جدول دوره های کوتاه مدت اردیبهشت ماه سال 1403

دوره آموزشی

چک الکترونیکی (سامانه چکاد) امضاء دیجیتال

(گواهی های مرکز میانی بانکی)

  معرفی دوره

این دوره به منظور آشنایی با چک دیجیتال و فرایندهای مرتبط، مرکز میانی بانکی، انواع و نحوه بکارگیری امضاء دیجیتال در چک دیجیتال برگزار می شود. هدف از برگزاری دوره به شرح ذیل می باشد:

معرفی چک الکترونیکی در راستای آموزش نحوه بکارگیری ابزار و روشی برای نیازمندی­ هایی از قبیل: تمایل جامعه به استفاده از روش­ های نوین پرداخت و روش ­های غیرحضوری و امن

معرفی چک الکترونیکی به منظور برطرف کردن هزینه­ ها و مخاطرات و احیای اعتماد کم رنگ شده به مبادلات مبتنی بر چک کاغذی

آشنایی با سامانه چکاد، تا مشتری امکان مدیریت آنلاین مبادله چک خود و امکان نقد غیرحضوری را داشته باشد.

آشنایی با چک الکترونیکی که در آن عملیات حسابداری و مالی برای ذینفعان چک تسهیل شده است.

طراحی شده برای یادگیری

چرایی سامانه چکاد

چک دیجیتال چیست

ویژگی­ های کلیدی چک دیجیتال

سامانه چکاد چیست

سرویس­ های سامانه چکاد

اجزای کلی و ساختار سامانه چک دیجیتال

گام ­های سامانه چکاد

چک برگشتی و رفع سوء اثر آن

امضای دیجیتال چیست

ضرورت امضاء دیجیتال

گواهی الکترونیکی

ساختار مرکز میانی بانکی

معرفی خط مشی مراکز گواهی بانکی

سطوح گواهی

فرایند ایجاد پیشخوان مجازی در اکوسیستم مرکز میانی بانکی

فرایند ایجاد مراکز میانی تابعه در اکوسیستم مرکز میانی بانکی

قوانین و مقررات

مدرس دوره

  • رئیس دایره توسعه و تدوین نظام های پرداخت بانک مرکزی ج.ا.ا

مخاطبان دوره:

کارکنان واحدهای:

فناوری اطلاعات

سازمان و روش­ ها

سرپرستان و کارکنان شعب

مدت دوره:

8 ساعت

پیش نیاز دوره: 

فاقد پیش نیاز

زمان تشکیل دوره:

 4 و 11 اردیبهشت 1403

ساعت 8 الی 12

 دریافت فایل دوره

هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر:

24,500,000 ریال به صورت خالص

هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

آموزش به صورت حضوری می باشد.

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

شماره های تماس: 29959280 - 29959279

دورنگار: 22846899

پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

    جدول دوره های کوتاه مدت اردیبهشت ماه سال 1403

    دوره آموزشی

    مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم

    (سطح متوسطه)

      معرفی دوره

    امروزه آثار سوء پولشویی و تأمین مالی تروریسم بر فعالیت های اقتصادی و رفتار اجتماعی جوامع مشخص شده است و کشورها، به ویژه مؤسسات مالی و اعتباری، تلاش دارند اقدامات لازم را انجام دهند تا این فرایند، تا حد ممکن، سخت و غیرممکن شود. به ­طور خاص، در این حوزه ­ها مقررات و استانداردهای بین المللی و داخلی وجود دارد که از جانب ناظرین بانکی کشور واحدهای ذیربط در بانک ها و مؤسسات اعتباری مکلف به رعایت و تطبیق با آن ها شده اند.

    طراحی شده برای یادگیری

    شناسایی ارباب رجوع

    کنوانسیون­ ها و قوانین بین المللی در زمینه مبارزه با فساد

    ساختار و تکالیف واحد و مسئولان مبارزه با پولشویی

    گزارش دهی معاملات و عملیات مشکوک

    انسداد، توقیف و مصادره اموال و دارایی­ ها

    نظارت و بازرسی

    مخاطرات پولشویی در بخش اقتصادی مربوطه

    ارزیابی ریسک تعاملات کاری

    گونه شناسی اختصاصی پولشویی

    نگهداری سوابق و اطلاعات

    شاخص­ های تشخیص معاملات و عملیات مشکوک در بخش اقتصادی مربوطه

    آشنایی با فناوری ­های نوین مالی (فین ­تک ­ها)

    مدرس دوره

    • دکتری اقتصاد
    • رئیس گروه طرح ها و لوایح مرکز اطلاعات مالی

    مخاطبان دوره:

    مدیران و کارشناسان واحدهای: مبارزه با پولشویی

     بانک ­ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی

    تعاونی­ های اعتبار، صندوق­ های قرض الحسنه

    صرافی­ها، لیزینگ ­­ها

     سایر کارشناسان اشخاص مشمول

    مدت دوره:

    4 ساعت

    پیش نیاز دوره: 

    فاقد پیش نیاز

    زمان تشکیل دوره:

    5 اردیبهشت 1403

    ساعت 8 الی 12

     دریافت فایل دوره

    هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر:

    12,500,000 ریال به صورت خالص

    هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

    آموزش به صورت حضوری می باشد.

    آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

    شماره های تماس: 29959280 - 29959279

    دورنگار: 22846899

    پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

    پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

      جدول دوره های کوتاه مدت اردیبهشت ماه سال 1403

      دوره آموزشی

      مقررات بازار بین بانکی

        معرفی دوره

      در این دوره مقررات بانکی مربوط به عملیات سیاست پولی بانک مرکزی، بازار بین‌بانکی ریالی و حراج اوراق مالی اسلامی دولتی که توسط حوزه‌های تخصصی بانک مرکزی و یا وزارت امور اقتصادی و دارایی تدوین و توسط شورای پول و اعتبار، هیأت عامل بانک مرکزی و یا سایر ارگان‌های فرادستگاهی تصویب شده اند، بررسی خواهند شد.

      هدف از برگزاری این دوره آشنایی همکاران شبکه بانکی با مقررات بازار بین بانکی، عملیات سیاست پولی بانک مرکزی و حراج اوراق بدهی دولت می باشد.

      طراحی شده برای یادگیری

      مقررات مربوط به عملیات سیاست پولی

        دستورالعمل اجرايی «انجام عمليات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال اخذ وثيقه توسط بانک مرکزی»

        شیوه نامه استفاده از توافق بازخرید منطبق با شریعت در بازار بین بانکی ریالی قرارداد ودیعه

      • قرارداد ودیعه
      • وکالت نامه درخصوص توثیق، فروش و انتقال انواع اوراق بهادار
      • وکالت نامه درخصوص توثیق، فروش و انتقال ارز
      • وکالت نامه درخصوص توثیق، فروش و انتقال طلا

        شيوه­ نامه اجرايی «انجام عمليات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال اخذ وثيقه»

        شيوه‌ نامه نحوه محاسبه و نگهداری سپرده قانونی بر اساس روش ميانگين‌گيری

        شيوه‌ نامه اجرايی سازوکار اعتبار در طول روز

      مقررات مربوط به بازار بین‌‌بانکی ریالی

         دستورالعمل اجرايی معاملات در بازار بین بانکی ریالی

          شرایط و مقررات عضویت در بازار بین بانکی

          آشنایی با سامانه تابا (سامانه معاملاتی بازار بین بانکی)

      حراج اوراق دولتی

         شیوه‌نامه اجرایی عرضه اولیه و معاملات ثانویه اوراق بهادار دولتی

         نحوه سفارش خرید اوراق دولت

      مدرس دوره

      • دکتری اقتصاد پولی
      • مدیر کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی ج.ا.ا

      مخاطبان دوره:

      اعضای هیأت مدیره

       کارشناسان واحدهای:

       مقرراتی- مطالعاتی، مالی

       خزانه‌داری، بازار بین‌بانکی

      مدت دوره:

      8 ساعت

      پیش نیاز دوره: 

      آشنایی مقدماتی با عملیات بازار باز و

      سیاست های پولی

      زمان تشکیل دوره:

      8 و 10 اردیبهشت 1403

      ساعت 8 الی 12

       دریافت فایل دوره

      هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر:

      24,500,000 ریال به صورت خالص

      هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

      آموزش به صورت حضوری می باشد.

      آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

      شماره های تماس: 29959280 - 29959279

      دورنگار: 22846899

      پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

      پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

        جدول دوره های کوتاه مدت اردیبهشت ماه سال 1403

        دوره آموزشی

        چالش ها و راهکارهای حسابرسی چرخه اعتباری بانک ها

          معرفی دوره

        بنا به توصیه کمیته بال مستتر در نسخه جدید، تحت عنوان ناظرین بانکی و حسابرسان داخلی بانک‌ها منتشر شده در ژانویه 2002، الزام به تشکیل حوزه‌های حسابرسی داخلی در بانک‌ها نموده است. به دلیل پیچیده ­تر شدن عملیات بانکی، رشد فزاینده آن و رسیدگی به عملیات مختلف اجرایی آن که مستلزم افزایش ظرفیت حرفه‌ای حسابرسان داخلی شبکه بانکی است، با توجه به برداشت ­های متفاوت حسابرسان از موضوع واحد، شایسته است برای نخستین بار نسبت به تبیین و تشریح دو حوزه حسابرسی و بازرسی در بخش تخصیص منابع دوره ای برگزار گردد.

        طراحی شده برای یادگیری

        علل درون سازمانی مطالبات غیرجاری شبکه بانکی کدام است؟

        تقریباً اغلب بانک‌ها به روش­ های مرسوم خویش نسبت به ظرفیت سنجی و اعتبار سنجی بنگاه‌های مختلف اقتصادی اقدام می‌نمایند روش علمی و صحیح آن کدام است و اشکالات تخصیص سرمایه گردش به میزان 90 درصدی فروش کدام است؟

        استاندارد یک گزارش بررسی سرمایه درگردش کدام است و مواردی که اغلب کارشناسان گزارش آرایی می‌نمایند یا مشتری ذی‌حق را از گرفتن تسهیلات محروم ویا افرادی که شایسته دریافت تسهیلات نمی ­باشند کدام است؟

        نحوه‌ی صحیح بررسی طرح‌های ایجادی، توسعه و تکمیل به چه ترتیب می‌باشد و کارشناسان در چه مواردی در گزارشات آرایی می‌نمایند یا مشتری ذی‌حق را از گرفتن تسهیلات محروم می‌نمایند کدام است؟

        علل ابطال قراردادهای عقود اسلامی از سوی دادگاه‌ها کدام است؟

        مسئولیت طولانی شدن طرح و افزایش سرمایه گذاری طرح بدون بروز حوادث قهری و پیش بینی نشده بر عهده چه کسی است؟ ناظر، کارشناس یا ارکان اعتباری یا هر سه؟

        ریسک‌های نادیده گرفتن پیش بینی گردش وجوه نقد در میزان و مدت تخصیص منابع چیست؟

        شرایط دین حال کمی تسهیلات کدام است و علل خودداری شبکه بانکی از مفاد این بخشنامه کدام است؟

        مدرس دوره

        جناب آقای اصغر پورمتین

        • 45 سال سابقه کار در اموراعتباری، نظارت و کارشناسی بر طرح ها
        • کارشناس ارشد علوم اقتصادی
        • 35 سال سابقه تدریس و 10 سال سابقه همکاری با مؤسسه عالی آموزش بانکداری
        • مؤلف کتب و مقالات متعدد

        مخاطبان دوره:

        کلیه ارکان نظارتی اعتباری، رؤسای اداره اعتبارات کل

        کارشناسان اعتباری، ناظرین اعتباری

        ادارات پیگیری وصول مطالبات، ادارات حقوقی

         حسابرسان داخلی، سازمان بازرسی کل کشور

         بازرسان

        مدت دوره:

        8 ساعت

        پیش نیاز دوره: 

        آشنایی با فن گزارش نویسی

        آشنایی با روش ­های تخصیص منابع و

        برقراری تعهدات

        زمان تشکیل دوره:

        16 اردیبهشت 1403

        ساعت 8 الی 16

         دریافت فایل دوره

        هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر:

        29,500,000 ریال به صورت خالص

        هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهی­نامه می باشد.

        آموزش به صورت حضوری می باشد.

        آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

        شماره های تماس: 29959280 - 29959279

        دورنگار: 22846899

        پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

        پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

          جدول دوره های کوتاه مدت اردیبهشت ماه سال 1403

          دوره آموزشی

          برنامه تداوم کسب و کار

            معرفی دوره

          در راستای تکامل مدیریت بحران­ ها و وقفه ­های کسب وکار و بر مبنای بهترین تجارب منتشره، سری استاندارد ISO22300 به عنوان یکی از مطلوب­ترین الگوها برای استقرار سیستم مدیریتی مرتبط حاصل شده است.

          در این دوره ضمن بیان لزوم حرکت در راستای مدیریت تداوم کسب وکار و مزایای حاصل از آن، به تاریخچه و روند توسعه استانداردهای مرتبط اشاره و تشریح کامل الزامات استاندارد ISO22301 و تعامل آن با استانداردهای مرتبط و نیز فرآیندهای ایجاد، پیاده­ سازی، پایش، بازنگری و بهبود سیستم مدیریت تداوم کسب وکار پرداخته می­ شود. این دوره، برای بخش­ های مختلف سازمان­ های خصوصی و دولتی، سنگ بنای اولیه در راستای مدیریت وقفه­ های احتمالی کسب وکار و پیش ­بینی راه حل ­های تداوم کسب وکار و تمرین مفاهیم آن برای آمادگی در شرایط بحران را فراهم می ­نماید.

          طراحی شده برای یادگیری

          آشنایی با مفاهیم تداوم کسب و کار و ضرورت آن

          اصول انعطاف سازمانی مرتبط - شامل واکنش اضطراری، مدیریت بحران، مدیریت حوادث و بازیابی فاجعه فناوری اطلاعات

          حاکمیت مدیریت تداوم کسب و کار

          آشنایی تحلیل تأثیر کسب وکار (BIA) و مدیریت تداوم ریسک کسب و کار طبق استاندارد

          ISO31000

          استراتژی­ ها و برنامه های تداوم کسب و کار

          آشنایی با پیاده سازی ISO 22301 سیستم مدیریت تداوم کسب و کار (BCMS)

          برنامه ­ریزی بازیابی فاجعه فناوری اطلاعات و نحوه ارتباط آن با تداوم کسب و کار

          اهمیت عامل انسانی، آموزش و آگاهی

          مدرس دوره

          • ممیز فناوری اطلاعات و مشاور فناوری اطلاعات بانک

          مخاطبان دوره:

          اعضای هیأت مدیره بانک­ ها و

          مؤسسات اعتباری غیربانکی

          مدت دوره:

          6 ساعت

          پیش نیاز دوره: 

           فاقد پیش نیاز

          زمان تشکیل دوره:

          10 اردیبهشت 1403

          ساعت 8 الی 14

           دریافت فایل دوره

          هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر:

          23,500,000 ریال به صورت خالص

          هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهی­نامه می باشد.

          آموزش به صورت حضوری می باشد.

          آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

          شماره های تماس: 29959280 - 29959279

          دورنگار: 22846899

          پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

          پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal