جدول دوره های کوتاه مدت آذرماه سال 1403
دوره آموزشی
آشنایی با اکوسیستم نوین چک |
معرفی دوره به دنبال ابلاغ قانون اصلاح قانون صدور چک، مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1397، تغییرات گستردهای در زیست بوم چک به وجود آمده که در نتیجه آن سامانههای متنوعی هم چون صیاد، پیچک، چکاد، محچک و ... پا به عرصه فعالیت گذاشته و یا دامنه فعالیت خود را گستردهتر نمودهاند. بدین ترتیب، لزوم آشنایی با محیط و سامانههای یاد شده، علاوه بر کارکنان صف و ستاد بانکها برای فعالان حوزه مالی سازمانها نیز بیش از پیش نمایان گردیده است. هدف از برگزاری این دوره به شرح ذیل می باشد:
|
طراحی شده برای یادگیری |
مفاهیم قانونی مربوطه معماری کلان و نحوه عملکرد مجموعه اکوسیستم چک شامل صیاد، پیچک، چکاوک و چکاد وجوه تشابه و افتراق چکهای کاغذی و الکترونیک ناظر بر فرآیندهای مربوطه مزایای چکهای الکترونیک بررسی اکوسیستم چک در سایر کشورهای پیشرفته |
مدرس دوره |
|
زمان برگزاری: 22 و 29 آذر و 6 دی 1403 ساعت 8 الی 12 مدت دوره: 12 ساعت پیش نیاز دوره: فاقد پیش نیاز مخاطبان دوره: کارکنان صف و ستاد بانکها فعالان حوزه مالی
|
هزینه دوره به ازای هر نفر: 39.000.000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهینامه می باشد. |
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |
جدول دوره های کوتاه مدت آذرماه سال 1403
دوره آموزشی
رویکرد مبتنی بر ریسک در مبارزه با پولشویی ویژه کارکنان شعب |
معرفی دوره رویکرد ریسک محور یکی از موضوعات کلیدی در عرصه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم است و استانداردی است که سایر اقدامات بسته به نتایج آن توسط مدیران تصمیم گیری و اجرا می شود. هدف از برگزاری این دوره آشنایی با نحوه ارزیابی ریسک پولشویی شبکه بانکی کشور و نحوه ارزیابی ریسک های پولشویی که هر بانک را تهدید می کند، می باشد. |
طراحی شده برای یادگیری |
ارزیابی ریسک محور مفاهیم رویکرد ریسک محور شاخص های ارزیابی ریسک بانک ها |
مدرس دوره |
|
زمان برگزاری: 24 آذر 1403 ساعت 14 الی 18 مدت دوره: 4 ساعت پیش نیاز دوره: آشنایی با مفاهیم مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم مخاطبان دوره: کارکنان شعب
|
هزینه دوره به ازای هر نفر: 13.500.000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهینامه می باشد. |
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |
جدول دوره های کوتاه مدت آذرماه سال 1403
دوره آموزشی
اعتبارات اسنادی داخلی (ریالی) |
معرفی دوره اعتبار اسنادی مولود تضادی است كه فی مابين منافع خريـدار و فروشـنده وجود دارد و از اينرو پوشش دهنده ريسکهای طرفين در معاملات تجاری می باشد. در حال حاضر اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی به عنوان يكی از مهمترين روشهای پرداخت محسوب شده و عملاً ارتباط بين خريدار و فروشنده را در دو نقطه مختلف تسهيل می نمايد. بنابراين اولين و مهمترين کارکرد اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی، تسهيل در مبادلات تجاری به عنوان يک روش پرداخت در داخل کشور می باشد. کارکرد مهم ديگر اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی، کارکرد تأمين مالی آن برای متقاضی و ذينفع می باشد. در دوره آموزشی اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی تلاش می شود ضمن مروری اجمالی بر سير تاريخی موضوع، آخرين الزامات ناظر بر ابزار مورد اشاره با تمرکز بر دو کارکرد برشمرده شده فوق به نحو مناسبی برای فراگيران ارائه و تبيين شود. هدف از برگزاری این دوره تسلط مخاطبان بر سير تاريخی تغييرات مربوط به الزامات اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی، آشنايی با مفاهيم اصلی اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی، آشنايی با ماهيت، نقش، کارکرد و همچنين فرآيند اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی، آشنايی با الزامات تنزيل اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی و تسلط بر نحوه محاسبه و اخذ تعرفههای ناظر بر فرآيند اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی آشنایی با مقررات و روشهای نظارت عملیاتی در نظام بانکداری بدون ربا می باشد. |
طراحی شده برای یادگیری |
ماهيت، نقش و کارکرد اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی مفاهيم کليدی اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی تبيين فرآيند گشايش، ابلاغ و اصلاح اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی و چگونگی ارائه اسناد از سوی متقاضی و ذی نفع اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی تبيين چگونگی بکارگيری عقود مرابحه، استصناع و جعاله در اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی نقش و جايگاه سامانه پيامرسانی الکترونيکی مالی (سپام) در اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی نقش و کارکرد تنزيل در اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی و شرايط آن موارد کنترلی مرتبط در فرآيند اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی تعرفههای ناظر بر فرآيند اعتبار اسنادی داخلی ـ ريالی |
مدرس دوره |
|
زمان برگزاری: یکشنبه 25 آذر 1403 ساعت 13 الی 17 سه شنبه 27 آذر 1403 ساعت 8 الی 12 مدت دوره: 8 ساعت پیش نیاز دوره: فاقد پیش نیاز مخاطبان دوره: کارکنان شعب
|
هزینه دوره به ازای هر نفر: 24.500.000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهینامه می باشد. |
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |
جدول دوره های کوتاه مدت آذرماه سال 1403
دوره آموزشی
مدیریت ریسک عملیاتی |
معرفی دوره ریسکهای عملیاتی، مرتبط با ریسک ها ناشی از فرآیندها، منابع انسانی، سیستم ها و رویدادهای خارجی بوده که تأثیرات بالقوهای میتواند بر عملکرد بانکها و مؤسسات مالی داشته باشد. این ریسک تاثیر مستقیمی بر سایر ریسک های سازمان دارد لذا متخصصان مدیریت ریسک به اهمیت مضاعف مدیریت ریسک های عملیاتی تأکید داشته اند. در این دوره به مدیریت ریسک عملیاتی از دو منظر کل نگر و جزء نگر مبتنی بر چارچوب های بین المللی پرداخته می شود. هدف از برگزاری دوره آشنایی با اصول و فرآیند مدیریت ریسک عملیاتی و نحوه اجرای آن در سازمان می باشد. |
طراحی شده برای یادگیری |
ابعاد مختلف ریسک عملیاتی در حوزههای عملیاتی بانک الزامات و مقررات بینالمللی چارچوب کمیته بال برای اندازهگیری ریسک عملیاتی مدل سازی و محاسبه ریسک عملیاتی تجزیه و تحلیل سناریو شناسایی و تحلیل داده های زیان روش خود ارزیابی ریسک و کنترل تحلیل علت و معلول |
مدرس دوره |
|
هزینه دوره به ازای هر نفر: 14.500.000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهینامه می باشد. |
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |
جدول دوره های کوتاه مدت آذرماه سال 1403
دوره آموزشی
تحول دیجیتال و بانکداری |
معرفی دوره تحول دیجیتال، تغییری اساسی در عملکرد یک سازمان با محوریت فناوری های تحول آفرین است، اینترنت اشیاء، رایانش ابری، اپلیکیشن های موبایل، رسانه های اجتماعی و ... از جمله مهمترین انواع فناوری های تحول آفرین می باشند. با توجه به اینکه بانک ها در تار و پود جامعه و اقتصاد تنیده شده اند، از این رو تأثیرپذیری زیادی از تغییرات محیطی دارند و علاوه بر این شاید بتوان گفت که بانک ها جزو سازمان هایی هستند که مجبور به همراهی با تغییرات فناوری می باشند؛ زیرا در صورت عدم همراه شدن با تغییرات فناوری، می تواند باعث واگذار کردن بازار به رقبایشان شود. از این رو بانک ها برای ورود به تحول دیجیتال نیازمند آشنایی با چگونگی تاثیر فناوری های تحول آفرین بر کارکنان، ارایه دهندگان خدمات به بانک، فرهنگ سازمانی، ساختارسازمانی، مدیریت ریسک و حاکمیت شرکتی می باشند. |
طراحی شده برای یادگیری |
تحول دیجیتال و بانک ها مقدمه ای بر فناوری های تحول آفرین نوآوری های دیجیتال برای کارکنان مدل هایی برای همکاری های جدید تحول دیجیتال و تأثیرات فناوری های دیجیتال بر فرهنگ، ساختار سازمانی و حاکمیت شرکتی مدیریت ریسک در فناوری های تحول آفرین مطالعه موردی: مدیریت ریسک رایانش ابری |
مدرس دوره |
|
زمان برگزاری: یکشنبه ها 2 الی 23 دی 1403 ساعت 8 الی 12 مدت دوره: 16 ساعت پیش نیاز دوره: فاقد پیش نیاز مخاطبان دوره: کارکنان واحدهای: ریسک فناوری اطلاعات توسعه دهنده کسب و کار تحقیق و توسعه
|
هزینه دوره به ازای هر نفر: 48.000.000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهینامه می باشد. |
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |