جدول دوره های آموزش حرفه ای بهمن و اسفند سال 1401


مدیریت یکپارچه ریسک ERM

مدت دوره:

8 ساعت

پیش نیاز دوره:

داشتن مدرک کارشناسی حسابداری، مدیریت، اقتصاد، MBA

حداقل 5 سال تجربه کاری

تاریخ برگزاری:

8 اسفند

ساعت 8:30 الی 16:30

آموزش به صورت حضوری می باشد.

 دریافت بروشور دوره


مهلت ثبت نام:

19 بهمن 1401

هزینه دوره به ازای هر نفر:

13.000.000 ریال به صورت خالص

هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهی­نامه می باشد.

 معرفی دوره

بانک ­ها برای خلق ارزش برای ذینفعان خود، اقدام به تدوین استراتژی و برنامه ­های عملیاتی می کنند، و برای تحقق بخشیدن به استراتژی­ ها، ساختار سازمانی و فرآیندهای مختلف را استقرار می دهند و سیستم­ های مختلف فناوری اطلاعات را به کار می گیرند، انحراف در اهداف هرکدام از اجزا منجر به انحراف از اهداف خلق ارزش در بانک می شود. از این رو بانک­ ها برای تحقق اهداف مربوط به ارزش آفرینی، نیازمند آن هستند که ریسک را در سطح سازمان به صورت یکپارچه مدیریت کنند، تا اطمینان حاصل کنند که استراتژی­ هایی که در راستای خلق ارزش تدوین شده اند، تحقق می یابند. این مهم زمانی به ­وقوع می ­پیوندد که مدیران سازمان با مدیریت ریسک یکپارچه آشنا باشند.

مدرس دوره

 مخاطبان دوره

  • صاحب­نظر و مؤلف کتب و مقاله در حوزه ریسک
  • مدرس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران

  • مدیران بانک ­ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

     طراحی شده برای یادگیری

    تاریخچه  ERM

    آشنایی با سوگیری­ های شناختی در رابطه با مدیریت ریسک

    خلق ارزش با نگاه به ERM

    استقرار حاکمیت ERM

    ارتباط ERM با الزامات نظارتی

    استقرار ERM

                شناسایی ریسک­ ها

                ارزیابی­ ها

                طبقه بندی­ ها

    کنترل ریسک ­ها

    پاسخ به ریسک ­ها

    گزارشگری­ های ریسک

    ایجاد فرهنگ ریسک در سازمان

    آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

    شماره های تماس: 29959280 - 29959279

    دورنگار: 22846899

    ایمیل:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

     

    جدول دوره های آموزش حرفه ای بهمن و اسفند سال 1401


    عملیات حسابداری بهای تمام شده به روش هزینه یابی
    بر مبنای فعالیت 

    مدت دوره:

    6 ساعت

    پیش نیاز دوره:

    آشنايي با:

    اصول حسابداری

    سرفصل­ های حسابداری/ بودجه بانک­ ها

    تا حدی آشنايی با خدمات قابل ارائه و همچنين ساختار، فرآيند و فعاليت بانک

    تاریخ برگزاری:

    1 اسفند

    ساعت 8:30 الی 14:30

    آموزش به صورت حضوری می باشد.

     دریافت بروشور دوره


    مهلت ثبت نام:

    26 بهمن 1401

    هزینه دوره به ازای هر نفر:

    12.000.000 ریال به صورت خالص

    هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهی­نامه می باشد.

     معرفی دوره

    هزينه­ يابي عبارت است از طبقه­ بندي و تسهيم صحيح هزينه ­ها به منظور تعيين بهاي تمام شده محصولات و خدمات واحد تجاري و تنظيم و ارائه اطلاعات مربوطه به نحوی که براي راهنمايي مديران و صاحبان واحد مزبور در جهت کنترل عمليات آن قابل استفاده باشد. اين امر بر سهولت در تصميم‌­گيري آگاهانه کسب و کار تأکيد دارد و امکان تجهيز کارکردهای کنترل و نظارت را بخوبی فراهم مي­ کند. اين مدل باعث تعيين دقيق قيمت فروش/ کارمزد خدمات مي­ گردد. بنابراين با استقرار سيستم هزينه ­يابي، مي­ توان با دقت بيشتر و با استفاده از ابزارهاي متفاوت نسبت به کنترل هزينه و برنامه ريزی استراتژيک اقدام نمود. براساس مدل هزينه يابی بر مبنای فعاليت (ABC)، بعنوان بهترين روش برای هزينه­ يابی مؤسسات خدماتی (بانک­ ها)، هزينه‌های توليد و خدمت بر مبنای ميزان "فعاليت"(به عنوان مثال، تعداد انجام توليد يا خدمات ارائه شده در هر دوره مالی) تعيين می­ شود. در اين دوره آموزشی، ضمن ارائه مفاهيم نظری و همچنين يک مدل عملياتی (محاسبه بهای تمام شده يک واحد حواله ارزی در شعبه بانک نمونه با استفاده از روش ABC)، سعی بر ارتقای سطح آگاهی و آموزش کاربردی همکاران سيستم بانکی است، بطوريکه پاسخگوی نياز اوليه ايشان در طراحی و اجرای مدل محاسبه بهای تمام شده خدمات/ فعاليت بانک باشد. هدف از برگزاری دوره، آشنايي همکاران سيستم بانکی (بخصوص شاغلين در واحد حسابداری مديريت) با روش­ های نوين هزينه يابی و امکان استفاده از نتايج جهت تهيه گزارشات مربوطه است همانگونه که بررسي نوآوري­ هاي حسابداري مديريـت و هزينه در دو دهه گذشته، نشان می­ دهد تکنيک­ های حسابداري عمدتاً به سوی حسابداری مديريـت استراتژيک (مديريت مبتني بر ارزش) نشان می­ دهد، همگرا شده اند. بنابراين يکي از اهداف اصلي حسابداري بهای تمام شده، بهبود کيفيت برنامه­ ريزي استراتژيک (با رويکرد آينده نگر) مي­ باشد. از سوي ديگر، گزارشات مديريتي بايد شامل اطلاعات حسابداري هم از منظر منابع مصرف شده (حسابداري مديريـت) و هم از منظر خروجي ها و نتايج بدست آمده يعني هزينه هر فعاليت و ... (حسابداری بهای تمام شده) باشد، تا مبانی معتبری را برای تصميم­ گيری در اختيار مديران قرار دهد. 

    مدرس دوره

     مخاطبان دوره

    • عضو انجمن حسابداران رسمی و خبره انگلستان (ACCA)
    • عضو انجمن حسابداران خبره ايران

    • مديران و کارشناسان واحدهای حسابداری
    •  مديريت و بودجه 

       طراحی شده برای یادگیری

      تاريخچه حسابداری مديريت و هزينه يابی

      مفهوم هزينه يابی بر مبنای فعاليت

      سيستم ­های هزينه يابی

      طبقه بندی اجزای بهای تمام شده

      معرفی روش­ های سيستم­ های هزينه يابی

      فرآيند هزينه يابی شامل تعيين مراکز هزينه، شناسايي محرک و نحوه تسهيم هزينه به مراکز

      ارائه نمونه عملياتی: محاسبه قيمت تمام شده يک حواحد حواله ارزی در شعبه (طبق فايل اکسل) محصولات بانکی و تئوری پرتفوی

      آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

      شماره های تماس: 29959280 - 29959279

      دورنگار: 22846899

      ایمیل:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

       

      جدول دوره های آموزش حرفه ای بهمن و اسفند سال 1401


      فن‌آوری فين تک و بلاک چين

      مدت دوره:

      4 ساعت

      پیش نیاز دوره:

      فاقد پیش ­نیاز

      تاریخ برگزاری:

      8 اسفند

      ساعت 8:30 الی 12:30

      آموزش به صورت حضوری می باشد.

       دریافت بروشور دوره


      مهلت ثبت نام:

      6 اسفند 1401

      هزینه دوره به ازای هر نفر:

      8.000.000 ریال به صورت خالص

      هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و

      صدور گواهی­نامه می باشد.

       معرفی دوره

      با توسعه سریع و گسترش فن‌آوری جدید، بخش مالی دستخوش تحولات قابل توجهی شده است. در اين رابطه نوآوری­ های تکنولوژیکی نقش مهمی در نوآوری­ های مالی داشته به نحوی که نه تنها به خلق انواع جدید محصولات و خدمات منجر شده است، بلکه نوعی گسستگی بين بخش مالی سنتی و نوين ايجاد كرده است.

      با توجه به ویژگی­ های منحصر به فرد فن‌آوری بلاك چين، مانند عدم کنترل متمرکز و ناشناس بودن، فناوری‌ بلاك چين زیربنای بسیاری از فین‌تک ها شده است. اين دوره به بررسی ارتباط بلاك چين و فين تك می پردازد.

      مدرس دوره

       مخاطبان دوره

      • عضو هیأت علمی مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران

      • مديران و كارشناسان ادارات مرتبط با فن آوری ­های بانكی

         طراحی شده برای یادگیری

        فین تک از منظر تاريخی

        سير تحولات فين تك

        فین تک و کاربردهای آن

        ارتباط فین‌تک و بلاک چین

        فین‌تک، بلاک چین و اقتصاد دیجیتال

        فین‌تک، بلاک چین و بازارهای مالی

        نوآوری­ های مبتنی بر فین تک و بلاک چین

        فرصت­ ها و چالش ­های مرتبط با فین‌تک و بلاک چین

        آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

        شماره های تماس: 29959280 - 29959279

        دورنگار: 22846899

        ایمیل:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

         

        جدول دوره های آموزش حرفه ای بهمن و اسفند سال 1401


        آشنایی با بازار متشکل ارز ایران
         

        مدت دوره:

        3 ساعت

        پیش نیاز دوره:

        فاقد پیش ­نیاز

        تاریخ برگزاری:

        7 اسفند

        ساعت 14 الی 17

        آموزش به صورت حضوری می باشد.

         دریافت بروشور دوره


        مهلت ثبت نام:

        3 اسفند 1401

        هزینه دوره به ازای هر نفر:

        6.000.000 ریال به صورت خالص

        هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و

        صدور گواهی­نامه می باشد.

         معرفی دوره

        این دوره به منظور آموزش سامانه های بازار متشکل ارز ایران برگزار می شود.

        مدرس دوره

         مخاطبان دوره

        • رئیس اداره عملیات بازار متشکل ارز ایران

        • کارکنان صرافی ­ها

           طراحی شده برای یادگیری

          آشنایی اولیه با بازار متشکل ارز ایران

          معامله گری در سامانه معاملات بازار متشکل ارز ایران

          قوانین و مقررات بازار متشکل ارز ایران

          سامانه نوبت دهی برخط

          آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

          شماره های تماس: 29959280 - 29959279

          دورنگار: 22846899

          ایمیل:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

           

          باسمه تعالی

          سومین کنفرانس مدیریت اعتبارات در نظام بانکداری اسلامی

           دریافت برنامه  دریافت بروشور

          مخاطبین:

          اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد اعتباری بانک ها

          مهلت ثبت نام:

          28 دی 1401

          زمان برگزاری:

          دوشنبه 3 بهمن 1401

          ساعت برگزاری:

          8:30 الی 13


          محورهای کنفرانس

           سخنرانان و عناوین سخنرانی ها:

          محدودیت های اعتباری اعطای تسهیلات تکلیفی بوجه 1401

          سخنران: دکتر کوروش پرویزیان

          تسهیلات تکلیفی در اصل هدایت منابع مالی براساس برنامه های تنظیمی دولت برای توسعه اقتصادی کشور است که از سوی بخش خصوصی رغبتی به انجام آن ها دیده نمی شود. در این ارائه چالش های پرداخت این نوع تسهیلات از طرف بانک ها و کیفیت مولد بودن آن ها برای اقتصاد مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

           

          وضعیت تکالیف اعتباری بانک ها در قانون بودجه 1401

          سخنران: خانم هجینی نژاد

          شناسایی تسهیلات تکلیفی بانک ها در قانون بودجه سال 1401 و نوع وثایقی که پیش بینی شده است می تواند ما را در چگونگی اجرای این تکالیف یاری نماید. همین طور بررسی و تحلیل آثار و تبعات حقوقی این تکالیف روی عملکرد اعتباری بانک ها می تواند نحوه مواجهه با این تکالیف در سنوات آتی را مشخص نماید. در این ارائه مسائل اعتباری قانون بودجه 1401 مورد بررسی قرار می گیرد.

           

          روش های جدید تأمین مالی سرمایه در گردش

          سخنران: آقای آذرمند

          در راستای توسعه ابزارهای تأمین مالی زنجیره ای، گسترش تنوع ابزارهای جدید و استفاده از ابزارهایی مانند اعتبارات اسنادی داخلی، برات الکترونیکی و کارت اعتباری، توسعه روش های تأمین مالی خانوار و همچنین توسعه کاربرد اوراق گام در زنجیره های مختلف صنعتی و کشاورزی از جمله اهداف بانک مرکزی به شمار  می آید که در این ارائه تبیین خواهند شد.

           

          اوراق گام و چالش های اجرایی آن درشبکه بانکی کشور

          سخنران: آقای پورمتین

          فرصت های ایجاد شده برای بنگاه‌های اقتصادی بهره بردار از اوراق گام بسیار ارزشمند است، با این وجود، بایستی مشکلات عدیده موجود مؤسسات عامل نیز توجه ویژه معمول گردد تا به تداوم واستمرار این چرخه‌ی تامین مالی، امیدوار بود. در این ارائه برخی از این چالش های قانونی و عملیاتی طرح و بررسی می گردد.

           

          تلفن های تماس: 29959280- 29959279 - 22881702- 021

          دورنگار: 22846899

          پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید