جدول دوره های کوتاه مدت تیرماه سال 1402
مدیریت زنجیره تأمین در بانکداری جامع |
|||||||
|
|
|
برای هدایت یک کسب وکار در سطح استانداردهای بینالمللی، شناخت سیستم، منابع و چگونگی بکارگیری تکنولوژی برای کاهش قیمت محصولات و خدمات، افزایش رضایت مشتری و یافتن فرصتهای جدید ضروری است. تشدید صحنه رقابت جهانی در محیطی که بصورت دائم در حال تغییر است، ضرورت واکنش های مناسب سازمان ها وشرکت ها را دو چندان کرده و بر انعطاف پذیری آن ها با محیط نامطمئن خارجی تأکید دارد. سازمان های امروزی در عرصه ملی و جهانی به منظور کسب جایگاهی مناسب و حفظ آن نیازمند به رهگیری از الگوهای مناسب همچون مدیریت زنجیره تأمین در راستای تحقق مزیت رقابتی و انتظارات مشتریان هستند. مدیریت زنجیره تأمین، تلفیقی است از هنر و علم که در جهت بهبود دسترسی به مواد اولیه، ساخت محصولات و یا خدمات و انتقال آن به مشتری بکار می رود. زنجیره تأمین به عنوان یکی از جامعترین متدهای مدیریت عملیاتی کسب وکار به ویژه در سطوح کلان اقتصادی در دنیای امروز تحولات بسیار شگرفی را به وجود آورده است. بیشتر سازمان های پویا با بهره برداری از مدل ها، ابزارها و شیوه های زنجیره تأمین توانسته اند جریان ها و فرآیندهای کاری خود را بهینه سازند و در ساختارهای کاری و اجرایی خود تغییر ایجاد کنند. مدیریت زنجیره تامین، فعالیت های سازمان را طوری هماهنگ می کند که مشتریان بتوانند محصولاتی با کیفیت بالا و خدمات قابل اطمینان با حداقل هزینه به دست آورند. لذا این حلقه گسترده از شرکت های تأمین کننده تا مصرف کنندگان بستر مناسبی است که از جانب بانک ها نیازمند پوشش برای ارائه انواع خدمات بانکی، مالی و... در راستای رفع کلیه نیازهای ایشان و ایجاد همبستگی است. از این رو لازم است بانک ها ضمن شناسایی زنجیره های تأمین اصلی در اقتصاد کشور، فعالیت های خود را در جهت پوشش کل شبکه زنجیره های تأمین به منظور کسب درآمد و سودآوری و افزایش سهم بازار متمرکز نمایند. برهمین اساس دوره آموزشی “مدیریت زنجیره تأمین در بانکداری جامع“با توجه به نیاز و ضرورت آن در بانک ها، تدوین شده و سعی می کند به صورت کاربردی و عملیاتی تمامی آیتم های مربوطه به شرح زیر را مورد بحث قرار دهد.
|
مقدمه، اصول، تعاریف و مفاهیم مدیریت زنجیره تأمین
تاریخچه، تحولات و سیر تکاملی مدیریت زنجیره تأمین
فرآیندهای اصلی مدیریت زنجیره تأمین
اهداف زنجیره تأمین
نقش های زنجیره تأمین و ساختار آن
ارتباط فناوری اطلاعات با زنجیره تأمین
وظایف در داخل زنجیره تأمین
مهندسی مجدد زنجیره تأمین
مدیریت ریسک زنجیره تأمین
زنجیره ارزش و جایگاه زنجیره تأمین در آن
ساز وکارها، عناصر کلیدی و زیرمجموعه های اصلی زنجیره تأمین
مزایا و منافع زنجیره تأمین
شلاق چرمی و تاثیر آن در زنجیره تأمین
جایگاه مشتری در زنجیره ارزش و زنجیره تأمین
مدیریت ظرفیت و منابع انسانی در زنجیره تأمین
مدیریت ارتباط با مشتری در زنجیره تأمین
مدیریت عملیات در زنجیره تأمین
ضعف ها و مشکلات زنجیره تامین
|
- کارکنان بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی
کارشناس ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی مدرس مؤسسه عالی اموزش بانکداری ایران
|
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |