جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401

کنترل های داخلی در شعب

مدت دوره:

20 ساعت

پیش نیاز دوره:

آشنایی با بانک و فعالیت های عمومی آن

زمان تشکیل کلاس:

یکشنبه ها

18 اردیبهشت الی 22 خرداد

ساعت 8:30 الی 12:30

هزینه ثبت نام:

به ازای هر نفر 12.500.000 ریال به صورت خالص

 


معرفی دوره

گسترش روز افزون فعالیت های اقتصادی و توسعه رو به رشد فعالیت های مالی در آن ها از جمله بانک ها نحوه فعالیت و کنترل ها را بسیار پیچیده نموده است. اداره بانک ها توسط مدیرانی به نمایندگی از صاحبان سهام، مسئولیت آن ها را بسیار سنگین نموده و انواع فشارهای ناشی از تأمین منابع، مصارف، مخاطرات ناشی از روابط و معاملات و تهدیدات ناشی از فعل و انفعالات داخلی و خارجی را بر عهده دارند، سبب گردیده است. امروزه مبحث کنترل های داخلی یک پارچه به عنوان جزء لاینفک سیستم مدیریت کارآمد در بانک ها مورد توجه جدی قرار گیرد و سیاست گذار و ناظر بر سیستم بانکی نیز بعنوان یکی از اصول حاکمیت شرکتی توجه مخصوصی به آن دارد.

  


  اهداف دوره

  • آشنایی با اهمیت کنترل های داخلی در شعب
  • نحوه ایجاد کنترل های داخلی در بخش های مختلف بانک

 


 محتوای دوره

علل وجودی کنترل های داخلی

تعریف کنترل داخلی و تأثیر آن بر مدیریت ریسک

اهداف و اصول کنترل داخلی از سه منظر کمیته Coso، بال و بانک مرکزی

اجزاء کنترل های داخلی

    محیط کنترلی

    ارزیابی ریسک

    نظارت

    ارزیابی کنترل های داخلی در بانک ها

    مثال هایی از کنترل های داخلی

    پرسشنامه کنترل های داخلی

 


مخاطبان دوره

  • کارکنان شعب بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

 



 مدرس دوره

  • کارشناسی ارشد مدیریت امور بانکی
  • عضو هیأت مدیره بانک
  • سابقه تدریس در مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران
  • مؤلف کتب و مقالات متعدد در حوزه بانکداری

       

      جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401

      مهارت های فروش

       

      مدت دوره:

      16 ساعت

      پیش نیاز دوره:

      فاقد پیش نیاز

      زمان تشکیل کلاس:

      19 و 26 اردیبهشت و 2 و 9 خرداد

      ساعت 8:30 الی 12:30

      هزینه ثبت نام:

      به ازای هر نفر 10,700,000 ریال به صورت خالص

       


      معرفی دوره

      در حال حاضر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، خیلی از کسب‌وکارها با رکود و کسادی بازار مواجه شده‌اند، حتی برخی از کسب‌وکارها در معرض ورشکستگی قرارگرفته‌اند. شاید محتمل‌ترین روش‌ها برای نجات کسب‌وکارها، تعدیل نیرو یا کاهش قیمت به نظر برسد. اما به راستی چرا برخی کسب‌وکارها در صنعت های مختلف، باوجود همین شرایط یکسان، بیماری کرونا، رکود و کسادی بازار، فروش خوبی دارند؟ آیا افزایش فروش را در این شرایط غیرممکن است؟ پس چرا رقبا خوب می‌فروشد؟ پاسخ این سوالات در گرو ارتقاء مهارت فروشندگی و افزایش فروش است. چرا که فروش قلب تپنده هر سازمان است.

      فروشندگی ذاتی نیست بلکه یک مهارت قابل یادگیری است. با یادگیری این مهارت ها می توان جزء بهترین فروشنده‌های صنعت خود قرار بگیرید.

      در دوره ی مهارت های فروش ضمن آشنایی با مباحث کاربردی فروش، می‏آموزیم که چگونه از تکنیک های عملی، برای افزایش فروش استفاده کنیم. 

       

       


        اهداف دوره

      • ارتقای توانایی رؤسای شعب در متقاعد سازی مشتریان
      • توانمندسازی رؤسای شعب در برقراری ارتباط موثر با کارکنان
      • افزایش نرخ جذب مشتریان جدید
      • بهبود عملکردشعبه در فروش محصولات و خدمات
      • افزایش سطح تعاملات مشتریان فعلی وارتقاء مشتریان
      • توانمندسازی کارکنان برای جذب مشتریان جدید
      • ارتقای مهارت‏ های کارکنان جهت افزایش تعاملات با مشتریان فعلی و افزایش سهم از کیف پول مشتریان
      • بهبود عملکرد کارکنان در فروش محصولات و خدمات
      • ارتقای توانایی کارکنان در متقاعد سازی مشتریان
      • توانمندسازی کارکنان به منظور نگهداشت مشتریان فعلی و جلوگیری از خروج مشتریان
      • افزایش منابع شعبه از طریق افزایش فروش محصولات سپرده ای
      • بهبود سودآوری شعبه از طریق افزایش فروش محصولات تسهیلاتی و کارمزدی
      • افزایش سهم از کیف پول مشتریان فعلی
        •  


         محتوای دوره

        كليات مديريت فروش خدمات

        تصمیم گیری و انتخاب مشتری برای خرید

        روانشناسی و تیپ شناسی مشتریان

        خلق ارزش برای مشتری

        شناخت و بخش بندی مشتری

        رضایت مشتری و تاثیر آن در بیش فروشی

        عوامل موثر بر فروش موفق محصولات و خدمات بانکداری نوین

        مهارت های ارتباطی کلامی و غیرکلامی وكاركرد آن در فروش

        تكنيك‏ هاي فروش براي گروه هاي مختلف مشتري خدمات بانكي

        تکنيك‏ هاي فروش متقاطع (CROSS SELLING) و نحوه اجرا در شعب بانك

        تكنيك‏ هاي ارتقا فروش (UP‐SELLING) و نحوه اجرا درشعب بانك

        نحوه فروش محصولات جذبی و مصرفی و تفاوت های آن

         

         


        مخاطبان دوره

        • کارکنان واحد بازاریابی و امور مشتریان، رؤسا و معاونان شعب، مسئولین اعتباری و تحویلداران

         




         مدرس دوره

        • دکتری مدیریت بازرگانی
        • 15 سال سابقه کار بانکی
        • مؤلف مقالات و کتب متعدد
        • مدرس دانشگاه

             

          جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401

          ضوابط افشاء و شفافیت در بانک ها
          و مؤسسات اعتباری

           

          مدت دوره:

          16 ساعت

          پیش نیاز دوره:

          فاقد پیش نیاز

          زمان تشکیل کلاس:

          19 و 26 اردیبهشت و 2 و 9 خرداد

          ساعت 14 الی 18

          هزینه ثبت نام:

          به ازای هر نفر 10,700,000 ریال به صورت خالص

           


          معرفی دوره

          يکي از ارکان سه گانه بال 2 و 3 موضوع انضباط بازار می باشد. اين مقوله به عنوان اهرمی جهت تقويت قابليت اتکاي سيستم بانکداري از طريق افشاي بهتر وضعيت ريسک و سطوح سرمايه بانک، به گونه‌ای که صنعت و سرمايه‌گذار بهتر بتوانند سطح قدرت پرداخت يک بانک را تخمين بزنند مطرح می شود. از اين رو افشاي اطلاعات مربوط، به موقع و شفاف در اين ارتباط می تواند در تحقق اين مهم نقش‌آفرينی کند. دوره حاضر به دنبال تبيين ماهيتی موضوع مورد اشاره و ذکر الزامات ناظر بر فعاليت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در اين خصوص می باشد.

           


            اهداف دوره

          • مزايا و معايب انتشار عمومی اطلاعات از منظر کميته بال
          • انواع اطلاعاتی که مؤسسات اعتباری می بايست افشاء نمايند
          • مقاطع زمانی انتشار اطلاعات مؤسسات اعتباری
          • نحوه انتشار عمومی اطلاعات مؤسسات اعتباری 



           محتوای دوره

          کليات

          افشاء و شفافيت در اسناد کميته نظارت بانکي بال (1998، 2004، 2012)

          ضوابط ناظر بر حداقل استانداردهای شفافيت و انتشار عمومی اطلاعات توسط مؤسسات اعتباری

          افشاء و شفافيت طبق صورت‌های مالی نمونه ابلاغی بانک مرکزی

          پرسش و پاسخ

           

           


          مخاطبان دوره

          • کارکنان واحدهای اعتباری و مالی بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

           



           مدرس دوره

          • دکتری حسابداری
          • رئیس گروه بازرسی اداره نظارت بر بانک ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی ج.ا.ا
          • سابقه عضویت در کارگروه های تدوین انواع ضوابط بانکی
          • مدرس دانشگاه و مؤسسه عالی آموزش بانکداری

           

          جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401

          تأمین مالی از محل تسهیلات ارزی
          صندوق توسعه ملی

           

          مدت دوره:

          24 ساعت

          پیش نیاز دوره:

          بانکداری بین‌الملل کاربردی

          زمان تشکیل کلاس:

          دوشنبه ها

          19 اردیبهشت  الی 23 خرداد

          8:30 الی 12:30

          هزینه ثبت نام:

          به ازای هر نفر 13.800.000 ریال به صورت خالص

           

           


          معرفی دوره

          این دوره به منظور آشنایی با نحوه تأمین مالی پروژه فعالان بخش اقتصادی از محل منابع ارزی صندوق توسعه ملی می‌باشد

           


            اهداف دوره

          • آموزش و پرورش نیروهای ارزی کیفی در استفاده از قراردادهای عاملیت منعقده فی‌مابین بانک‌های عامل و صندوق توسعه ملی جهت تآمین مالی طرح‌ها

           


           محتوای دوره

          آشنایی اجمالی با صندوق‌های تثبیت اقتصادی کشورهای دیگر (تاریخچه)

          پیدایش صندوق توسعه ملی در ایران – تفاوت و شباهت با حساب ذخیره ارزی

          بررسی مفاد قراردادهای عاملیت ارزی منعقده با صندوق توسعه ملی

          بررسی نظام‌نامه ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات مذکور

          آشنایی با مفاهیم کاربردی (قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات، نسبت مالکانه،...)

          نحوه بررسی پروفرماهای فروشندگان خارجی از منظر انطباق با نظام‌نامه صندوق توسعه ملی و مجموعه مقررات ارزی

          نحوه تنظیم اعتبارات اسنادی منتفع از تسهیلات مذکور

          نحوه استفاده موثر از تسهیلات موصوف

          نحوه محاسبات سود و تقسیط تسهیلات اعطایی و تنظیم جدول بازپرداخت

           


          مخاطبان دوره


          • کارکنان واحدهای ارزی (عملیات ارزی، بین‌الملل، خزانه‌داری)، اعتبارات، مدیریت شعب مناطق، رؤسا و معاونین شعب

            



           مدرس دوره

          • کارشناس ارشد علوم اقتصادی – برنامه ریزی و تحلیل سیستم های اقتصادی
          • 16 سال سابقه کار بانکی
          • 8 سال سابقه تدریس 

          جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401

          بانکداری الکترونیکی و احراز هویت

           

          مدت دوره:

          6 ساعت

          پیش نیاز دوره:

          فاقد پیش نیاز

          زمان تشکیل کلاس:

          20 و 27 اردیبهشت

          ساعت 8:30 الی 12:30

          هزینه ثبت نام:

          به ازای هر نفر  6.300.000  ریال به صورت خالص

           

           


          معرفی دوره

          این دوره به منظور آشنايی با بانكداري الكترونيكی و چالش و مزايای آن،  اهميت احراز هويت در ارايه خدمات بانكی غير حضوری، مخاطرات احراز هويت الكترونيكی از منظر پولشويی و روش های احراز هويت از راه دور برگزار می گردد.

           


            اهداف دوره

          • زمينه سازی انجام بانكداری الكترونيكی غيرحضوری از منظر رفع نگرانی احراز هويت با بررسی مزايای بانكداری الكترونيكی و مخاطرات پولشويی

           

           


           محتوای دوره

          شناسايی بانكداری الكترونيكی

          مزايا و چالش های آن

          روش های احراز هويت و شناسايی مشتری

           

           


          مخاطبان دوره

          • کلیه کارکنان بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

            



           مدرس دوره

          • کارشناسی ارشد حقوق خصوصی
          • رئیس کل مبارزه با پولشویی بانک
          • مشاور حقوقی مدیر عامل بانک
          • 25 سال سابقه تدریس
          • مؤلف کتب و مقالات متعدد