موسسه عالی آموزش بانکداری ایران در راستای آموزش به کارکنان شبکه بانکی و موسسات اعتباری غیربانکی کشور، نسبت به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در مردادماه سال 1403 به صورت آموزش حضوری اقدام می نماید.

 دریافت فایل تقویم آموزش حرفه ای مردادماه سال 1403

نحوه ی ثبت نام در دوره ها ی آموزش حرفه ای:

متقاضیان حقوقی می توانند برای ثبت نام، در کلیه دوره های تقویم آموزش حرفه ای درخواست خود را به صورت مکتوب برای مدیریت آموزش حرفه ای موسسه ارسال نموده و پس از تایید کارشناس مربوطه به منظور تکمیل اطلاعات به پرتال آموزش حرفه ای مراجعه کنند.

متقاضیان حقیقی باید پس از عضویت در پرتال آموزش حرفه ای بصورت اینترنتی هزینه دوره را واریز و ثبت نام نمایند.

توجه:

  • ثبت نام کنندگان جهت انصراف از شرکت در دوره های تخصصی موظف هستند تا 48 ساعت قبل از شروع دوره نسبت به اطلاع رسانی به واحد مربوطه اقدام نمایند.
  • در صورت غیبت در طول برگزاری دوره، هزینه دوره مسترد نخواهد شد.

اشخاص حقیقی (ثبت نام به صورت اینترنتی)

تقویم آموزش حرفه ای مردادماه سال 1403

 

ردیف

عنوان دوره

مدت
(ساعت)

مخاطبان

تاریخ برگزاری

هزینه
 (ریال)

عملیات

1

روش های صحیح ظرفیت سنجی برقراری تعهدات(صدور ضمانت نامه وگشایش اعتبار اسنادی)

8

مسئولین شعب بانک‌ها، کارشناسان اعتباری، بازرسان، حسابرسان و ارکان مختلف اعتباری بانک

17 شهریور

ساعت 7 الی 15

29,500,000

2

کمیته های حسابرسی در بانک ها

16

اعضای کمیته های حسابرسی

6، 13، 20 و 27 مرداد
 ساعت 8 الی 12

47,500,000

3

سوییفت مقدماتی

24

کارکنان ارزی

یکشنبه ها 7 مرداد الی 18 شهریور
 ساعت 8 الی 12

69,000,000

4

ارزیابی وثایق و تضمینات بانکی ویژه کارشناسان اعتباری

8

رؤسا و معاونین شعب و مسئولین دوایر اعتباری در سیستم صف و ستاد بانک‌‎ها

8 و 15 مرداد
 ساعت 7 الی 11

24,500,000

5

سوییفت ویژه صرافان

16

کارکنان صرافی ها

سه شنبه ها 9 الی 30 مرداد
 ساعت 8 الی 12

47,500,000

6

مباحث منتخب در فین‌تک

32

 ادارات یا حوزه‌های قوانین و مقررات، سیستم‌های اطلاعاتی، تطبیق، سیستم‌های پرداخت، توسعه تکنولوژی، سیاست‌ها و بازارهای مالی، حقوقی و فناوری اطلاعات

سه شنبه ها 9 مرداد  الی 3 مهر
 ساعت 14 الی 18

90,000,000

7

کارگاه گزارش نویسی حرفه ای در بانک

12

کارشناسان ستادی بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

13 مرداد ساعت 7 الی 15
20 مرداد ساعت 7 الی 11

42,000,000

8

نقش حاکمیت فناوری اطلاعات و معماری سازمانی در تحول دیجیتال

12

 اعضاء هیأت مدیره، مدیران اجرایی و کسب‌وکاری، مدیران فناوری اطلاعات، مشاوران و متخصصان درحوزه فناوری اطلاعات، افراد علاقه‌مند به حوزه حاکمیت و مدیریت خدمات فناوری اطلاعات

13، 20 و 27 مرداد
ساعت 15 الی 19

36,500,000

9

مدیریت یکپارچه ریسک ERM

8

مدیران بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

15 مرداد

ساعت 7 الی 15

29,500,000

10

مدیریت شکایات مشتریان ویژه کارکنان شعب

8

کارکنان شعب

16 مرداد

ساعت 7 الی 15

29,500,000

11

اهمیت توسعه تأمین مالی زنجیره تولید و معرفی ابزارهای آن

12

کلیه کارکنان بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

16، 23 و 30 مرداد
ساعت 7 الی 11

36,500,000

12

آشنایی با مجموعه مقررات ارزی

12

کارکنان واحد ارزی

17، 24 و 31 مرداد
ساعت 7 الی 11

36,500,000

13

مقررات بازار بین بانکی

8

اعضای هیأت مدیره، کارشناسان واحدهای مقرراتی- مطالعاتی، مالی، خزانه‌داری و بازار بین‌بانکی

20 مرداد  ساعت 7 الی 15

29,500,000

 

14

امنیت شبکه

33

   کارکنان امنیت بانک مرکزی و شرکت های زیرمجموعه، واحدهای مرکز عملیات امنیت (SOC) شرکت های خدمات انفورماتیک، شاپرک،کاشف،کارشناسان واحدهای امنیت، فناوری اطلاعات و نظارت بر نظام های پرداخت بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

شنبه ها و سه شنبه ها
20 مرداد  الی 3 مهر
ساعت 8 الی 12

90,000,000 

15

مدیریت ریسک فناوری اطلاعات (فصل 9 حداقل الزامات ناظر بر ریسک فناوری اطلاعات مؤسسات اعتباری)

4

اعضای کمیته عالی فناوری اطلاعات، مدیران و کارشناسان واحدهای مدیریت ریسک، فناوری اطلاعات، بانکداری الکترونیک، نظام های پرداخت و تحول دیجیتال

21 مرداد 

ساعت 7 الی 11

12,500,000

16

اصول و فنون مذاکره با رویکرد وصول مطالبات بانک ها (مقدماتی)

8

رؤسای شعب، کارشناسان و معاونین حوزه وصول مطالبات 

23 مرداد 

ساعت 7 الی 15 

29,500,000

17

برات الکترونیکی تأمین مالی زنجیره تأمین

3

کلیه کارکنان بانک ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی

24 مرداد

ساعت 7 الی 10 

12,500,000

18

دوره جامع افزایش سرمایه (تئوری و کاربردی)

24

کارکنان واحدهای حسابداری و مالی،‌ سرمایه‌گذاری‌ها، امور مجامع ،‌حقوقی، تحقیق و توسعه، بازرسی و ریسک، مدیران و کارشناسان مرتبط با فعالیت شرکت‌های هلدینگ، واحدهای تأمین سرمایه، امور بیمه، لیزینگ و صرافی

 شنبه ها 27 مرداد الی 14 مهر
 ساعت 14  الی 18

69,000,000

19

چک الکترونیکی (سامانه چکاد) – امضاء دیجیتال (گواهی های مرکز میانی بانکی)

8

کارکنان واحدهای فناوری اطلاعات، سازمان و روش ها، سرپرستان و کارکنان شعب

30 مرداد و 6 شهریور
ساعت 7 الی 11

24,500,000 


 گواهینامه های حرفه ای

 مباحثه های علمی

 کنفرانس مدیریتی

 سمینارهای آموزشی


 آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

شماره های تماس: 29951 داخلی: 9279-9280

آرشیو دوره های کوتاه مدت: 

جدول دوره های کوتاه مدت مردادماه سال 1403

دوره آموزشی

روش ­های صحیح ظرفیت سنجی برقراری تعهدات (صدور ضمانت نامه و گشایش اعتباراسنادی)


زمان برگزاری:

17 شهریور 1403

ساعت 7 الی 15

مدت دوره: 8 ساعت

پیش نیاز دوره:

فاقد پیش ­نیاز

مخاطبان دوره:

مسئولین شعب بانک‌ها

کارشناسان اعتباری

بازرسان

حسابرسان

ارکان مختلف اعتباری بانک

آموزش به صورت حضوری می باشد.

هزینه دوره به ازای هر نفر:  29.500.000 ریال به صورت خالص

هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهی­نامه می باشد.

  معرفی دوره

تاکنون روش قابل ملاحظه و قابل اعتنایی در رابطه با نحوه ظرفیت سنجی و اعتبار سنجی مشتریان متقاضی که بتوان به کل شبکه بانکی تعمیم داد و یا بتوان به عنوان روش علمی از آن دفاع کرد ارائه نشده است. در این دوره تکنیک مناسبی برای اعتبار سنجی مشتریان به منظور برقراری تعهدات به ویژه ضمانت‌نامه، اعم از عمرانی و غیرعمرانی، همچنین انواع اعتبار اسنادی داخلی ریالی و خارجی ارائه می شود.

طراحی شده برای یادگیری

تبیین و تشریح انواع ضمانت­ نامه عمرانی و غیرعمرانی

تبیین و تشریح ضمانت ­نامه گمرکی از حسن انجام تعهدات

اشاره به انواع قراردادهای بین کارفرما و پیمانکار در گروه های EPCF.EPC.BOO.BOT.BOI و ریسک های مترتب بر آن

روش ظرفیت سنجی آن دسته از ضمانت ­نامه ­هایی که کارفرمای آن دولتی هستند

روش ظرفیت سنجی آن دسته از ضمانت­ نامه ­هایی که کارفرمای آن بخش خصوصی و غیرعمرانی هستند

انواع روش ظرفیت سنجی آن دسته از گشایش ­های اعتبار اسنادی داخلی برای بخش بازرگانی و تولیدی

مدرس دوره

جناب آقای اصغر پورمتین

  • 46 سال سابقه کار در امور اعتباری، نظارت و کارشناسی بر طرح ها
  • کارشناس ارشد علوم اقتصادی
  • مدرس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران
  • مؤلف کتب و مقالات متعدد

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

شماره های تماس: 29959280 - 29959279

دورنگار: 22846899

پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

    جدول دوره های کوتاه مدت مردادماه سال 1403

    دوره آموزشی

    ارزیابی وثایق و تضمینات بانکی ویژه کارشناسان اعتباری


    زمان برگزاری:

    8 و 15 مرداد 1403  

    ساعت 7 الی 11

    مدت دوره: 8 ساعت

    پیش نیاز دوره:

    فاقد پیش ­نیاز

    مخاطبان دوره:

    رؤسا و معاونین شعب

     مسئولین دوایر اعتباری در سیستم صف و ستاد بانک‌‎ها

    آموزش به صورت حضوری می باشد.

    هزینه دوره به ازای هر نفر:  24.500.000 ریال به صورت خالص

    هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

      معرفی دوره

    بانک‌ها برای اطمینان از حصول و اجرای تعهدات تسهیلات گیرنده و کاهش ریسک ناشی از عدم وصول تسهیلات اعطائی و بازگشت سرمایه از وثایق و تضمینات متنوعی استفاده می نمایند. در ماده 2 آيين نامه صدور ضمانت نامه و ظهرنويسی از طرف بانك ­ها، به موضـوع انـواع وثـايق قابـل قبـول و مصاديق آن­ ها اشاره گرديده است. همچنين به موجب تصويب نامه شماره 88620 هيات محترم وزيران در ماده يك آئين نامه فصل سوم قانون عمليات بانكی بدون ربا (بهره) تصريح گرديده است: «اعطاي تسهيلات توسط بانك‌ها، بايد به ترتيبی صورت گيرد كه براساس پيش بينی­ هـای مربـوط اصل منابع تامين شده برای اين تسهيلات و همچنين سود مورد انتظار درصورت تحقق، در مـدت معين قابل برگشت باشد». در ماده 6 آئين نامه مذكور كه ناظر به الزامات قانونی و اختيارات بانك ها در اخذ وثيقـه مـی باشـد اعطـای تسهيلات در صورت لزوم منوط به اخذ تامين كافی به تشخيص بانك برای حفظ منـافع بانـك و حسـن اجـرای قراردادهای مربوطه می باشد.

    لذا می‌توان گفت که تعیین مصادیق وثایق، حسب ویژگی‌ها و شرایط تسهیلات گیرنده به بانک‌ها تفویض گردیده و بانک ها که مسئول صیانت از منافع سپرده گذاران هستند می باید نهایت تلاش خود را در این زمینه بکار گیرند و در این رابطه به منظور صیانت از منافع بانک‌ها و سپرده گذاران، تسلط بر دانش ارزیابی وثایق و تضمینات بانکی می تواند راهگشا باشد. 

    طراحی شده برای یادگیری

    مقدمه ای در باب وثایق و مصادیق آن

    شرحی بر انواع وثایق و تضمینات بانکی و شرایط توثیق آن‌ها

    نکات مورد توجه در ترهین اموال غیر منقول

    شرایط ملک در پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی

    تعریف ارزیابی و ارکان اصلی آن

    روش‌های ارزیابی

    آشنایی با مدارک مورد نیاز جهت ارزیابی

    حالات مختلف ارزیابی و ضرایب موثر در ارزش املاک

    مدرس دوره

    • کارشناس عمران
    • کارشناس امور مهندسی و رییس دایره نظارت و ارزیابی اداره کل اعتبارات و تأمین مالی
    • مدرس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران

    آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

    شماره های تماس: 29959280 - 29959279

    دورنگار: 22846899

    پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

    پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

      جدول دوره های کوتاه مدت مردادماه سال 1403

      دوره آموزشی

      کمیته های حسابرسی در بانک ها


      زمان برگزاری:

      6، 13، 20 و 27 مرداد 1403

      ساعت 8 الی 12

      مدت دوره: 16 ساعت

      پیش نیاز دوره:

      فاقد پیش ­نیاز

      مخاطبان دوره:

      اعضای کمیته ­های حسابرسی

      آموزش به صورت حضوری می باشد.

      هزینه دوره به ازای هر نفر:  47.500.000 ریال به صورت خالص

      هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

        معرفی دوره

      این دوره به منظور یکسان سازی مفاهیم راهبری، ریسک و کنترل داخلی و همچنین یکسان سازی گزارش ­های حسابرسی داخلی بانک ­ها برگزار می ­شود. هدف از برگزاری این دوره آشنایی با چارچوب ­های COSO2013، COSO ERM2017، COBIT2019 و نحوه نظارت بر عملکرد واحدهای حسابرسی داخلی بانک ­ها می باشد.

      طراحی شده برای یادگیری

      مفهوم GRC (راهبری، ریسک و کنترل داخلی) در بانک­ ها

      جایگاه و نقش کمیته حسابرسی و حسابرسی داخلی در GRC بانک ­ها

      آشنایی با چارچوب ­های COSO2013، COSO ERM2017، COBIT2019

      مدل سه خط دفاعی در بانک ­ها و بررسی ارتباط بین کمیته های حسابرسی و واحد حسابرسی داخلی با سایر واحدهای بانک

      نحوه نظارت بر عملکرد حسابرسی داخلی بانک­ ها شامل تدوین جامعه حسابرسی، برنامه ریزی، اهداف حسابرسی، رویکردهای نوین حسابرسی داخلی، خدمات اطمینان بخشی یکپارچه، انواع مدل­ های حسابرسی در بانک­ ها، ساختار گزارش ­های حسابرسی داخلی در بانک­ ها (مطابق چارچوب بین المللیIPPF انجمن حسابرسی داخلی آمریکا)

      ساختار و گزارش ­های کمیته حسابرسی بانک ها به صورت مطالعه موردی انجمن حسابرسان داخلی آمریکا

      مدرس دوره

      • صاحب نظر حوزه کنترل داخلی، حسابرسی IT، نظارت یکپارچه در بانک ­ها

      آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

      شماره های تماس: 29959280 - 29959279

      دورنگار: 22846899

      پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

      پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

        جدول دوره های کوتاه مدت مردادماه سال 1403

        دوره آموزشی

        سوییفت مقدماتی


        زمان برگزاری:

         یکشنبه­ ها 7 مرداد الی 18 شهریور 1403

         ساعت 8 الی 12

        مدت دوره: 24 ساعت

        پیش نیاز دوره:

        فاقد پیش ­نیاز

        مخاطبان دوره:

        کارکنان ارزی

        آموزش به صورت حضوری می باشد.

        هزینه دوره به ازای هر نفر:  69.000.000 ریال به صورت خالص

        هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

          معرفی دوره

        این دوره ­ی کامل از استاندارد پیام های سوییفتی می باشد. استاندارد پیام­ های سوییفتی نحوه تکمیل درست این پیام ­ها را نشان می دهد به شکلی که در نهایت مورد پذیرش سازمان جهانی سوییفت قرار گیرد.

        هدف از برگزاری این دوره آشنایی با ابزارهای پرداخت و نظام ­های مبادلات ارزی بین المللی می ­باشد.

        طراحی شده برای یادگیری

        مقدمات سویيفت (Basics)

        سيستم ­های پرداخت بين المللی (Int’l Payment Systems)

        روش­ های ارسال پيام دستور پرداخت (Payment Methods)

        بررسی پيام­ های گروه مشترك سوییفت، موارد NAK و كنترل موارد STP

        مدرس دوره

        • کارشناسی ارشد زبان انگلیسی
        • 24 سال کار در زمینه سوییفت
        • مدرس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران

        آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

        شماره های تماس: 29959280 - 29959279

        دورنگار: 22846899

        پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

        پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal