جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1402

دوره آموزشی

مدیریت تجربه مشتریان بانکی

 

  معرفی دوره

این دوره با هدف آشنایی با مفاهیم، اهمیت و آثار مدیریت تجربه مشتریان در صنعت بانکداری، نحوه پیاده سازی نظام مدیریت تجربه مشتری در بانک به صورت عملیاتی، ارائه مدل ویژه صنعت بانکداری ایران، آشنایی با استانداردهای نوین و روندهای سال 2023 در مدیریت تجربه مشتریان و آشنایی با تجارب موفق بانک­ های دنیا در استقرار مدیریت تجربه مشتری برگزار می­ شود.

طراحی شده برای یادگیری

روند تکاملی اقتصاد سنتی تا اقتصاد تجربه

بررسی مقایسه­ ای مدیریت تجربه مشتری (C.E.M) و مدیریت ارتباط با مشتری (C.R.M)

اهمیت مدیریت تجربه مشتری و آثار آن در صنعت بانکداری

روند تکاملی صنعت بانکداری و تحول مدیریت تجربه از بانکداری سنتی تا بانکداری دیجیتال

تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان در نسل­ های Y ,Xو Z و عوامل مؤثر بر ایجاد تجربه لذت بخش برای آن­ ها

فرآیند مدیریت تجربه مشتری و مکانیزم پیاده سازی آن در عمل

آشنایی با نقشه سفر مشتری و نحوه ترسیم آن برای گروه ­های مختلف مشتریان بانکی

ارائه مدل عملیاتی مدیریت تجربه مشتریان برای صنعت بانکداری ایران

مکانیزم سنجش درجه بلوغ مدیریت تجربه مشتریان

آشنایی با استانداردهای مدیریت تجربه مشتریان

بررسی تجارب موفق بانک­ های انگلستان، فرانسه، سنگاپور و اندونزی در استقرار مدیریت تجربه مشتریان

روندهای مدیریت تجربه مشتریان در سال 2023

مدرس دوره

  • دکترای مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل)
  • مدرس بانک و دانشگاه
  • مؤلف مقالات و کتب متعدد

 

بروشور دوره

 دریافت بروشور دوره


مهلت ثبت نام: 

15 مهر 1402

زمان تشکیل دوره:

سه شنبه ها 18 مهر الی 16 آبان 1402

ساعت 8 الی 12

هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر:

42,000,000 ریال به صورت خالص

هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

آموزش به صورت حضوری می باشد

مخاطبان دوره

مدیران و کارشناسان واحدهای: بازاریابی

روابط عمومی

بانکداری شرکتی

تجاری

مدت دوره:

20 ساعت

پیش نیاز دوره:

مبانی بازاریابی بانکی

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

شماره های تماس: 29959280 - 29959279

دورنگار: 22846899

پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

    جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1402

    دوره آموزشی

    نظام های پرداخت و بانکداری الکترونیک

     

      معرفی دوره

    مفهوم تحول دیجیتال و سرعت چشم‌گیر ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌ها و ارائه خدمت‌های متعدد در بانک مرکزی و بالتبع آن در بانک‌های تجاری، لزوم کسب دانش و آگاهی کافی در خصوص سامانه‌ها و سرویس‌های آنان را بیش از پیش نمایان ساخته است.

    در اين دوره ضمن مرور قوانين، استانداردها و مقررات مرجع و الزام‌آور در زمينه پياده‌سازی سامانه‌های پرداخت الکترونيکی، کارکرد و معماری کلان سامانه‌های زیرساختی و حاکمیتی معرفی می‌گردند؛ بدین ترتیب، مخاطبان در پایان دوره ضمن کسب آگاهی کامل در خصوص چیدمان و کارکرد سامانه‌های پرداخت کشور، با دیدی جامع‌تر قادر به انجام امور محوله خواهد بود.

    طراحی شده برای یادگیری

    معرفی و آشنایی با نحوه عملکرد سامانه­ های زیرساختی نظام‌های پرداخت؛ سامانه‌های نهاب، نماد، ایمن، سماچک، محچک، سام، سمات، نماد، سیاق

    معرفی و آشنایی با سامانه‌های ارائه‌دهنده خدمت پرداخت؛ صیاد، پیچک، چکاد، چکاوک، سپام ریالی، سپام ارزی، سوئیفت، ACUMER، ساتنا، پایا، پل، شتاب، شاپرک

    ارائه و معرفی استانداردهای مطرح در حوزه پرداخت اعم از ISO20022، GDPR، PSD2، PCI DSS

    آشنایی با فین تک‌ها، بلاک­چین و کاربردهای آنان در حوزه پرداخت

    مدرس دوره

    • دکترای مدیریت فناوری اطلاعات
    • رئیس دایره توسعه و تدوین مقررات نظام های پرداخت بانک مرکزی ج.ا.ا

     

    بروشور دوره

     دریافت بروشور دوره


    مهلت ثبت نام: 

    23 مهر 1402

    زمان تشکیل دوره:

    چهارشنبه ها 26 مهر الی 24 آبان 1402

    ساعت 8 الی 12

    هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر:

    42,000,000 ریال به صورت خالص

    هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

    آموزش به صورت حضوری می باشد

    مخاطبان دوره

    مدیران و کارشناسان ستادی بانک ­ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

    مدت دوره:

    20 ساعت

    پیش نیاز دوره:

    فاقد پیش نیاز

    آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

    شماره های تماس: 29959280 - 29959279

    دورنگار: 22846899

    پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

    پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

      جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1402

      دوره آموزشی

      ارزش طول عمر مشتری (CLV)

       

        معرفی دوره

      یکی از مهم‌ترین سنجه­ هایی که تمامی کسب و کارها نباید از محاسبه آن غافل شوند، ارزش طول عمر مشتری یا Customer  Lifetime Value  است. ارزش طول عمر مشتری، به این معناست که مشتری در یک بازه زمانی مشخص، چقدر برای سازمان سودآور بوده است. در همین راستا، ارزش طول عمر مشتری، یکی از مهم‌ترین و جامع‌ترین شاخص‌های ارزیابی موفقیت کسب ‌وکار است، چرا که وضعیت کلی کسب ‌وکار را در حوزه‌های بازاریابی، فروش، ارتباط با مشتری و خدمات پس از فروش با یک عدد توصیف می‌کند. با توجه به هزینه‌های بالای جذب مشتری جدید، کسب ‌وکاری که در حفظ مشتریان خود موفق‌تر است می‌تواند با هزینه بسیار کمتر، فروش و درآمدزایی خوبی داشته باشد. بالا بودن ارزش طول عمر مشتری همچنین نشان‌دهنده ثبات و پایداری جریان درآمدی سازمان است که می‌تواند در بلندمدت به رشد و توسعه بیشتر آن منجر شود. همچنین، مشتریان با طول عمر بیشتر، به سازمان فرصت می‌دهند که با آن‌ها بیشتر تعامل داشته باشد و نیازها و خواسته‌های آن‌ها را بهتر فهمیده و برآورده کند. ازاین‌رو، تلاش مداوم برای حفظ و بهبود ارزش طول عمر مشتری باید از برنامه‌های همیشگی کسب ‌وکارهایی باشد که می‌خواهند جایگاه مناسبی در بازار داشته باشند. بر همین اساس دوره آموزشی ارزش طول عمر مشتری(CLV) با هدف آشنایی مدیران و کارشناسان محترم شبکه بانکی کشور با مفاهیم موضوع و بکارگیری آن در مأموریت­ های سازمانی معرفی می ­شود.

      طراحی شده برای یادگیری

       

      اصول، تعاریف و مفاهیم ارزش طول عمر مشتری CLV

      تاریخچه، تحولات و سیر تکاملی مبحث ارزش مشتری

      اهداف تحلیل ارزش طول عمر مشتری

      اهمیت ارزش طول عمر مشتری در کسب و کارها

      فروش، حجم رابطه و ارزش مشتری

      ضرورت و اولویت ارزش طول عمر مشتری در بانک

      فرمول ارزش طول عمر مشتری

      هزینه جذب، حفظ و رضایت مشتری

      متغیرهای مهم و موثر در محاسبه CLV

      درآمد سرانه به ازای هر کاربر

      مزایا و کارکردهای CLV

      انواع CLV و شیوه های متنوع محاسبه آن

      رابطه ارزش مشتری با طبقه بندی مشتریان

      نحوه بهبود کیفیت CLV

      راهکارهای ارتقای CLV مشتریان

      راه­ های بهبود ارزش طول عمر مشتری

      نسبت ارزش مشتری به حجم رابطه

      شاخص ­های کلیدی عملکرد (KPI) ارزش طول عمر مشتری

      چگونگی افزایش طول عمر مشتری (کوتاه مدت- بلند مدت)

      ارتباط فناوری اطلاعات با CLV

      مدیریت ارتباط با مشتری و CLV

      ضعف ها و مشکلات موجود

      جمع بندی و پیشنهادها

      مدرس دوره

      • کارشناس ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی
      • مدرس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران

       

      بروشور دوره

       دریافت بروشور دوره


      مهلت ثبت نام: 

      29 مهر 1402

      زمان تشکیل دوره:

      چهارشنبه 3 آبان 1402

      ساعت 8 الی 16

      هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر:

      27,000,000 ریال به صورت خالص

      هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهی­نامه می باشد.

      آموزش به صورت حضوری می باشد

      مخاطبان دوره

      کارشناسان واحدهای:

       اعتباری

      بانکداری شرکتی

       تجاری

      مدیران و کارشناسان واحدهای:

      ستادی بانک­ ها

      رؤسا و معاونین شعب

      مدت دوره:

      8 ساعت

      پیش نیاز دوره:

      فاقد پیش نیاز

      آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

      شماره های تماس: 29959280 - 29959279

      دورنگار: 22846899

      پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

      پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

        جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1402

        دوره آموزشی

        وضعیت منفی یک بنگاه اقتصادی از نظر شبکه بانکی

         

          معرفی دوره

        شبکه بانکی مانند هر بنگاه اقتصادی دیگر دارای شرایط و الزامات خاص و عرف‌های جاری ویژه خویش می‌باشد. چنانچه متقاضیان با این ضوابط و ادبیات آشنا نباشند با دریافت تسهیلات برقراری تعهدات با مشکل جدی مواجه خواهند شد، یا برای زیر پا گذاشتن آن، مجبور به باج دهی به عده بسیار قلیلی خواهند شد که در سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به ‌راحتی قابل شناسایی می‌باشند.

        در این دوره به پارامترهای مهمی اشاره خواهد شد که بانک‌های پیشرو به اتفاق، بر کیفیت تحقق و چگونگی احراز آن تاکید مؤکد داشته و حتی توثیق وثایق ارزنده نیز اغلب نمی‌تواند بر تصمیم آن­ ها موثر باشد.

        طراحی شده برای یادگیری

        میزان تأثیر مراتب زیر در تصمیم گیری اعتباری بانک‌ها چیست؟:

        مبلغ سرمایه و نوع افزایش آن از قبیل: نقدی، از محل مطالبات حال شده یا تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت

        سوددهی و تداوم آن، تفکیک سود تعهدی از نقدی عملیاتی و غیرعملیاتی بودن آن

        زیان دهی و علت بروز آن تداوم و مقطعی یا دائمی بودن

        نقش پیش بینی گردش وجوه نقد متقاضی تسهیلات در تصمیم گیری بانک‌ها

        چرا تمامی شبکه بانکی بر میزان رسوب سپرده‌های ارزان قیمت بنگاه‌های اقتصادی نزد خود تاکید دارند؟

        علت ترجیح شبکه بانکی در تمرکز استفاده همزمان مشتریان از تسهیلات و تعهدات در یک بانک چیست؟

        جایگاه وضعیت مانده حساب شرکا و ارتباط آن با سرمایه ثبتی نزد شبکه بانکی چیست؟

        چرا شبکه بانکی به دارایی‌های در جریان تکمیل و سرفصل دارایی‌ها برای فروش حساس می‌باشند؟

        جایگاه تراز آزمایشی، صورت­ های مالی حسابرسی شده، اظهار نامه مالیاتی و گزارش‌های فصلی مالیات بر ارزش افزوده کدام است؟

        نکات مورد توجه شبکه بانکی از اعلام نظرهای حسابرس

        نقش دوره گردش کالا، دوره وصول مطالبات در میزان و مدت باز پرداخت تسهیلات کدام است؟

        نقش نسبت سوددهی وام ­های دریافتی و نسبت نرخ پوشش بهره در دریافت تسهیلات چیست؟

        چرا بانک‌ها اهمیت چندانی برای نسبت جاری مشتریان قائل نیستند؟

        وضعیت تورمی و عطش بیکران مشتریان برای خرید مواد اولیه و دپو نمودن آن، آیا نگهداری موجودی کالا از نظر شبکه بانکی استاندارد خاصی دارد؟

        روش مناسب به غیر از ارائه طرح توجیحی برای جایگزین نمودن ماشین آلات نو به جای ماشین‌آلات فرسوده خط تولید کدام است؟

        مدرس دوره

         جناب آقای اصغر پورمتین

        • 45 سال سابقه کار در امور اعتباری ، نظارت و کارشناسی بر طرح ها
        • کارشناس ارشد علوم اقتصادی
        • 35 سال سابقه تدریس و 10 سال سابقه همکاری با مؤسسه عالی آموزش بانکداری
        • مؤلف کتب و مقالات متعدد

         

        بروشور دوره

         دریافت بروشور دوره


        مهلت ثبت نام: 

        19 مهر 1402

        زمان تشکیل دوره:

        یک شنبه 23 مهر 1402

        ساعت 8 الی 16

        هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر:

        27,000,000 ریال به صورت خالص

        هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهی­نامه می باشد.

        آموزش به صورت حضوری می باشد

        مخاطبان دوره

        مدیران مالی شرکت ­های بورسی و غیربورسی، نهادهای مختلف دولتی و شبه دولتی، حسابرسان، بازرسان، کارشناسان اعتباری، ارکان مختلف تصمیم‌گیر اعتباری در شبکه بانکی

        مدت دوره:

        8 ساعت

        پیش نیاز دوره:

        فاقد پیش نیاز

        آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

        شماره های تماس: 29959280 - 29959279

        دورنگار: 22846899

        پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

        پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

          جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1402

          دوره آموزشی

          رتبه بندی بانک ها

           

            معرفی دوره

          نظام بانکی یکی از مهمترین بخش ­های اقتصادی کشور محسوب می­ شود و به واسطه کارکردهای مهمی که در نظام مالی دارد ازجمله ارائه خدمات دسترسی به نظام­ های پرداخت و نقدینگی، تبدیل دارایی ­ها و مدیریت ریسک، واسطه گری، تخصیص اعتبارها و تأمین مالی بنگاه­ های اقتصادی و در مجموع برقراری گردش مالی از اجزای مهم نظام مالی کشور محسوب می­ شوند. در سال­ های اخیر با اجرایی شدن سیاست­ های اصل ۴۴ قانون اساسی و حذف شدن موانع قانونی برای ورود به صنعت بانکداری، بانک­ های خصوصی اجازه ورود به این صنعت را پیدا کرده اند که همزمان با ورود این بانک ­ها و مؤسسات خصوصی به بازارهای مالی کشور رقابت برای افزایش سهم بازار و همچنین بهبود عملکرد برای جذب مشتریان بیشتر افزایش پیدا کرده است که وجود این بازارهای رقابتی، اهمیت ارزیابی عملکرد و رتبه بندی بانک ­ها را در جهت بهبود مستمر عملکرد آن ها افزایش می ­دهد. بنابراین تحلیل عملکرد مالی و رتبه بندی بانک ­ها موضوع مهمی از دیدگاه سرمایه گذاران، مشتریان و نهادهای دولتی محسوب می­ شود که سبب پایداری و حفظ اعتماد عمومی به نظام بانکی خواهد شد. در این راستا رتبه بندی بانک­ ها یک مسئله تصمیم­ گیری چند شاخصه محسوب می­ شود که مستلزم بررسی و تحلیل مجموعه­ ای از عوامل مرتبط به هم می­ باشد که هرکدام از این عوامل و شاخص ­ها دارای وزن و اهمیت متفاوتی می ­باشند. در سطح دنیا نشریات و شرکت­ های زیادی نظیر بنکر، مودیز، و یورومانی، اس اند پی و انتشارات مالی آی دی سی وجود دارند که با روش­ های گوناگونی به رتبه بندی بانک­ ها می­ پردازند. ارزیابی عملکرد و رتبه بندی بانک ­ها می ­تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد که از آن جمله میتوان به تضمین اعتماد عمومی به نظام بانکی، شناسایی نقاط قوت و ضعف بانک ها به منظور برنامه ریزی­ های راهبردی، ارزیابی عملکرد مدیران شبکه بانکی و صیانت و حمایت از حقوق سپرده گذاران اشاره نمود. تاکنون روش­ های زیادی برای رتبه­ بندی و ارزیابی عملکرد بانک­ ها و سازمان­ های تجاری ارائه شده است که در این دوره به بررسی مبسوط متدولوژی و نحوه رتبه بندی این مؤسسات مطرح داخلی و خارجی خواهیم پرداخت.

          طراحی شده برای یادگیری

          مفهوم رتبه بندی و ضرورت وجودی آن، انواع رتبه بندی، شرکت­ های رتبه بندی و وظایف آن­ ها

          دلایل رتبه بندی بانک­ ها، شاخص­ های رتبه بندی در بانک ­ها

          رتبه بندی بانک ­ها از منظر مؤسسه کپیتال اینتلیجنس

          رتبه بندی بانک­ ها از منظر مؤسسه مودیز، رتبه بندی از منظر مؤسسه دی بی آر اس

          روش­ های متداول رتبه بندی بانک ­ها

          روش رتبه بندی کملز، روش رتبه بندی مؤسسات معتبر بین المللی

          برخی از روش­ های ریاضی رتبه بندی بانک ­ها، شاخص ­های مد نظر در رتبه بندی بانک ­ها

          چگونگی شاخص­ ها و اهمیت سنجی در رتبه بندی بانک ­ها

          انواع و نحوه گزارش ­دهی در حین و پس از اتمام رتبه بندی

          تحلیل گزارش رتبه بندی بانک­ ها و تحلیل روند

          کشف نقاط ضعف و قوت بانک و سیاست گذاری در بانک

          مدرس دوره

          • فوق دکتری مدل سازی
          • سابقه تدریس در دانشگاه
          • مؤلف کتب و مقالات متعدد

           

          بروشور دوره

           دریافت بروشور دوره


          مهلت ثبت نام: 

          22 مهر 1402

          زمان تشکیل دوره:

          26 مهر 1402

          ساعت 8 الی 16

          هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر:

          27,000,000 ریال به صورت خالص

          هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهی­نامه می باشد.

          آموزش به صورت حضوری می باشد

          مخاطبان دوره

          اعضای هیأت مدیره، هیأت عامل و مدیران ارشد بانک ­ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

          مدت دوره:

          8 ساعت

          پیش نیاز دوره:

          آشنایی کامل با فرایند و مسایل بانکی و مدیریت استراتژیک و مدیریت ریسک

          آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

          شماره های تماس: 29959280 - 29959279

          دورنگار: 22846899

          پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

          پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal