جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1403

دوره آموزشی

مدیریت حسابرسی فناوری اطلاعات برای مدیران بانک‌ها

  معرفی دوره

این طرح درس برای ایجاد آگاهی و دانش در حوزه حسابرسی فناوری اطلاعات طراحی شده است، به گونه‌ای که مدیران بانک‌ها بتوانند به‌طور مؤثر در فرآیندهای حسابرسی فناوری اطلاعات مشارکت کنند و از ریسک‌های مرتبط با فناوری اطلاعات در سازمان خود آگاه باشند.

هدف از برگزاری این دوره آشنایی مدیران بانک‌ها با اصول و مبانی حسابرسی فناوری اطلاعات (IT Audit) و ایجاد توانایی برای مدیریت و نظارت مؤثر بر فرآیندهای حسابرسی فناوری اطلاعات در سازمان می باشد.

طراحی شده برای یادگیری

بخش اول: مقدمه‌ای بر حسابرسی فناوری اطلاعات

معرفی حسابرسی فناوری اطلاعات:

  • تعریف و اهمیت حسابرسی فناوری اطلاعات
  • نقش حسابرسی فناوری اطلاعات در مدیریت ریسک و امنیت اطلاعات
  • تفاوت بین حسابرسی IT و سایر انواع حسابرسی

چارچوب‌ها و استانداردهای حسابرسی فناوری اطلاعات:

  • معرفی استانداردهای بین‌المللی مانند COBIT، ISO 27001، NIST
  • روش‌ها و متدولوژی‌های رایج در حسابرسی IT

بحث و تبادل نظر:

  • تجربیات و چالش‌های حسابرسی IT در بانک‌ها

بخش دوم: مدیریت ریسک و کنترل‌های داخلی در فناوری اطلاعات 

مدیریت ریسک‌های فناوری اطلاعات:

  • شناسایی و ارزیابی ریسک‌های فناوری اطلاعات
  • نقش حسابرسی IT در شناسایی و کاهش ریسک‌ها

کنترل‌های داخلی و اصول اساسی:

  • تعریف و اهمیت کنترل‌های داخلی در محیط‌های فناوری اطلاعات
  • انواع کنترل‌ها (کنترل‌های عمومی IT، کنترل‌های برنامه‌ای و کاربردی)

کارگاه عملی:

  • شبیه‌سازی بررسی یک فرآیند کنترل داخلی IT و شناسایی ریسک‌

بخش سوم: فرآیند حسابرسی فناوری اطلاعات 

مراحل فرآیند حسابرسی IT

  • برنامه‌ریزی و دامنه‌یابی حسابرسی
  • اجرای حسابرسی (تست کنترل‌ها، ارزیابی شواهد)
  • گزارش‌دهی و پیگیری یافته ها

نقش مدیران بانک‌ها در فرآیند حسابرسی IT:

  • اهمیت حمایت مدیران از فرآیند حسابرسی
  • ایجاد ارتباط و هماهنگی با تیم حسابرسی IT

موردکاوی و تحلیل موردی:

  • بررسی یک مورد واقعی از حسابرسی IT در بانک و تحلیل نتایج آن

بخش چهارم: چالش‌ها و آینده حسابرسی فناوری اطلاعات 

چالش‌های پیش رو در حسابرسی IT:

  • مشکلات رایج و موانع در فرآیند حسابرسی IT
  • تغییرات تکنولوژیکی و تأثیر آن‌ها بر حسابرسی IT

نوآوری‌ها و آینده حسابرسی فناوری اطلاعات:

  • استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در حسابرسی IT
  • نقش حسابرسی مستمر و نظارت بلادرنگ در سازمان‌ها

جمع‌بندی و پرسش و پاسخ:

  • مرور مباحث کلیدی و ارائه فرصت برای سوالات شرکت‌کنندگان

مدرس دوره

آقای دکتر شهرام سخنور

  • دکتری مدیریت فناوری اطلاعات
  • کارشناس ارشد سابق دیلویت CRISC & CISM

زمان برگزاری:

3 مهر 1403

   ساعت 8 الی 16

مدت دوره: 8 ساعت

پیش نیاز دوره:

فاقد پیش­ نیاز

مخاطبان دوره:

اعضای هیأت مدیره

مدیران ارشد و اعضای کمیته­ های:

 ریسک

حسابرسی داخلی

فناوری اطلاعات

حسابرسان مستقل بانک­ ها در سازمان حسابرسی

آموزش به صورت حضوری می باشد.


هزینه دوره به ازای هر نفر:  29.500.000 ریال به صورت خالص

هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهی­نامه می باشد.

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

شماره های تماس: 29959280 - 29959279

دورنگار: 22846899

پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

    جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1403

    دوره آموزشی

    فناوری های مالی

      معرفی دوره

    در سال ­های اخیر شاهد رشد سریع فناوری‌ها و نوآوری‌های در حوزه مالی هستیم که بالتبع آن، کسب‌وکارها نیز مستلزم تغییراتی شدند. در این میانه واژگانی جدید از قبیل بانک دیجیتال، بانکداری باز، سندباکس، نئوبانک، لندتک و رمزارز و غیره به دایره واژگان مالی افزوده شد. تغییرات در کسب‌و کارها و مدل‌های کسب‌وکار سبب شده که فعالیت در این حوزه‌ها نیز متفاوت و تا حدی ساده‌تر و آسان‌تر شود. لذا در این دوره برآنیم که تصویری واضح از این حوزه برای گروه هدف دوره ارایه دهیم و آن­ ها را در مواجهه با این فناوری‌ها تا حدی آماده و مهیا کنیم.

    طراحی شده برای یادگیری

    فین‌تک و تحولات جهانی فين­ تک

    سندباکس‌- طراحی و آزمون

    يادگيری ماشينی، رگ‌تک و سوپ‌تک و لندتک

    مقدمه‌ای بر بلاکچين

    تحولات بانکداری ديجيتال و نئوبانک و بانکداری باز

    شرکت‌های فناوری بزرگ ارايه‌دهنده خدمات مالی

    مدرس دوره

    • دکترای مدیریت تصمیم‌گیری و خط‌ مشی‌گذاری عمومی
    • کارشناس مسایل بانکی، بانک مرکزی ج.ا.ا

    زمان برگزاری:

    سه­ شنبه­ ها 3 مهر الی 22 آبان 1403

    ساعت 14:30 الی 18:30

    مدت دوره: 32 ساعت

    پیش نیاز دوره:

    آشنایی با مباحث فناوری اطلاعات

    مخاطبان دوره:

    ادارات یا حوزه‌های:

     اعتبارات

    حقوقی

    ارزی

    مبارزه با پولشوئی

     فناوری اطلاعات

    آموزش به صورت حضوری می باشد.


    هزینه دوره به ازای هر نفر:  75.000.000 ریال به صورت خالص

    هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

    آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

    شماره های تماس: 29959280 - 29959279

    دورنگار: 22846899

    پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

    پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

      جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1403

      دوره آموزشی

      تطبیق در مناسبات و تراکنش های بین الملل بانکی

        معرفی دوره

      از دهه 70 میلادی که نشانه­ های سوء استفاده از نظام بانکی برای جابجایی درآمدهای نامشروع از اقتصاد زیرزمینی به رسمی آشکار و قطعنامه سازمان ملل برای تشکیل FATF صادر گردید، موضوع تطبیق عملیات و تراکنش­ های بانکی و مالی با معیارهای این سازمان بین المللی در بسیاری از کشورها به گونه­ ی جدی آغاز و اکنون به شاید مهمترین استاندارد نظارتی در بازارهای مالی بدل گشته است. پس از آن، اقدامات و ابتکارات انفرادی و جمعی مؤسسات مالی در داخل و خارج از سازمان خویش به­ ویژه در چهارچوب مناسبات با مشتریان و روابط کارگزاری با همتایان خود بروز نمود به گونه ای که امروز به بنیان صنعت بانکداری و مالی جهانی بدل شده است. بخش تطبیق در تمامی نهادهای عملیاتی و نظارتی مالی و با مسؤلیت و نظارت و حمایت مدیریت ارشد سازمان و با امکانات کافی و البته فزآینده مشغول به کار است.

      هدف از برگزاری این دوره آشنایی با مبانی، جایگاه و روابط درون و برون سازمانی بخش تطبیق در بانک­ های دارای مناسبات و تراکنش ­های بین المللی می باشد.

      طراحی شده برای یادگیری

      مبانی کارکرد تطبیق در بانک­ ها

      شرح وظایف و روابط آن با سایر کارکردهای معیار نظیر مدیریت ریسک، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی

      توصیه­ های FATF و BIS

      نمونه ­های بین المللی به ویژه اقدامات گروه ولفسبرگ

      توصیه ­های کاربردی

      مدرس دوره

      • مدیر امور بین الملل بانک
      • 27 سال سابقه کار در بانک های ایرانی و غیر ایرانی
      • مؤلف مقالات متعدد در زمینه مدیریت ریسک

      زمان برگزاری:

      7، 10، 14 و 17 مهر 1403  

      ساعت 8 الی 10

      مدت دوره: 8 ساعت

      پیش نیاز دوره:

      فاقد پیش ­نیاز

      مخاطبان دوره:

      کارکنان واحدهای تطبیق

       ریسک

      بازرسان

      حسابرسان

       بین الملل

      آموزش به صورت حضوری می باشد.


      هزینه دوره به ازای هر نفر:  24.500.000 ریال به صورت خالص

      هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهی­نامه می باشد.

      آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

      شماره های تماس: 29959280 - 29959279

      دورنگار: 22846899

      پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

      پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

        جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1403

        دوره آموزشی

        آشنایی با ضمانت نامه های ارزی (تئوری و کاربردی)

          معرفی دوره

        با عنایت به اهمیت و نقش ویژه تجارت بین ­الملل در بین کشورها و شرکت­ های بین المللی، ضرورت استفاده از ابزارهای بانکی بین الملل که از ابعاد مختلف به ویژه مالی، حقوقی و تجاری موجب اطمینان خاطر، استحکام و تسهیل روابط تجاری فیمابین بازرگانان شود بیش از پیش وجود دارد. یکی از این ابزارها، ارائه ضمانت­ نامه های ارزی در رابطه با ایفای تعهدات طرفین بابت قراردادهای منعقده و اعتبارات اسنادی گشایش یافته می باشد.

        هدف از برگزاری این دوره آشنایی تئوری و کاربردی با ضمانت­ نامه های ارزی (وارداتی و صادراتی) می باشد.

        طراحی شده برای یادگیری

        تعریف، ارکان، انواع، ویژگی و فرایند اجرایی ضمانت­ نامه­ های ارزی

        ضمانت­ نامه­ های ارزی وارداتی و صادراتی

        نقش روابط کارگزاری در صدور ضمانت­ نامه­ های ارزی

        مقررات داخلی و بین­ المللی مربوطه

        چکیده­ای از روش ­های پرداخت بین المللی

        ارائه مطالعات موردی به فراخور مباحث مربوطه

        مدرس دوره

        • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی
        • 30 سال سابقه کار بانکی
        • مدرس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران

        زمان برگزاری:

        چهارشنبه ­ها 11 مهر الی 14 آذر 1403

        ساعت 8 الی 12

        مدت دوره: 40 ساعت

        پیش نیاز دوره:

        فاقد پیش ­نیاز

        مخاطبان دوره:

        کارکنان واحدهای ارزی ستاد

         شعب ارزی

        بین الملل

         عملیات ارزی بانک­ ها 

        آموزش به صورت حضوری می باشد.


        هزینه دوره به ازای هر نفر:  88.000.000 ریال به صورت خالص

        هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

        آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

        شماره های تماس: 29959280 - 29959279

        دورنگار: 22846899

        پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

        پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

          جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1403

          دوره آموزشی

          برنامه ریزی بازاریابی

            معرفی دوره

          برنامه ریزی بازاریابی به دنبال استفاده از رویکردی منطقی و هدفمند به منظور تصمیم گیری برای آن است که قابلیت ­های سازمان با فرصت­ های موجود در بازار، جهت تحقق اهداف سازمان مطابقت داده شود. چنانچه برنامه بازاریابی رابطه­ ی علت و معلولی مناسبی بین اهداف و استراتژی و همچنین تاکتیک­ های اجرایی استراتژی را در‏برداشته باشد می تواند فرایند مدیریت بازاریابی مؤثر سازمان را تضمین کند. بانک ­ها نیز به عنوان سازمان­ های ارائه دهنده خدمات که حیات آن­ ها به طور مستقیم وابسته به برنامه­ های مؤثر بازاریابی است که منتهی به تعامل با مشتری می شود، ناگزیر به برنامه ریزی بازاریابی هستند.

          این دوره آموزشی مراحل متفاوت فرایند برنامه ریزی بازاریابی را توضیح داده و با مجموعه ­ای از تمرین­ های آموزشی مرتبط با هر مرحله، منجر به بهبود درک مخاطبان از برنامه ریزی بازاریابی شده و چگونگی تدوین یک برنامه بازاریابی را به شیوه ای ساده و کاربردی ارائه می دهد. برنامه­ ای که قابل  اجرا و کنترل باشد و به واحدهای بانک در دستیابی به اهداف بازاریابی کمک نماید.

          هدف از برگزاری این دوره به شرح ذیل می باشد:

          • توسعه دانش و درک مدیران و کارکنان از کارکردهای برنامه بازاریابی
          • امکان تدوین یک برنامه بازاریابی مؤثر
          • کمک به تحقق اهداف تعیین شده از طریق اجرای برنامه بازاریابی
          • امکان نظارت بر عملکرد واحدهای صف از طریق کنترل برنامه بازاریابی
          • توانمندی کارکنان مرتبط با حوزه بازاریابی در تدوین برنامه ریزی بازاریابی
          • بهبود عملکرد واحدهای صف در افزایش تعاملات با مشتریان

          طراحی شده برای یادگیری

          مرور مبانی برنامه ریزی و بازاریابی

          مزایا و مشکلات برنامه ریزی بازاریابی

          تشریح فرایند برنامه ریزی بازاریابی و تعیین اهداف

          حسابرسی کسب و کار شامل مشتریان، بازار و رقبا

          تجزیه و تحلیل SWOT و جایگاه یابی استراتژیک

          سیاست­ های آمیخته بازاریابی شامل محصول، قیمت، توزیع، ترفیع

          برنامه ­های عملیاتی و اجرایی

          نظارت و کنترل

          مدرس دوره

          • دکتری مدیریت بازاریابی
          • مولف، مترجم و ویراستار کتاب ‏های آموزشی حوزه مدیریت و بازاریابی

          زمان برگزاری:

          یکشنبه ­ها 22 مهر الی 13 آبان 1403

          ساعت 8 الی 11

          مدت دوره: 12 ساعت

          پیش نیاز دوره:

          آشنایی با مباحث و مبانی

          مدیریت و بازاریابی

          مخاطبان دوره:

          کارکنان واحد بازاریابی

           بانکداری تجاری

           بانکداری شرکتی

          بانکداری شخصی

          آموزش به صورت حضوری می باشد.

          هزینه دوره به ازای هر نفر:  39.000.000 ریال به صورت خالص

          هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

          آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

          شماره های تماس: 29959280 - 29959279

          دورنگار: 22846899

          پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

          پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal