جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401

ریسک های پیدا و پنهان صدور انواع ضمانت نامه

 

مدت دوره:

6 ساعت

پیش نیاز دوره:

 آشنایی با ضمانت نامه های بانکی

زمان تشکیل کلاس:

8 و 10 خرداد

ساعت 8:30 الی 11:30

هزینه ثبت نام:

به ازای هر نفر  6.300.000  ریال به صورت خالص

 

 


معرفی دوره

صدور ضمانت نامه یکی از خدمات ارزنده و پرسابقه شبکه بانکی به فعالان اقتصادی است که با وجود سابقه تجربی صدور آن متاسفانه با لحاظ آمیزش ناخودآگاه قوانین مترتب بر عقد ضمان با مقررات حاکم بر ضمانت نامه های بانکی منجر به دخالت آشکار و پنهان قضات برای مطالبه وجه ضمانت نامه گردیده واین مطلب زمانی ریسک عملیاتی شبکه بانکی را برای این خدمت افزایش می دهد که مدیریت های حقوقی بعضی از بانک ها با قضات هم صدا گردیده واین موضوع را پیچیده تر می نمایند. 

 

 


  اهداف دوره

  • تبیین و تشریح قوانین مترتب بر ضمانت نامه های بانکی و تفاوت های فاحش با ماده 684 و 685  قانون مدنی
  • تبیین وتشریح ریسک بانک در قرادادهای E.P.C.F ,B.O.0,B.O.T,B.O.I  و نظایر آن

 


 محتوای دوره

تبیین وتشریح عقد ضمان

مشخصات ضمانت نامه هایی که براساس عقد ضمان صادر می گردد

تفاوت مقررات حاکم بر ضمانت نامه های بانکی با عقد ضمان

چه مواردی بانک ها باید بدون اذن ضمانت خواه و ذینفع نسبت به تمدید ضمانت نامه اقدام نمایند

کدام یک از ضمانت نامه های عمرانی ذاتاً مشروط می باشد

تفاوت ضمانت نامه های بانکی با ضمانت نامه های کالایی

تحت چه شرایطی می توان با وجود درخواست تمدید وجه ضمانت نامه به ذینفع پرداخت گردد

شرایط صدور ضمانت نامه مشروط کدام است

تبیین و تشریح ریسک بانک در قرادادهای E.P.C.F ,B.O.0 ,B.O.T ,B.O.I و نظایر آن

 

  


مخاطبان دوره

  • مدیران مناطق، معاونت های اجرایی، مسئولین شعب ممتاز و مستقل، رؤسای دوایر اعتباری مناطق و شعب

 



 مدرس دوره
  • 45 سال سابقه کار در اموراعتباری، نظارت و کارشناسی بر طرح ها
  • کارشناس ارشد علوم اقتصادی
  • 35 سال سابقه تدریس و 10 سال سابقه همکاری با مؤسسه عالی آموزش بانکداری
  • عضو هیأت مدیره بانک
  • مؤلف کتاب و مقالات متعدد

 

جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401

بازرسی ارزی

 

مدت دوره:

8 ساعت

پیش نیاز دوره:

حسابداری پایه، بانکداری داخلی و بین الملل

زمان تشکیل کلاس:

11 و 18 خرداد

ساعت 8:30  الی 11:30

هزینه ثبت نام:

به ازای هر نفر  7.500.000  ریال به صورت خالص

 

 


معرفی دوره

وظایف و مسئولیت های بسیار مهم و سنگین بر عهده همکاران بازرسی است چرا که باید همواره آسیب های داخلی و خارجی را بررسی و با اطلاع رسانی به موقع به مدیریت مؤسسات مالی و اعتباری، در مرتفع نمودن مشکلات، مؤثر واقع شوند و زمینه را برای ایجاد اعتماد و بالا بردن اعتبار در کنار ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان فراهم آورند. بررسی رعایت و اجرای دستور العمل ها از مهم ترین مؤلفه های بازرسی است چرا که پیشگیری و بازدارندگی بسیار آسان تر و کم هزینه تر از درمان است. رعایت و اجرای دستور العمل ها از مهم ترین مؤلفه هایی است که باید منابع انسانی بنگاه های اقتصادی به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

لذا این دوره به منظور معرفی جایگاه  بازرسی و حسابرسی در بانک ها، به ویژه شناخت وظایف همکاران بازرسی طراحی شده است.

 


  اهداف دوره

  • کمک به ایجاد فضای سلامت و بهداشت سازمان از اولویت های اصلی بازرسی هر سازمانی
  • بررسی و اجرای دقیق بخشنامه ها و مقررات وضع شده
  • شفافیت در عملکرد و فرآیندهای اجرایی در بخش ارزی

 


 محتوای دوره

نحوۀ بررسی صندوق ارزی

نحوۀ بررسی اعتبارات اسنادی

نحوۀ بررسی حواله های ارزی واردات کالا و خدمات

بروات اسنادی

نحوۀ بررسی تسهیلات ارزی واردات کالا، ذخیره ارزی، توسعه ملی، فاینانس، ریفاینانس، بانک توسعه اسلامی، بانک جهانی اکو

نحوۀ بررسی ضمانت نامه ارزی

نحوۀ بررسی حسابداری ارزی

نحوۀ بررسی درآمدها

نحوۀ بررسی حساب های ارزی اشخاص

نحوۀ بررسی خرید و فروش ارز غیربازرگانی

حواله های عهده ما به ارز/ تبدیلات ارزی

امور رایانه و سویفت

نحوۀ بررسی و رسیدگی اسناد

 


مخاطبان دوره

  • بازرسان ارزی

  



 مدرس دوره

  • کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی
  • 21 سال سابقه کار مرتبط در بانک
  • کارشناس خبره ارزی اداره بانکداری تجاری

 

جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401

تجزیه و تحلیل صورت های مالی بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

 

مدت دوره:

34 ساعت

پیش نیاز دوره:

آشنایی با اصول حسابداری 1 و 2

زمان تشکیل کلاس:

16 ، 18 ، 21، 23 ،25 و 30 خرداد

ساعت 8 الی 14

هزینه ثبت نام:

به ازای هر نفر  17.500.000  ریال به صورت خالص

 

 


معرفی دوره

 آشنایی فراگیران با جنبه های مختلف بررسی صورت های مالی بانک ها و مؤسسات اعتباری ایرانی وکاربردهای هدفمند این بررسی ها و دستیابی به دانش فنی و اجرایی و نیز ابزارهای عملی تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی یک بانک یا موسسات اعتباری ایرانی.

 

 


  اهداف دوره

  • بررسی وضعیت نقدینگی
  • بررسی وضعیت ساختار مالی
  • بررسی وضعیت سودآوری
  • بررسی وضعیت عملکردی
  • بررسی وضعیت ترکیب منابع
  • بررسی وضعیت سلامت مالی
  • بررسی وضعیت رعایت ضوابط و مقررات در سطوح مختلف عملیاتی یک بانک یا مؤسسه اعتباری ایرانی

  

 


 محتوای دوره

آشنایی با ساختار صورت های مالی اساسی در بانک های شاغل در ایران

روش های متداول برای بررسی صورت های مالی

معرفی ابزارهای تجزیه و تحلیل چند جانبۀ صورت های مالی بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی ایرانی

 

 


مخاطبان دوره

  • کلیه کارکنان بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی

 

  



 مدرس دوره

  • دکترای تخصصی در مدیریت مالی و حسابداری
  • عضو محترم شورای پول و اعتبار
  • مؤلف کتاب و مقالات در حوزه مدیریت مالی
  • مدرس موسسه عالی بانکداری ایران

 

جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401

تجزیه و تحلیل صورت های مالی شرکت ها (متقاضیان حقوقی تسهیلات بانکی)-مقدماتی

 

مدت دوره:

34 ساعت

پیش نیاز دوره:

آشنایی با ساختار صورت های مالی شرکت ها و نیز مفاهیم پایه ای حسابداری و مدیریت مالی

زمان تشکیل کلاس:

18 ،20 ، 24، 26 ،28 و 31 اردیبهشت

ساعت 8 الی 14

هزینه ثبت نام:

به ازای هر نفر  17.500.000  ریال به صورت خالص

 


معرفی دوره

در این دوره شرکت کنندگان با استفاده صحیح از ابزارهای تجزیه و تحلیل صورت های مالی به منظور ارزیابی شرایط مالی متقاضیان حقوقی تسهیلات بانکی آشنا می شوند.

 


  اهداف دوره

  • ارتقاء و بهبود سطح دانش فنی و تجربی شرکت کنندگان در زمینه استفاده از روش های مختلف
  • تجزیه و تحلیل صورت های مالی با تمرکز بر مشتریان حقوقی متقاضی تسهیلات بانکی
    •  


     محتوای دوره

    مروری بر ساختار صورت های مالی شرکت ها

    ضرورت های متنوع بررسی و تجزیه و تحلیل صورت های مالی

    معرفی انواع روش های تجزیه و تحلیل صورت های مالی

    معرفی روش تجزیه و تحلیل درونی

    تشریح محدودیت های ذاتی و موقعیتی ابزار تجزیه و تحلیل درونی

    معرفی و تشریح روش بررسی مقایسه ای

    تشریح محدودیت های ذاتی و موقعیتی ابزار تجزیه و تحلیل مقایسه ای

    آشنایی با نحوه ی گزارش نویسی در تجزیه و تحلیل صورت های مالی

     

     


    مخاطبان دوره

    • کلیه کارکنان بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی



     مدرس دوره

    • دکترای تخصصی در مدیریت مالی و حسابداری
    • عضو محترم شورای پول و اعتبار
    • مولف کتاب و مقالات در حوزه مدیریت مالی
    • مدرس موسسه عالی بانکداری ایران

    جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401

    بانکداری فیجیتال: جهشی فراتر از دیجیتالی شدن

     

    مدت دوره:

    8 ساعت

    پیش نیاز دوره:

    فاقد پیش نیاز

    زمان تشکیل کلاس:

    18 و 25 خرداد

    ساعت 14 الی 17

    هزینه ثبت نام:

    به ازای هر نفر  7.500.000  ریال به صورت خالص

     

     


    معرفی دوره

    بانک های زیادی در سراسر جهان فرایند دیجیتال سازی سیستم های قدیمی خود یا توسعه پلتفرم های دیجیتالی مبتنی بر نوآوری های جدید را آغاز نموده اند. با این حال، بانک‌هایی که صرفا یک استراتژی 100% دیجیتالی را اجرا کرده اند، مجبور شده اند در بازطراحی و تمرکز بر زیرساخت های فیزیکی خود نیز تجدیدنظر کنند. با توجه به سناریوهای بانکداری درعصر جدید و تغییر مداوم فناوری های دیجیتالی و همچنین  رفتار مصرف کنندگان، به نظر می رسد نه بانکداری دیجیتال و نه شعبه ای(فیزیکی) به تنهایی قادر به رفع نیازهای مشتریان نمی باشند.

    معتقدان به بانکداری صرفا دیجیتالی در حال تغییر دیدگاه های خود هستند و متوجه شده‌اند که نه بانکداری دیجیتال و نه بانکداری شعبه‌ای به تنهایی نمی‌تواند در برابر پارامترهای تجربه مشتری (CX) مقاومت کند و باید جهش  فیجیتال، اصطلاحی که ازترکیب دو کلمه مختلف  فیزیکی و دیجیتالی  ایجاد شده را برای بهره‌برداری از انقلاب فین‌تک انجام دهند.

    بانکداری فیجیتال یک مدل اختلال است که بر اساس گفته فوربز، ترکیبی از انواع بانکداری شامل بانکداری آسان، بانکداری تلفن همراه، بانکداری اینترنتی، بانکداری تجربه، بانکداری شخصی و غیره است که این پتانسیل را دارد که فاکتور مهم اعتماد را با تجربیاتی که در نهایت به یک پارامتر مهم برای مشتریان تبدیل شده است، ترکیب کند. فیجیتال اهرمی است که دو چرخ کسب و کار بانکی یعنی اعتماد و تجربیات مشتری را به هم متصل می کند. استراتژی بانکداری فیجیتال در مورد در دسترس بودن بانکداری در هر زمان و هر مکان و تلفیق تجربیات بانکداری مرسوم و بانکداری مدرن است تا سفر مشتریان یکپارچه و کامل شود.

    بانکداری فیجیتال یک مدل نوترکیب از کسب و کار بانکی است که از ترکیب مدل های بانکداری جامع، بانکداری سنتی(فیزیکی) و بانکداری دیجیتال و با تمرکز بر مدل های پیشران بانکداری از جمله بانکداری داده محور، بانکداری شناختی و بانکداری باز با هدف افزودن تعاملات انسانی و ایجاد پلی بین فضای فیزیکی برند و تحول دیجیتال که  منجر به رضایت مشتریان می شود به وجود می آید.

    از این رو، زمان آن فرا رسیده است که صنعت بانکداری، تحول فیجیتال را برای باز طراحی مدل کسب و کار و بکارگیری ظرفیت های دیجیتالی و فیزیکی و درک بهتر نیازهای مشتریان ، در راس استراتژی های تحول خود قرار دهد. 

     

     


      اهداف دوره

    • در این دوره با توجه به آخرین یافته های حوزه بانکداری و تجربیات بانک های بین المللی به مهمترین تحولات عصر دیجیتال پرداخته و سعی خواهد شد دیدگاه شرکت کنندگان، با جدیدترین اطلاعات، تکمیل و بروز شود.

     

     


     محتوای دوره

    بررسی مفاهیم و تعاریف بانکداری فیجیتال

    آشنایی با مدل نوترکیب بانکداری فیجیتال و ابعاد آن

    آشنایی با مفاهیم و مدل های پیشران بانکداری فیجیتال (بانکداری داده محور، بانکداری شناختی، بانکداری باز)

    مزیت های بانکداری فیجیتال

    نقش شعب فیجیتالی در توسعه ظرفیت های بانکداری محلی

    بانکداری مکان محور

    بانکداری O2O (آنلاین –آفلاین)

    تجارب بانک های بین المللی

     

     


    مخاطبان دوره

    • مدیران و کارشناسان واحدهای کسب و کار، فناوری اطلاعات، سازمان و روش ها، طرح و برنامه، شعب

     

      



     مدرس دوره

    • محقق پیشین پسا دکتری در دانشگاه جیاتونگ شانگ های و شرکت علی بابای چین
    • عضو هیئت مدیره و هیئت موسس انجمن علمی کارآفرینی کسب و کار های نوین ایران
    • مولف، مترجم کتاب و نویسنده مقالات
    • مدرس دانشگاه