جدول دوره های آموزش حرفه ای دی سال 1401
مبانی مدل ریسک اعتباری بال 2 (رویکرد رتبه بندی داخلی (IRB)) |
||
مدت دوره: 8 ساعت پیش نیاز دوره: آشنایی با تئوری احتمالات و فرایند تصادفی آشنایی با مبانی ریسک اعتباری و بال 2 تسلط به اکسل و نرم افزارهای آماری تاریخ برگزاری: 27 دی ساعت 8:30 الی 16:30 |
|
|
مهلت ثبت نام: 24 دی 1401 هزینه دوره به ازای هر نفر: 15.000.000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهینامه می باشد. |
معرفی دوره |
داشتن کارشناسان اعتباری خبره و رعایت ضوابط اعتبارسنجی لزوماً تضمین کننده موفقیت یک بانک در دنیای رقابت نیستند. باید نگاه پرتفوی به مسأله اعتبارات وجود داشته باشد. بدون نگاه پرتفوی مدیران بانک قطعاً سورپرایز خواهند شد. پیش نیاز نگاه پرتفوی، طراحی و پیاده سازی یک مدل ریسک اعتباری در بانک است. یکی از ساده ترین مدل های ریسک اعتباری، مدل ریسک اعتباری مبتنی بر رویکرد رتبه بندی داخلی بال 2 است. در این دوره آموزشی ضمن تشریح سنجه های اصلی مدیریت پرتفوی اعتباری، روابط ریاضی و آماری مدل ریسک اعتباری بال 2 مبتنی بر رویکرد رتبه بندی داخلی با جزئیات کامل تشریح و اثبات می گردند و در قالب چند مثال به صورت کارگاهی سنجه های مرتبط با این مدل استخراج می گردند. داوطبین شرکت در این دوره آموزشی لازم است با ریاضیات و آمار مرتبط با مدل سازی ریسک آشنایی مطلوب داشته باشند. |
مدرس دوره |
مخاطبان دوره | ||
|
|
طراحی شده برای یادگیری |
زیان مورد انتظار: آیا مهمترین عامل شخصیت مشتری است؟ زیان غیر مورد انتظار: چگونه سورپرایز نشویم؟ چرا سرمایه اقتصادی مهم است؟ روش های استخراج توزیع زیان پرتفوی و سنجه های ریسک پرتفوی اعتباری استخراج تابع توزیع زیان تک عاملی کالیبراسیون مدل ریسک اعتباری تک عاملی روی انواع اکسپوژرهای اعتباری بحث و بررسی الزامات و محدودیت های مدل ریسک اعتباری بال 2 کاربردهای مدل ریسک اعتباری بال 2 چرا باید در مدلسازی ریسک اعتباری سرمایه گذاری کنیم؟ ضرورت اصلاح دستورالعمل کفایت سرمایه بانک مرکزی
|
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید |
جدول دوره های آموزش حرفه ای دی سال 1401
قیمت گذاری در خدمات بانکی(مقدماتی) |
||
مدت دوره: 4 ساعت پیش نیاز دوره: فاقد پیش نیاز تاریخ برگزاری: 4 بهمن ساعت 8 الی 12 |
|
|
مهلت ثبت نام: 2 بهمن 1401 هزینه دوره به ازای هر نفر: 5.800.000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی و صدور گواهینامه می باشد. |
معرفی دوره |
بانک ها به عنوان واسطه گران مالی، خدمات و محصولات مختلفی به آحاد جامعه ارایه می دهند. بسیاری اوقات نشت قیمت گذاری (قیمت گذاری به عنوان مجموع شرایط و نرخ تعریف می شود) می تواند بانک را در معرض آسیب های مختلفی قرار دهد. نهاد ناظر برای بعضی از محصولات و خدمات شرایط و نرخ ثابت مشخص کرده است، اما بسیاری از محصولات و خدمات فاقد شرایط ثابت تعریف شده هستند لذا داشتن قیمت گذاری مناسب به عنوان تعیین شرایط و یا نرخ برای محصولات و خدمات بانک، می تواند سودآوری و پایداری بانک را تضمین کند.
|
مدرس دوره |
مخاطبان دوره | ||
|
|
طراحی شده برای یادگیری |
تحلیل مدل کسب و کار اصول قیمت گذاری وجوه استراتژیک قیمت گذاری وجوه روانشناختی قیمت گذاری قیمت گذاری محصولات اعتباری بهینه سازی قیمت ها حاکمیت قیمت گذاری
|
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید |
جدول دوره های آموزش حرفه ای آذر سال 1401
کاربرد کارت امتیاز متوازن (BSC) در اعتبارسنجی مشتریان اعتباری حقوقی |
||
مدت دوره: 32 ساعت پیش نیاز دوره: آشنایی اولیه با مباحث مالی تاریخ برگزاری: 2، 7، 9 و 14 آذر ساعت 7:30 الی 15:30 |
|
|
مهلت ثبت نام: 1 آذر 1401 هزینه دوره به ازای هر نفر: 40.000.000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهینامه می باشد. |
معرفی دوره |
در دهه های اخیر ارزیابی عملکرد سازمان ها به نحو همه جانبه و در تمامی ابعاد از اهمیت ویژه ای در انواع تصمیم گیری های مرتبط با آن ها از جمله تصمیم سازی های درگیر با اعطای تسهیلات بانکی برخودار شده است. در این نگرش به جای توجه صرف به سنجه های مالی ارزیابی سازمان ها، علاوه بر توجه به این شاخص ها به ابعاد دیگر سازمان توجه جدی می شود. در این دوره علاوه بر بررسی شاخص های مالی ارزیابی عملکرد مشتریان حقوقی متقاضی تسهیلات بانکی با دیگر ابعاد ارزیابی بر اساس مدل کارت امتیاز متوازن شامل؛ فرایندهای داخلی، یادگیری و رشد و مشتری پرداخته خواهد شد. هدف از برگزاری این دوره به شرح ذیل می باشد:
|
مدرس دوره |
مخاطبان دوره | ||
|
|
|
تعریف کارت امتیاز متوازن تاریخچه پیدایش کارت امتیاز متوازن و فلسفه آن کارت امتیاز متوازن نسل اول کارت امتیاز متوازن نسل دوم کارت امتیاز متوازن نسل سوم ساختار فعلی کارت امتیاز متوازن بعد فرایندهای داخلی در کارت امتیاز متوازن بعد یادگیری و رشد در کارت امتیاز متوازن بعد مشتری در کارت امتیاز متوازن بعد مالی در کارت امتیاز متوازن مراحل هشت گانه اجرا و پیاده سازی کارت امتیاز متوازن بکارگیری کارت امتیاز متوازن در اعتبارسنجی مشتری حقوقی تسهیلات خواه کارگاه بررسی درخواست تسهیلات یک مشتری تسهیلات خواه حقوقی توسط فراگیران |
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 27899280 - 27899279 دورنگار: 22846899 ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید |
موسسه عالی آموزش بانکداری ایران در راستای آموزش به کارکنان شبکه بانکی و موسسات اعتباری غیربانکی کشور، نسبت به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در آذرماه سال 1401 به صورت آموزش حضوری و آنلاین اقدام می نماید.
نحوه ی ثبت نام در دوره ها ی آموزش حرفه ای:
متقاضیان حقوقی می توانند برای ثبت نام، در کلیه دوره های تقویم آموزش حرفه ای درخواست خود را به صورت مکتوب برای مدیریت آموزش حرفه ای موسسه ارسال نموده و پس از تایید کارشناس مربوطه به منظور تکمیل اطلاعات به پرتال آموزش حرفه ای مراجعه کنند.
متقاضیان حقیقی باید پس از عضویت در پرتال آموزش حرفه ای بصورت اینترنتی هزینه دوره را واریز و ثبت نام نمایند.
توجه:
اشخاص حقیقی (ثبت نام به صورت اینترنتی)
دوره های آموزش حرفه ای آذرماه 1401 |
ردیف |
عنوان دوره |
مدت |
نحوه |
مخاطبان |
تاریخ برگزاری |
هزینه |
عملیات |
1 |
32 |
آنلاین حضوری |
کارکنان واحد اعتبارات، رؤسا و معاونین شعب بانک ها و کلیه علاقمندان به حوزه های اعتبارسنجی |
2، 7، 9 و 14 آذر |
40,000,000 |
اتمام ثبت نام |
|
2 |
16 |
آنلاین |
رؤسا و معاونین شعب، سرپرستی ها، کارکنان |
شنبه ها و چهارشنبه ها |
13,000,000 |
اتمام ثبت نام |
|
3 |
16 |
آنلاین |
کارکنان واحد بين الملل |
شنبه ها |
13,000,000 |
اتمام ثبت نام |
|
4 |
12 |
آنلاین |
کارکنان واحدهای تحقیق و توسعه، اقتصادی، مالی، مدیریت ریسک، حسابداری، اعتبارات و منابع انسانی |
6، 13 و 20 آذر |
11,000,000 |
اتمام ثبت نام |
|
5 |
16 |
آنلاین |
رؤسا و معاونین شعب، سرپرستی ها، |
یکشنبه ها |
13.000.000 |
اتمام ثبت نام |
|
6 |
8 |
حضوری |
کارکنان واحد اعتبارات |
7 آذر |
12,000,000 |
اتمام ثبت نام |
|
7 |
16 |
حضوری |
کارکنان واحد اعتبارات و شعب بانک ها |
دوشنبه ها |
20,000,000 |
اتمام ثبت نام |
|
8 |
24 |
آنلاین |
کارکنان واحد اعتبارات، املاک و ساختمان |
دوشنبه ها |
17,000,000 |
اتمام ثبت نام |
|
9 |
24 |
آنلاین |
کارکنان ارزی
|
سه شنبه ها |
17,000,000 |
اتمام ثبت نام |
|
10 |
16 |
حضوری |
کارشناسان ارزیابی طرح ها و سرمایه گذاری |
سه شنبه ها |
20,000,000 |
اتمام ثبت نام |
|
11 | مبانی خزانه داری و قیمت گذاری انتقالی وجوه | 8 | حضوری |
مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره بانک ها، مدیر ارشد مالی، |
9 آذر |
15,000,000 |
اتمام ثبت نام |
12 | ضمانت نامه ریالی | 12 | آنلاین |
مسئولین شعب، کارشناسان اعتباری و تحلیلگران مالی |
9، 16 و 23 آذر |
11.000.000 |
اتمام ثبت نام |
13 | عملیات ارزی در شعب | 24 | حضوری |
کارکنان ارزی |
چهارشنبه ها |
23,000,000 |
اتمام ثبت نام |
14 | کاربرد داده کاوی در مسائل بانکداری | 16 | حضوری |
کارکنان واحد اعتبارات، ریسک و انفورماتیک |
12، 19 و 26 آذر و3 دی |
20,000,000 |
اتمام ثبت نام |
15 | 12 | آنلاین |
کارکنان واحدهای بین الملل، حقوقی، ارزی و اداره سیاست ها |
13، 20 و 27 آذر |
11,000,000 |
اتمام ثبت نام |
|
16 | راهکارهای مناسب افزایش مهارت تصمیم گیری اعتباری | 8 | حضوری |
رؤسای شعب، مدیران مناطق، مسئولان اعتباری مرکز،کارشناسان وناظرین اعتباری |
15 آذر |
13,000,000 |
اتمام ثبت نام |
17 |
مدیریت استراتژیک مبتنی بر ریسک |
8 | حضوری |
مدیران بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی |
16 آذر |
12,000,000 |
اتمام ثبت نام |
18 |
بررسی تحلیلی گزارش های حسابرسی مستقل و نقش آن در اعتبارسنجی متقاضیان حقوقی تسهیلات بانکی |
24 |
حضوری آنلاین |
کارکنان واحد اعتبارات، رؤسا و معاونین شعب بانک ها و کلیه علاقمندان به حوزه های اعتبارسنجی |
16، 21 و 23 آذر |
30,000,000 |
اتمام ثبت نام |
19 | 16 | حضوری |
کلیه کارکنان بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی |
19 و 21 آذر |
23,000,000 |
اتمام ثبت نام |
|
20 | 6 | آنلاین |
کارکنان واحد حقوقی، اعتبارات و شعب |
21 و 28 آذر |
6,500,000 |
اتمام ثبت نام |
|
21 | 8 | حضوری |
کارکنان واحدهای ریسک و کمیته ریسک |
23 آذر |
13,000,000 |
اتمام ثبت نام |
|
22 | 8 | حضوری |
رؤسا و معاونین شعب، رؤسای دوایر اعتباری شعب و کارکنان واحد اعتبارات |
3 دی |
11,000,000 |
اتمام ثبت نام |
جدول دوره های آموزش حرفه ای آذر سال 1401
بانکداری جامع |
||
مدت دوره: 16 ساعت پیش نیاز دوره: بانکداری داخلی 1 و 2 بازاریابی تاریخ برگزاری: شنبه ها و چهارشنبه ها 5 الی 16 آذر ساعت 8:30 الی 12:30 |
|
|
مهلت ثبت نام: 2 آذر 1401 هزینه دوره به ازای هر نفر: 13.000.000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی و صدور گواهینامه می باشد. |
معرفی دوره |
بانک ها برای ادامه بقای خود و خلق مستمر ارزش برای ذینفعان نیاز به تطبیق با تغییرات روزانه و حتی لحظه ای در محیط های اجتماعی و کسب و کار دارند. این تطبیق از طریق بانکداری جامع امکان پذیر است. بانکداری جامع به عنوان رویکردی مشتری محور است که شامل بازه وسیعی از خدمات تجاری، سرمایه گذاری، شرکتی، خرد و... می شود. تقریبا در اکثر کشورها بانک های تجاری اجازه ورود به عرصه های گوناگونی همچون اوراق بهادار و بازارهای مالی را پیدا نموده اند و خطوط میان بانکداری تجاری و بانکداری جامع بسیار کمرنگ گردیده است. در بانکداری جامع اقسام مختلفی از خدمات مالی شامل دریافت سپرده، اعطای وام، معاملات طـلا، خـدمات مـالی مربوط به بازار سهام و اوراق بهادار، بیمه و حتی واسطهگری در معاملات املاک و خدمات غیرمالی به جهت تکمیل سبد خدمات وابسته مالی و بیشتر مشعوف کننده ارائه میشوند. هدف نهایی بانکداری جامع این است که مشتری همه خدمات مالی مورد نیاز خود را از طریق بانک دریافت کند و به این ترتیب به جای ارائه خدماتی محدود به مشتریانی پر تعداد که باعث افزایش هزینههای ارائه خدمات و مانع از شخصی سازی خدمات قابل ارائه میگردد، خدماتی گسترده و خاص به مشتریان مهمتر مد نظر قرار گیرد. این امکان وجود دارد که بانکها بعضی از خدمات و محصولاتی را ارائه دهند و یا تجاری سازی کنند، که بانکداری جامع در اشکال متنوع و تحت عناوین بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی و بانکداری خرد آنها را ظاهر می کند. امتیازاتی همچون انعطاف پذیری در ارائه خدمات، قدرت انتخاب، مقرون به صرفه بودن، تعامل، تکیه بر فناوری، مشتری مداری، بهبود بهره وری از ویژگی های اصلی بانکداری جامع به شمار می روند. در این دوره آموزشی فراگیران با مبانی و مفاهیم بانکداری جامع، استراتژی و ساختار در حوزه بانکداری جامع و طبقه بندی مشتریان و محصولات حوزه بانکداری جامع، بانکداری اختصاصی و بانکداری شرکتی، بانکداری اجتماعی، مجازی و خرد آشنا می شوند. |
مدرس دوره |
مخاطبان دوره | ||
|
|
|
تعاریف بانکداری جامع، اجزا و ارکان اصلی بانکداری جامع مدل مفهومی بانکداری جامع، شکل گیری بانکداری جامع و مدرن استراتژی های بانک ها برای مواجهه با بانکداری جامع پیش نیازها و الزامات حرکت به سمت بانکداری جامع، تجهیز بستر اطلاعاتی مطالعات موردی درباره انواع خدمات بانکداری جامع مقایسه موردی با شرایط حاکم بر صنعت بانکداری کشور مرور چالش های فرهنگی پیش روی توسعه خدمات بانکداری جامع بانکداری شرکتی تاریخچه و تعاریف بانکداری شرکتی اهداف، استراتژی ها و ساختار بانکداری شرکتی، تقسیم بازار و انتخاب مشتریان هدف محصولات و خدمات بانکداری شرکتی، فرایندهای کاری در بانکداری شرکتی مشاغل کلیدی در بانکداری شرکتی، ساختار سازمانی بانکداری شرکتی مشاوره در بانکداری شرکتی، افق های پیش روی بانکداری شرکتی در ایران بررسی تجربیات جهانی و نمونه های ملی بانکداری اختصاصی بانکداری در گذر زمان، شکل گیری بانکداری جامع و مدرن، مفاهیم و تعریف بانکداری جامع اجزا و ارکان بانکداری جامع، استراتژی های بانک برای مواجهه با بانکداری جامع، بانکداری خرد و حرکت به سمت بانکداری اختصاصی نگاهی به تاریخچه بانکداری اختصاصی در جهان، گزارشی از ثروت در جهان و ایران اهداف، استراتژی ها و ساختارهای بانکداری اختصاصی، توجیه پذیری کسب و کار بانکداری اختصاصی، مشتریان بانکداری اختصاصی
|
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 27899280 - 27899279 دورنگار: 22846899 ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید |