جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401

بانکداری الکترونیکی و احراز هویت

 

مدت دوره:

6 ساعت

پیش نیاز دوره:

فاقد پیش نیاز

زمان تشکیل کلاس:

20 و 27 اردیبهشت

ساعت 8:30 الی 12:30

هزینه ثبت نام:

به ازای هر نفر  6.300.000  ریال به صورت خالص

 

 


معرفی دوره

این دوره به منظور آشنايی با بانكداري الكترونيكی و چالش و مزايای آن،  اهميت احراز هويت در ارايه خدمات بانكی غير حضوری، مخاطرات احراز هويت الكترونيكی از منظر پولشويی و روش های احراز هويت از راه دور برگزار می گردد.

 


  اهداف دوره

  • زمينه سازی انجام بانكداری الكترونيكی غيرحضوری از منظر رفع نگرانی احراز هويت با بررسی مزايای بانكداری الكترونيكی و مخاطرات پولشويی

 

 


 محتوای دوره

شناسايی بانكداری الكترونيكی

مزايا و چالش های آن

روش های احراز هويت و شناسايی مشتری

 

 


مخاطبان دوره

  • کلیه کارکنان بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

  



 مدرس دوره

  • کارشناسی ارشد حقوق خصوصی
  • رئیس کل مبارزه با پولشویی بانک
  • مشاور حقوقی مدیر عامل بانک
  • 25 سال سابقه تدریس
  • مؤلف کتب و مقالات متعدد

    جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401

    بانکداری مبتنی بر شبکه های
    اجتماعی(1)

     

    مدت دوره:

    8 ساعت

    پیش نیاز دوره:

    فاقد پیش نیاز

    زمان تشکیل کلاس:

    1 و 8 تیر

    ساعت 8:30 الی 12:30

     هزینه ثبت نام:

    به ازای هر نفر  7.500.000  ریال به صورت خالص

     

     


    معرفی دوره

    آمارهای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کشور نشان‌دهنده استقبال بالای ایرانیان نسبت به این فناوری جدید در مقایسه با دیگر کشورها است. استقبال از این شبکه‌های ارتباطی توجه کسب‌ و‌کارهای گوناگون را به سوی خود جلب کرده است. شبکه‌های اجتماعی به یک نیروی قدرتمند در شکل دهی جنبه های مختلف تجارت تبدیل شده‌اند. بانک‌ها نیز به عنوان یکی از مهمترین بازیگران عرصه کسب و کار و تجارت که حیاتشان به وجود مشتریان بستگی دارد نیز از این قاعده مستثنی نیستند به طوریکه هر روزه شاهد حضور فعال تر آنها در شبکه های اجتماعی هستیم.

    موسســه گارتنر، بانکداری از طریق شبکه های اجتماعی را به ســه دسته تقسیم کرده است که این کارکردها فراتر از بهره گیری از این شبکه ها تنها به عنوان یک منبع ارتباطی و اطلاع رسانی است و جنبه های عملیات بانکی و گردش مالی را نیز در برمی گیرد.

     

     


      اهداف دوره

    • شناخت بانکداری مبتنی بر شبکه های اجتماعی و کارکردهای آن
    • آشنایی با روند حال حاضر این نوع بانکداری درسطح خارجی و داخلی

     


     محتوای دوره

    تفاوت بانکداری اجتماعی با بانکداری مبتنی بر شبکه های اجتماعی

    انواع شبکه های اجتماعی مورد استفاده در صنعت بانکداری در جهان

    بررسی انواع شبکه های اجتماعی خارجی از منظر مراجع معتبری مانند الکسا و ...

     بررسی انواع شبکه های اجتماعی داخلی

    بررسی بانک های معتبر دنیا در خصوص نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی و کارکردهای مورد استفاده

    بررسی روند بانکداری مبتنی بر شبکه های اجتماعی در ایران

    بررسی فرصت ها و تهدیدهای این نوع از بانکداری نوین در ایران

    چگونگی برنامه ریزی و اجرای بانکداری مبتنی بر شبکه های اجتماعی

     

       


    مخاطبان دوره

    • کارکنان واحدهای بازاريابی، روابط عمومی و فناوری اطلاعات

      



     مدرس دوره

    • رئیس اسبق اداره مطالعات و تحقیقات بازار بانک
    • دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
    • مترجم کتاب، پژوهشگر برتر منتخب مراسم هفته پژوهش بانک مرکزی در سال 1394

    جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401

    اقتصادسنجی بیزی

     

    مدت دوره:

    12 ساعت

    پیش نیاز دوره:

    آشنایی با آمار و احتمال مقدماتی و اقتصادسنجی

    زمان تشکیل کلاس:

    21 و 28 اردیبهشت و 4 تیر

    ساعت 8:30 الی 12:30

    هزینه ثبت نام:

    به ازای هر نفر  9.000.000  ریال به صورت خالص

     

     


    معرفی دوره

    روش های بیزی کاربرد فراوانی در حوزه های اقتصادی، مالی و بانکی دارد. در واقع، روش های اقتصاد سنجی با رویکرد بیزی توانایی خوبی در حل مسائل با داده های تجربی کم، ارائه تحلیل های پویا و پردازش مسائلی دارد که نیاز به استفاده از نظرات خبرگان است. با این توضیحات، در این دوره قصد داریم که روش های اقتصادسنجی بیزی را با کاربردهای خاص بانکی ارائه دهیم. این دوره بصورت ترکیبی هم نظری و هم کاربردی است. اگر چه بخش نظری دوره بسیار سنگین به نظر می رسد اما تلاش این است که با مثال هایی ساده و کمترین حجم ریاضیات این مطالب ارائه گردد و عمده کار بر روی اجرای نرم افزاری و مثال های کاربردی باشد.

     

       


      اهداف دوره

    • ارائه روش های اقتصادسنجی بیزی بصورت نظری
    • کاربرد روش های فوق الذکر در تحلیل داده های بانکی

     


     محتوای دوره

    مقدمات اقتصادسنجی بیزی

       مروری بر نظریه بیز: تفاوت نظریه بیز و آمار کلاسیک، نظریه تصمیم گیری بیزی، تابع درستنمایی، توزیع پیشین، توزیع پسین، توزیع های پیشگو، توزیع های پیشین مزدوج، سره و ناسره، برآورد نقطه ای بیزی، برآورد فاصله ای بیزی و آزمون فرض بیزی

       محاسبات بیزی: روش های مونت کارلویی، روش های MCMC

       کاربرد در مدل بندی ریسک های اعتباری و عملیاتی، نرم افزارهای R و WinBugs

    مدل های رگرسیونی بیزی

       مدل های رگرسیونی خطی با پیشینه ای مزدوج و عمومی

       مدل های رگرسیونی در حضور ناهمسانی واریانس

       مدل های رگرسیونی به ظاهر نامرتبط، بیزی خطی تلفیقی (رگرسیون پانل)، غیرخطی

       کاربرد در مدل بندی ریسک های اعتباری و عملیاتی

       نحوه اجرا در نرم افزارهای مربوطه

    شبکه های بیزی

       نحوه مدل بندی با شبکه های بیزی

       کاربرد در مدل بندی ریسک های اعتباری و عملیاتی

       نحوه اجرا در نرم افزارهای مربوطه

     


    مخاطبان دوره

    • کارکنان واحدهای ریسک و اعتباری

      



     مدرس دوره

    • دکترای آمار
    • عضو هیأت علمی مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران

    جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401

    بانکداری جامع

     

    مدت دوره:

    16 ساعت

    پیش نیاز دوره:

    بانکداری داخلی 1 و 2، بازاریابی

    زمان تشکیل کلاس:

     28 اردیبهشت و 4 و 11 و 18 خرداد

    ساعت 8:30 الی 12:30

     هزینه ثبت نام:

    به ازای هر نفر  10.700.000  ریال به صورت خالص

     

     


    معرفی دوره

    بانک ها برای ادامه بقای خود و خلق مستمر ارزش برای ذینفعان نیاز به تطبیق با تغییرات روزانه و حتی لحظه ای در محیط های اجتماعی و کسب و کار دارند. این تطبیق از طریق بانکداری جامع امکان پذیر است. بانکداری جامع به عنوان رویکردی مشتری محور است که شامل  بازه وسیعی از خدمات تجاری، سرمایه گذاری، شرکتی، خرد و... می شود. تقریبا در اکثر کشورها بانک های تجاری اجازه ورود به عرصه های گوناگونی همچون اوراق بهادار و بازارهای مالی را پیدا نموده اند و خطوط میان بانکداری تجاری و بانکداری جامع بسیار کمرنگ گردیده است.در بانکداری جامع اقسام مختلفی از خدمات مالی شامل دریافت سپرده، اعطای وام، معاملات طـلا، خـدمات مـالی مربوط به بازار سهام و اوراق بهادار، بیمه و حتی واسطه‌گری در معاملات املاک و خدمات غیرمالی به جهت تکمیل سبد خدمات وابسته مالی و بیشتر مشعوف کننده ارائه می‌شوند. هدف نهایی بانکداری جامع این است که مشتری همه خدمات مالی مورد نیاز خود را از طریق بانک دریافت کند و به این ترتیب به جای ارائه خدماتی محدود به مشتریانی پر تعداد که باعث افزایش هزینه‌های ارائه خدمات و مانع از شخصی سازی خدمات قابل ارائه می‌گردد، خدماتی گسترده و خاص به مشتریان مهم‌تر مدنظر قرار گیرد. این امکان وجود دارد که بانک‌ها بعضی از خدمات و محصولاتی را ارائه دهند و یا تجاری سازی کنند، که بانکداری جامع در اشکال متنوع و تحت عناوین بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی و بانکداری خرد آنها را ظاهر می کند. امتیازاتی همچون انعطاف پذیری در ارائه خدمات، قدرت انتخاب، مقرون به صرفه بودن، تعامل، تکیه بر فناوری، مشتری مداری، بهبود بهره وری از ویژگی های اصلی بانکداری جامع به شمار می روند. در این دوره آموزشی فراگیران با مبانی و مفاهیم بانکداری جامع، استراتژی و ساختار در حوزه بانکداری جامع و طبقه بندی  مشتریان و محصولات حوزه بانکداری جامع، بانکداری اختصاصی و بانکداری شرکتی، بانکداری اجتماعی، مجازی و خرد آشنا می شوند.

     

     

     


      اهداف دوره

    • توانمندسازی نیروی انسانی بانک از طریق آشنایی با آخرین دستاوردهای نظام بانکی در دنیا در استقرار بانکداری جامع
    • هم افزایی در واحدهای صف و ستاد
    • تقویت رویکرد جدید به بانکداری به منظور خلق ثروت و سودآوری

     


     محتوای دوره

    تعاریف بانکداری جامع، اجزا و ارکان اصلی بانکداری جامع

    مدل مفهومی بانکداری جامع

    شکل گیری بانکداری جامع و مدرن

    استراتژی های بانک ها برای مواجهه با بانکداری جامع

    پیش نیاز‌ها و الزامات حرکت به سمت بانکداری جامع، تجهیز بستر اطلاعاتی

    مطالعات موردی درباره انواع خدمات بانکداری جامع

    مقایسه موردی با شرایط حاکم بر صنعت بانکداری کشور

    مرور چالش های فرهنگی پیش روی توسعه خدمات بانکداری جامع

    بانکداری شرکتی

    تاریخچه و تعاریف بانکداری شرکتی

    اهداف، استراتژی ها و ساختار بانکداری شرکتی، تقسیم بازار و انتخاب مشتریان هدف

    محصولات و خدمات بانکداری شرکتی

    فرایندهای کاری در بانکداری شرکتی

    مشاغل کلیدی در بانکداری شرکتی

    ساختار سازمانی بانکداری شرکتی

    مشاوره در بانکداری شرکتی

    افق های پیش روی بانکداری شرکتی در ایران

    بررسی تجربیات جهانی و نمونه های ملی

    بانکداری اختصاصی

    بانکداری در گذر زمان، شکل گیری بانکداری جامع و مدرن، مفاهیم و تعریف بانکداری جامع

    اجزا و ارکان بانکداری جامع، استراتژی های بانک برای مواجهه با بانکداری جامع، بانکداری خرد و حرکت به سمت بانکداری اختصاصی

    نگاهی به تاریخچه بانکداری اختصاصی در جهان، گزارشی از ثروت در جهان و ایران

    اهداف، استراتژی ها و ساختارهای بانکداری اختصاصی، توجیه پذیری کسب و کار بانکداری اختصاصی، مشتریان بانکداری اختصاصی

     

       


    مخاطبان دوره

    • رؤسا و معاونین شعب، سرپرستی ها، کارکنان واحدهای صف و ستاد

      



     مدرس دوره

    • کارشناسی ارشد مدیریت علوم بانکی، علوم سیاسی
    • عضو هیأت مدیره بانک
    • مدرس مؤسسه عالی اموزش بانکداری ایران و بانک
    • مؤلف کتاب و مقالات متعدد

     

    جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401

    آشنایی با پولشویی و اصول مقابله و پیشگیری از آن

     

    مدت دوره:

    8 ساعت

    پیش نیاز دوره:

    فاقد پیش نیاز

    زمان تشکیل کلاس:

    24 و 31 اردیبهشت

    ساعت 8:30 الی 12:30

    هزینه ثبت نام:

    به ازای هر نفر  7.500.000  ریال به صورت خالص

     

     


    معرفی دوره

    قانون مبارزه با پولشویی بنا بر مقتضیات و شرایط جدید در سال گذشته مورد بازنگری قرار گرفت و درنهایت بهمن ماه به تصویب رسید. بر همین اساس اصلاح آیین نامه اجرایی قانون مذکور در دستور کار شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تأمین مالی تروریسم قرار گرفت تا مطابق با آخرین استانداردها و رهنمودهای مراجع بین المللی فعال در زمینه مبارزه با پولشویی تدوین شود. با توجه به تغییراتی که در قانون و آیین نامه اخیرالصدور نسبت به قانون مصوب سال 1386 و آیین نامه اجرایی آن مصوب 1388 وجود دارد، این دوره به منظور آشنایی کارکنان شبکه بانکی کشور به عنوان احدی از نهادهای مشمول قانون پیش بینی گردیده است.

     

     

       


      اهداف دوره

    • آشنایی با قانون و آیین نامه اصلاحی قانون مبارزه با پولشویی

     


     محتوای دوره

    تعریف جرم پولشویی و ابعاد آن براساس قانون جدید

    نوآوری های قانون جدید مبارزه با پولشویی مصوب سال 1397

    نوآوری های آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی مصوب 1398/07/21

    تعاریف و اصطلاحات

    ارزیابی خطر (ریسک) و اتخاذ رویکرد مبتنی بر خطر (ریسک)

    همکاری و هماهنگی ملی

    ساختار و رویه های نظارتی

    شناسایی ارباب رجوع

    نقل و انتقال الکترونیکی وجوه و کارگزاری بانکی

    خدمات مربوط به انتقال وجوه یا ارزش

    حمل کنندگان وجوه نقد، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی نام

    توقیف و اقدامات موقت

    گزارش دهی

    نگهداری سوابق و اطلاعات

    رهنمودها و آموزش

    فناوری نوین

    مشاغل و حرفه های غیرمالی، سازمان های غیرانتفاعی و خیریه ها

    نقش نهادهای مشمول در مبارزه با پولشویی

    ضمانت اجرای عدم انجام وظایف قانونی توسط نهادهای مشمول

     


    مخاطبان دوره

    • کلیه کارکنان بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی 

      



     مدرس دوره

    • کارشناسی ارشد حقوق خصوصی
    • 6 سال سابقه کار بانکی
    • مؤلف کتاب و مقالات متعدد
    • مدرس بانک ها و مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران