جدول دوره های کوتاه مدت بهمن ماه سال 1403

دوره آموزشی

بازاریابی دیجیتال در بانکداری دیجیتال

تاریخ برگزاری:

14 بهمن 1403

ساعت 8 الی 16

مدت دوره: 8 ساعت

پیش نیاز دوره:

آشنایی با مباحث و مبانی مدیریت و بازاریابی

مخاطبان دوره:

مدیران و کارشناسان واحدهای:

 بازاریابی، رابط عمومی، توسعه بازار

 واحدهای مرتبط با مشتریان خرد(شخصی)،تجاری، شرکتی

آموزش به صورت حضوری می باشد.

هزینه دوره به ازای هر نفر:  29.500.000 ریال به صورت خالص

هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهی­نامه می باشد.

  معرفی دوره

 

بازاریابی یکی از حوزه­ هایی است که طی سال­ های اخیر بواسطه رشد ابزارهای ارتباطی، رنگ و بوی دیگری گرفته است. استفاده از ابزارهای دیجیتال و شبکه­ های اجتماعی متنوع و گسترده، استراتژی­ ها و تکنیک­ های بازاریابی سنتی را به کلی دگرگون نموده و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که بدون محدودیت جغرافیایی، به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنند. بازاریابی دیجیتال در واقع استفاده از ابزارهای دیجیتال برای انجام فعالیت‌های بازاریابی است که این امر را با هزینه کمتر و بازدهی بیشتر فراهم می‌کند. در این راستا بانک ها نیز به دلیل تعدد و تنوع مشتریانی که دارند به توسعه ابزارهای ارتباطی و استفاده از بازاریابی دیجیتال نیاز ضروری دارند. از سوی دیگر در سال­ های اخیر، حرکت فزاینده بانک ­ها به سمت بانکداری دیجیتال و توسعه و ارائه محصولات و خدمات دیجیتال، ضرورت توجه به این موضوع را بیش از پیش نموده است.

بر این اساس در دوره بازاریابی دیجیتال در بانکداری دیجیتال تلاش می ­شود با بررسی مزایا و معایب بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال به این سوال پاسخ داده شود که آیا بازاریابی سنتی برای بانک‌ها به پایان رسیده است یا می‌تواند همچنان کارایی خود را داشته باشد؟ همچنین ضمن آشنایی مخاطبان با تکنیک‌ها و ابزارهای متنوع بازاریابی دیجیتال، استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال مورد بررسی قرار می گیرد. شرکت در این دوره و یادگیری مهارت‌های مرتبط، نه تنها باعث افزایش فرصت‌های شغلی مخاطبان می‌شود، بلکه به بانک‌ها نیز کمک می‌کند تا در فعالیت‌های بازاریابی خود موفق‌تر عمل کنند.

طراحی شده برای یادگیری

 

مروری بر مفاهیم بازاریابی و ارتباط با مشتری

بازاریابی سنتی یا بازاریایی دیجیتال

اصول و استانداردهای بازاریابی دیجیتال

مدیریت رسانه و تبلیغات و کمپین‌های تبلیغاتی

ابزارهای بازاریابی دیجیتال

تولید، توزیع و ترویج محتوا

سنجش اثربخشی تبلیغات

مدرس دوره

  • دکتری مدیریت بازاریابی
  • پژوهشگر، مدرس و مشاور بازاریابی و برندینگ

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

شماره های تماس: 29959280 - 29959279

دورنگار: 22846899

پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

    جدول دوره های کوتاه مدت بهمن ماه سال 1403

    دوره آموزشی

    پیاده سازی بخشنامه بانک مرکزی در مورد طبقه بندی و

    محاسبه ذخیره تسهیلات با زبان پرس و جوی SQL SERVER

    تاریخ برگزاری:

    4 الی 25 بهمن 1403

    ساعت 8:30 الی 12:30

    مدت دوره: 16 ساعت

    پیش نیاز دوره:

    فاقد پیش ­نیاز

    مخاطبان دوره:

    حسابرسان داخلی، حسابرسان مستقل

    کارکنان واحد فناوری اطلاعات

    آموزش به صورت حضوری می باشد.

    هزینه دوره به ازای هر نفر:  48.000.000 ریال به صورت خالص

    هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

      معرفی دوره

    این دوره به منظور پیاده سازی بخشنامه بانک مرکزی در مورد طبقه بندی و محاسبه ذخیره تسهیلات با زبان پرس و جوی SQL SERVER برگزار می­ شود.

    طراحی شده برای یادگیری

     

    مروری بر دستورات پایه ای زبان پرس و‌جوی SQL SERVER

    •  دستورات تعریف دادهDDL
    •  دستورات دستکاری دادهDML

    بررسی اجمالی بخشنامه بانک مرکزی برای طبقه بندی و محاسبه ذخیره تسهیلات

    پیاده سازی بخشنامه بر روی داده های تصادفی با زبان پرس و‌جوی SQL SERVER

    مدرس دوره

    • دکتری علوم کامپیوتر
    • کارشناس ارشد بانک اطلاعاتی و تحلیل داده در سازمان حسابرسی

    آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

    شماره های تماس: 29959280 - 29959279

    دورنگار: 22846899

    پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

    پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

      جدول دوره های کوتاه مدت بهمن ماه سال 1403

      دوره آموزشی

      نحوه امهال مطالبات مؤسسات اعتباری (بر اساس اصلاحيه جديد بانک مرکزی)

      تاریخ برگزاری:

      13 و 15 بهمن 1403

      ساعت 15 الی 18

      مدت دوره: 6 ساعت

      پیش نیاز دوره:

      مفاهيم عقود اسلامی و انواع آن در بانک

      صورت‌های مالی بانک و اقلام مختلف آن

      مخاطبان دوره:

      کارکنان واحدهای:

       وصول مطالبات، اعتبارات، مدیریت مالی

       بازرسی و حسابرسی داخلی

      آموزش به صورت حضوری می باشد.

      هزینه دوره به ازای هر نفر:  24.500.000 ریال به صورت خالص

      هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

        معرفی دوره

       

      يکی از دلايل افزايش بی رويه مطالبات غيرجاری شبکه بانکی کشور در يک دهه اخير، الزام بانک‌ها به امهال مطالبات مزبور بعضاً در قالب تکاليف قانونی بوده است. بديهی است عدم وجود سازوکاری مدون و دقيق که ابعاد شرعی، قانونی و حسابداری امهال مطالبات مؤسسات اعتباری را به نحو مطلوب و مناسبی مدنظر قرار دهد، موجب تخطی مؤسسات اعتباری از برخی از ضوابط و مقررات می گردد و اين ممکن است منجر به تحميل ريسک‌های حقوقی به شبکه بانکی کشور گردد. علاوه بر اين شبهاتی همچون ربح مرکب و عدم رعايت شرايط و ضوابط عقود اسلامی و ربوی بودن آن و مسايلی نظير طبقه‌بندی و شناسايی درآمد ناصحيح و نبود تصويری صحيح از مطالبات غيرجاری که به دليل فقدان وحدت رويه و دستورالعمل مدون در خصوص امهال مطالبات مؤسسات اعتباری به وجود آمده و بعضاً از آن به عنوان ربح مرکب نام برده می شود و موجب تصويب قوانينی در اين خصوص گرديده از قبيل موارد مطروحه در قوانين بودجه‌های سنواتی سال‌های 1390، 1391، 1392، 1397 و قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقای نظام مالی کشور، که اين مهم از يک سو منجر به تضييع حقوق تسهيلات‌گيرندگان و اجحاف به آن‌ها شده و از سوی ديگر مسايلی را نيز برای تسهيلات‌گيرندگان و شبکه بانکی کشور بوجود آورده است. برهمين اساس و بنا بر الزامات يادشده فوق، نظام‌مند نمودن فرآيند مزبور، از رهگذر تدوين و ابلاغ دستورالعملی جامع و مانع از سوی بانک مرکزی که در آن ملاحظات شرعی، مقرراتی و حسابداری به نحو مطلوب مدنظر قرار گيرد، امری ضروری و انکارناپذير است. در دستورالعمل بانک مرکزی تلاش شده است با رويکردی کارشناسی ابعاد مختلف موضوع امهال مطالبات غيرجاری مؤسسات اعتباری با تمرکز بر ملاحظات شرعی، قانونی و مقرراتی حاکم بر بانکداری اسلامی بررسی، مداقه، تجميع و تهيه گردد. در سال جاری دستورالعمل مذکور بازنگری و اصلاح گرديد که ذکر تغييرات و اصلاحات آن حايز اهميت می باشد.

      هدف از برگزاری این دوره ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان مرتبط به شبکه بانکی در خصوص نحوه امهال مطالبات، افزايش اطلاعات مربوط به نحوه امهال مطالبات مؤسسات اعتباری اعم از روش‌های امهال، مبنای امهال، طبقه‌بندی تسهيلات امهالی،‌ نحوه محاسبه ذخيره مطالبات امهالی و شناسايی درآمد تسهيلات امهالی، آشنايی با عقود اسلامی و نحوه امهال مطالبات به تفکيک عقود و آشنايی با مقررات و استانداردهای مرتبط می باشد.

      طراحی شده برای یادگیری

       

      سير تطور امهال مطالبات در قوانين و مقررات

      چالش‌ها و مشکلات ناشی از عدم وجود ضوابط ناظر بر نحوه امهال مطالبات

      تعريف امهال و انواع روش‌های امهال مطالبات

      تدوين ساز و کارهای امهال مطالبات به تفکيک عقود اسلامی

      تعيين مبنای امهال مطالبات

      تبيين تغييرات جديد دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی

      تشريح ساز وکارهای طبقه‌بندی و نحوه محاسبه ذخيره مطالبات امهالی

      تبيين فرايند شناسايی درآمد مطالبات امهالی

      مدرس دوره

      • کارشناس ارشد مدیریت مالی
      • مدرس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران و بانک­ ها

      آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

      شماره های تماس: 29959280 - 29959279

      دورنگار: 22846899

      پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

      پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

        جدول دوره های کوتاه مدت بهمن ماه سال 1403

        دوره آموزشی

        تدوین برنامه بازاریابی در بانک به تفکیک بانکداری خرد و شرکتی

        تاریخ برگزاری:

        7 بهمن  1403

        ساعت 8 الی 16

        مدت دوره: 8 ساعت

        پیش نیاز دوره:

        فاقد پیش ­نیاز

        مخاطبان دوره:

        کلیه افرادی که با مباحث بازاریابی و برنامه ریزی بازاریابی

        در بانک در ارتباط هستند

        آموزش به صورت حضوری می باشد.

        هزینه دوره به ازای هر نفر:  29.500.000 ریال به صورت خالص

        هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهی­نامه می باشد.

          معرفی دوره

        آشنایی با مفاهیم بازاریابی و بررسی عمیق و جامع اصول و روش ­های مدیریت بازار و جنبه های کاربردی آن برای کسب و کارها بالاخص کسب و کارها با رویکرد توسعه محصول جدید و توسعه بازارها و ورود به بازارهای جدید ضروری است. در دنیای تجارت امروزی مزیت­ های رقابتی در موارد مختلفی تعریف می شود، ولی هر چقدر علوم کسب و کار پیشرفت می کند اهمیت بازاریابی نمایان­ تر و پررنگ­تر می شود. فرآیند برنامه­ ریزی بازاریابی یک رویکرد سیستماتیک برای توسعه اهداف بازاریابی، استراتژی و پیاده‌سازی تاکتیک‌های آن است. برنامه بازاریابی یک برنامه جامع متشکل از اهداف بلندمدت و کوتاه مدت است که به نحوه پیاده سازی و اجرای استراتژی های بازاریابی کمک می‌کند و شرکت را در جهت تحقق اهدافش هدایت می‌کند. این پلن به تغییر مفهوم یک محصول یا خدمت،‌ رسیدن به اهداف تعیین شده شرکت در زمینه فروش، شناخت بهتر نیازهای مشتریان، به دست آوردن سهم بازار و … کمک می‌کند و با دقت بالایی عنوان می‌کند که شرکت برای پشتیبانی از فروش محصولات قدیمی و همچنین بازاریابی و فروش محصولات جدید چه مسیری را باید طی کند. هدف از برگزاری این دوره آشنایی با چارچوب و گام های اصلی  برنامه بازاریابی در بانک می­ باشد.

        طراحی شده برای یادگیری

         

        تحلیل ساختار سازمان و تعیین جایگاه برنامه بازاریابی در سازمان

        تشریح چارچوب برنامه بازاریابی در سازمان

        آشنایی با گام­ های  برنامه ریزی بازاریابی در سازمان

        تحلیل موقعیت سازمان در سطوح مختلف سازمانی و محیطی

        تحلیل رقابت و شدت رقابت در سازمان

        تشریح چگونگی تقسیم بازار، هدف گیری و تعیین جایگاه در بازار به تفکیک بانکداری خرد و شرکتی

        شناسایی تمرکز استراتژیک در برنامه بازاریابی بانک

        معرفی آمیخته بازاریابی و چگونگی استفاده از آن در برنامه ریزی بازاریابی بانک

        جایگاه یابی و طراحی محصولات با استفاده از ابزار نقشه های ادراکی

        مدرس دوره

        • دکترای مدیریت بازاریابی بین الملل
        • دانشیار دانشگاه
        • مدرس بانک­ ها
        • مؤلف کتب و مقالات متعدد

        آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

        شماره های تماس: 29959280 - 29959279

        دورنگار: 22846899

        پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

        پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

          جدول دوره های کوتاه مدت بهمن ماه سال 1403

          دوره آموزشی

          آشنایی با اکو سیستم نوین چک

          تاریخ برگزاری:

           7 الی 28 بهمن 1403

          ساعت 15 الی 18

          مدت دوره: 12 ساعت

          پیش نیاز دوره:

          فاقد پیش ­نیاز

          مخاطبان دوره:

          کارکنان صف و ستاد بانک‌ها

          فعالان حوزه مالی

          آموزش به صورت آنلاین می باشد.

          هزینه دوره به ازای هر نفر:  39.000.000 ریال به صورت خالص

          هزینه دوره شامل محتوای آموزشی و صدور گواهی­نامه می باشد.

            معرفی دوره

          به دنبال ابلاغ قانون اصلاح قانون صدور چک، مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1397، تغییرات گسترده‌ای در زیست بوم چک به وجود آمده که در نتیجه آن سامانه‌های متنوعی هم چون صیاد، پیچک، چکاد، محچک و ... پا به عرصه فعالیت گذاشته و یا دامنه فعالیت خود را گسترده‌تر نموده‌اند. بدین ترتیب، لزوم آشنایی با محیط و سامانه‌های یاد شده، علاوه بر کارکنان صف و ستاد بانک‌ها برای فعالان حوزه مالی سازمان‌ها نیز بیش از پیش نمایان گردیده است. هدف از برگزاری این دوره به شرح ذیل می ­باشد:

          • مروری بر مباحث قانونی مرتبط با حوزه چک
          • آشنایی با نحوه عملکرد سامانه‌های فعال در اکوسیستم یاد شده
          • آشنایی با مفاهیم و فرآیندهای مرتبط با چک‌های الکترونیک و امضای دیجیتال
          • آشنایی با معماری کلان ارتباط میان سامانه‌ها

          طراحی شده برای یادگیری

           

          مفاهیم قانونی مربوطه

          معماری کلان و نحوه عملکرد مجموعه اکوسیستم چک شامل صیاد، پیچک، چکاوک و چکاد

          وجوه تشابه و افتراق چک‌های کاغذی و الکترونیک ناظر بر فرآیندهای مربوطه

          مزایای چک‌های الکترونیک

          بررسی اکوسیستم چک در سایر کشورهای پیشرفته

          مدرس دوره

          • دکترای مدیریت فناوری اطلاعات
          • رئیس دایره توسعه و تدوین مقررات نظام های پرداخت بانک مرکزی ج.ا.ا

          آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

          شماره های تماس: 29959280 - 29959279

          دورنگار: 22846899

          پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

          پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal