جدول دوره های کوتاه مدت تیرماه سال 1402
مدیریت استرس |
|||||||
|
|
|
انواع استرس و علل بروز استرس در انسان، ارائه راه حل های کاربردی در مهار و کنترل استرس در انسان را بیان می کند.
هدف از برگزاری این دوره آشنايی فراگيران با مفاهيم اساسی استرس، علائم، انواع آن و روش های مديريت آن می باشد.
|
نگاه جدید به زندگی و مهارت های زندگی
تعریف و مفهوم استرس
علل بروز استرس(منشاء)
علائم و نشانه ای استرس
مراحل بوجود آمدن استرس
پیشگیری از استرس
راه های مقابله با استرس
محیط متعالی برای فعالیت
|
دکتری علوم تربیتی (برنامه ریزی آموزشی) مدرس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران مؤلف کتب متعدد
|
![]() |
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |
جدول دوره های کوتاه مدت تیرماه سال 1402
مدیریت زنجیره تأمین در بانکداری جامع |
|||||||
|
|
|
برای هدایت یک کسب وکار در سطح استانداردهای بینالمللی، شناخت سیستم، منابع و چگونگی بکارگیری تکنولوژی برای کاهش قیمت محصولات و خدمات، افزایش رضایت مشتری و یافتن فرصتهای جدید ضروری است. تشدید صحنه رقابت جهانی در محیطی که بصورت دائم در حال تغییر است، ضرورت واکنش های مناسب سازمان ها وشرکت ها را دو چندان کرده و بر انعطاف پذیری آن ها با محیط نامطمئن خارجی تأکید دارد. سازمان های امروزی در عرصه ملی و جهانی به منظور کسب جایگاهی مناسب و حفظ آن نیازمند به رهگیری از الگوهای مناسب همچون مدیریت زنجیره تأمین در راستای تحقق مزیت رقابتی و انتظارات مشتریان هستند. مدیریت زنجیره تأمین، تلفیقی است از هنر و علم که در جهت بهبود دسترسی به مواد اولیه، ساخت محصولات و یا خدمات و انتقال آن به مشتری بکار می رود. زنجیره تأمین به عنوان یکی از جامعترین متدهای مدیریت عملیاتی کسب وکار به ویژه در سطوح کلان اقتصادی در دنیای امروز تحولات بسیار شگرفی را به وجود آورده است. بیشتر سازمان های پویا با بهره برداری از مدل ها، ابزارها و شیوه های زنجیره تأمین توانسته اند جریان ها و فرآیندهای کاری خود را بهینه سازند و در ساختارهای کاری و اجرایی خود تغییر ایجاد کنند. مدیریت زنجیره تامین، فعالیت های سازمان را طوری هماهنگ می کند که مشتریان بتوانند محصولاتی با کیفیت بالا و خدمات قابل اطمینان با حداقل هزینه به دست آورند. لذا این حلقه گسترده از شرکت های تأمین کننده تا مصرف کنندگان بستر مناسبی است که از جانب بانک ها نیازمند پوشش برای ارائه انواع خدمات بانکی، مالی و... در راستای رفع کلیه نیازهای ایشان و ایجاد همبستگی است. از این رو لازم است بانک ها ضمن شناسایی زنجیره های تأمین اصلی در اقتصاد کشور، فعالیت های خود را در جهت پوشش کل شبکه زنجیره های تأمین به منظور کسب درآمد و سودآوری و افزایش سهم بازار متمرکز نمایند. برهمین اساس دوره آموزشی “مدیریت زنجیره تأمین در بانکداری جامع“با توجه به نیاز و ضرورت آن در بانک ها، تدوین شده و سعی می کند به صورت کاربردی و عملیاتی تمامی آیتم های مربوطه به شرح زیر را مورد بحث قرار دهد.
|
مقدمه، اصول، تعاریف و مفاهیم مدیریت زنجیره تأمین
تاریخچه، تحولات و سیر تکاملی مدیریت زنجیره تأمین
فرآیندهای اصلی مدیریت زنجیره تأمین
اهداف زنجیره تأمین
نقش های زنجیره تأمین و ساختار آن
ارتباط فناوری اطلاعات با زنجیره تأمین
وظایف در داخل زنجیره تأمین
مهندسی مجدد زنجیره تأمین
مدیریت ریسک زنجیره تأمین
زنجیره ارزش و جایگاه زنجیره تأمین در آن
ساز وکارها، عناصر کلیدی و زیرمجموعه های اصلی زنجیره تأمین
مزایا و منافع زنجیره تأمین
شلاق چرمی و تاثیر آن در زنجیره تأمین
جایگاه مشتری در زنجیره ارزش و زنجیره تأمین
مدیریت ظرفیت و منابع انسانی در زنجیره تأمین
مدیریت ارتباط با مشتری در زنجیره تأمین
مدیریت عملیات در زنجیره تأمین
ضعف ها و مشکلات زنجیره تامین
|
کارشناس ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی مدرس مؤسسه عالی اموزش بانکداری ایران
|
![]() |
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |
جدول دوره های کوتاه مدت تیرماه سال 1402
خسارت تاخیر تأدیه دین در حقوق بانکی |
|||||||
|
|
|
این دوره به منظور آشنايی با ماهيت عقود بانكی و خسارت تأخير تأديه در هر عقد به طور خاص، تفاوت خسارت و سود، تفاوت خسارت و وجه التزام، تفاوت خسارت و سود پس از سررسيد، بررسی قوانين و مقررات مرتبط با اين موضوع برگزار می گردد. هدف از برگزاری دوره، آشنايی با مقررات مرتبط با خسارت تأخير تاديه حقوق بانكی، شناسايی تفاوت خسارت و ساير متفرعات از قبيل وجه التزام و سود پس از سررسيد و عنداللزوم اصلاح رويه های اشتباه فعلی می باشد.
|
شناسايی عقود بانكی
شناسايی خسارت تأخير تأديه در هر عقد
شناسايی تفاوت خسارت تأخيرتاديه و وجه التزام
بررسی رويه فعلی ومقررات حقوقی و آرای وحدت رويه مرتبط
|
کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی بازنشسته بانک مؤلف کتب و مقالات متعدد
|
![]() |
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |
جدول دوره های کوتاه مدت تیرماه سال 1402
منشور اخلاقی، شناخت انواع آن و مثال های کاربردی |
|||||||
|
|
|
منشور اخلاقی راهنمای اصولی است که برای کمک به حرفه ای ها برای انجام تجارت صادقانه و با صداقت طراحی شده است. یک سند اخلاقی ممکن است مأموریت و ارزشهای کسبوکار یا سازمان، نحوه برخورد حرفهای با مشکلات، اصول اخلاقی مبتنی بر ارزشهای اصلی سازمان و استانداردهایی را که فرد حرفهای به آن احترام میگذارد، مشخص کند.
هدف از برگزاری این دوره بالا بردن سطح کیفی عملکرد کارکنان سازمان با استفاده از تعریف و طرح مسائل اخلاقی و نهایتاً تهیه یک منشور اخلاقی برای پیشبرد اهداف سازمان می باشد.
|
کدهای اخلاقی چیست؟
منشور اخلاقی چیست؟
|
بازنشسته بانک و عضویت در هیأت مدیره بانک ها دکتری سازماندهی مؤلف کتب و مقالات متعدد
|
![]() |
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |
جدول دوره های کوتاه مدت تیرماه سال 1402
رتبه بندی نظارتی بانک ها و مؤسسات اعتباری بر مبنای الگوی CAMELS |
|||||||
|
|
|
براساس اصل 8 و 9 از اصول بيست و نه گانه کميته بال، يک سيستم نظارت بانکی مؤثر متشکل از هر دو شيوه نظارت حضوری (on-site) و غيرحضوری (off-site) می باشد. شيوه نظارت غيرحضوري در كشورهای مختلف در دو رويكرد ساده و پيشرفته صورت می پذيرد. در رويكرد ساده نسبتهاي مالي بانكها محاسبه شده و در مورد نقدينگي، كفايت سرمايه، الزامات ذخيره گيری و نهايتاً رعايت مقررات بررسی صورت می گيرد. اما در رويكرد پيشرفته نظارت غيرحضوری با طراحی و پياده سازي سيستمهاي هشدار دهنده سريع (Early warning system) ضمن شناسايی وضعيت جاری بانكها امكان شناخت مشكلات بالقوه هر کدام از بانكها و مؤسسات اعتباری، گروههای بانكی و شبكه بانكی فراهم می شود. در این دوره ضمن معرفی اجمالی سيستم هاي هشدار سريع، الگوهای رتبه بندی نظارتی مؤسسات اعتباری به عنوان يکی از عناصر اصلی سيستم های هشدار سريع مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.
معمولاً يکی از روشهای ارزيابی سلامت مؤسسات اعتباری سيستمهای رتبه بندی نظارتی می باشد که نتايج و یافته های آن مورد استفاده کلیه ذینفعان و سیاست گزاران نظام بانکی نظیر مقام ناظر بانکی، اعضاء هیأت مدیره و هیأت عامل مؤسسات اعتباری و... قرار می گيرد. نـظام رتبهبندی غالباً ارزيابی از وضعيت و فعاليتهای مالی و مديريتی مؤسسه اعتباری را در ارتباط با انواع ريسکهای مرتبط با فعاليت آن نشان می دهد و با استفاده از مجموعه منابع اطلاعاتی درک صحيحی از وضعيت گذشته، حال و آينده آن را برای مقامات نظارتی و اجرایی فراهم می آورد.
|
معرفی سیستم های هشدار سریع دربانک ها و مؤسسات اعتباری
بررسی روش های رتبه بندی بانک ها و مؤسسات اعتباری و معیارهای ارزیابی
بررسی و ارزیابی شاخص های رتبه بندی و ضرایب اهمیت آن ها
معرفی و بررسی الگوی رتبه بندی جزیی و کلی (CAMELS) در بانک ها و مؤسسات اعتباری
پیاده سازی و ارزیابی نتایج و یافته های الگوی رتبه بندی (CAMELS) در بانک ها و مؤسسات اعتباری کشور براساس اطلاعات صورت های مالی
|
کارشناسی ارشد اقتصاد رئیس گروه تحلیل، آزمون بحران و ارزیابی سلامت نظام بانکی اداره ارزیابی سلامت نظام بانکی
|
![]() |
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |