معرفی دوره:

 با توجه به ظرفيت بالاي عقد مرابحه و کارت هاي اعتباري مبتني بر اين عقد که اعطاي تسهيلات براي تأمين طيف وسيعي از کالاها و خدمات مورد نياز آحاد جامعه را شامل مي شود، نزد بانک مرکزی مقرر شد اين کارت ها به تدريج جايگزين تسهيلات متنوع خرد فعلي شبکه بانکي کشور در زمينه هاي مختلف شود تا از اين راه، ضمن تأمين نيازهاي مالي اقشار مختلف جامعه در زمينه هاي گوناگون کالايي و خدماتي، فرآيندهاي زمانبر و پرهزينه اعطاي تسهيلات بانکي کوتاه و انحرافات موجود در مصرف تسهيلات با موضوع قرارداد به حداقل رسانده شود. همچنين، به منظور برخورداري طبقات مختلف جامعه از کارت هاي اعتباري و اجراي صحيح ضوابط ابلاغي بانک مرکزی، چنين مقرر شده که هريک از بانک ها و مؤسسات اعتباري صرفاً مجاز به اعطاي يک کارت اعتباري به متقاضيان بوده، ليکن دريافت کارت هاي متعدد از چند بانک يا مؤسسه اعتباري، منوط به رعايت سقف ريالی ضوابط ابلاغی براي هر مشتري، بلامانع مي باشد. در سال جاري دستورالعمل مذکور بازنگري و اصلاح گرديد که ذکر تغييرات و اصلاحات آن حايز اهميت مي‌باشد.

اهداف دوره:

  • ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان مرتبط به شبکه بانکي در خصوص نحوه صدور کارت اعتباری
  • افزايش اطلاعات مربوط به کارت اعتباری
  • آشنايي با عقد اسلامي مرابحه و نحوه اجرایی نمودن آن
  • آشنايي با نحوه حسابداری و مقررات و استانداردهاي مرتبط با آن

 محتوای دوره:

  • سير تطور کارت اعتباری در قوانين و مقررات
  • چالش‌ها و مشکلات ناشي از عدم وجود ضوابط ناظر بر کارت اعتباری
  • تعريف عقد مرابحه و نحوه صدور کارت اعتباری
  • تدوين ساز و کارهاي امهال مطالبات ناشی از کارت اعتباری
  • تبيين تغييرات جديد دستورالعمل ابلاغي بانک مرکزي
  • تشريح ساز وکارهاي طبقه‌بندي و نحوه محاسبه ذخيره کارت اعتباری
  • تبيين فرآيند شناسايي درآمد کارت اعتباری

 مشخصات مدرس دوره:

  • دکترای حسابداری
  • مدرس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران
  • مؤلف کتاب و مقالات متعدد

 مخاطبان دوره:

کارکنان واحد اعتبارات، مالی، حسابداری، طراحی محصول و خدمات بانکی

 پیش نیاز دوره:

 آشنايي مقدماتي با مفاهيم عقد اسلامي مرابحه، مفاهیم حسابداری، صورت‌هاي مالي بانک

مدت دوره: 4 ساعت

زمان تشکیل کلاس:

17 بهمن

ساعت 8:30 الی 12:30

هزینه ثبت نام:

به ازای هر نفر  4.000.000  ریال به صورت خالص

دوره به صورت مجازی برگزار می گردد.

موسسه عالی آموزش بانکداری ایران در راستای آموزش به کارکنان شبکه بانکی و موسسات اعتباری غیربانکی کشور، نسبت به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در فصل زمستان 1400 به صورت آموزش آنلاین اقدام می نماید.

 نحوه ی ثبت نام در دوره ها ی آموزش حرفه ای:

  • متقاضیان حقوقی می توانند برای ثبت نام، در کلیه برنامه های تقویم آموزش حرفه ای فصل جاری درخواست خود را به صورت مکتوب برای مدیریت آموزش حرفه ای موسسه ارسال نموده و پس از تایید کارشناس مربوطه به منظور تکمیل اطلاعات به پرتال آموزش حرفه ای مراجعه کنند.

دانلود بروشور

توجه

  • ثبت نام کنندگان جهت انصراف از شرکت در دوره های تخصصی موظف هستند تا 48 ساعت قبل از شروع دوره نسبت به اطلاع رسانی به واحد مربوطه اقدام نمایند.
  • در صورت غیبت در طول برگزاری دوره، هزینه دوره مسترد نخواهد شد.

اشخاص حقیقی (ثبت نام به صورت اینترنتی)

شیوه برگزاری دوره ها به صورت آنلاین می باشد.

*حداقل تعداد افراد معرفی شده در این دوره از هر بانک 3 نفر می باشد.

**این دوره به صورت حضوری بوده و شرط شرکت در کلاس داشتن گواهی تزریق دو دوز واکسن می باشد.

ردیف

عنوان دوره

مدت دوره  مخاطبان تاریخ برگزاری هزینه (ریال) عملیات
1

تجزیه و تحلیل صورت های مالی شرکت ها

(متقاضیان حقوقی تسهیلات بانکی)- میانی

32 کلیه کارکنان بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی روزهای
شنبه، دوشنبه و چهارشنبه
از 4 الی 20 دی
ساعت 8:30 الی 12:30
15,500,000 اتمام ثبت نام
2 تکنیک ها و مهارت های مذاکره (شعب) 12 کارکنان شعب 13 و 20 و 27 دی
ساعت 8:30 الی 12:30
8,000,000 اتمام ثبت نام
3 اینکوترمز و روش های پرداخت (اعتبار اسنادی) در تجارت بین الملل 16 کارکنان واحدهای ارزی و اعتبارات 27 دی و 4، 11 و 18 بهمن
ساعت 9:30 الی 13:30
9,500,000 اتمام ثبت نام
4 قراردادهای تأمین مالی بین بانکی فاینانس 36 کارکنان واحد بین الملل، خزانه داری ارزی، اعتباری، حقوقی، بازرسی، سازمان و روش ها، سرپرست مناطق و مدیر شعب بانک ها  از 6 دی الی 2 اسفند
دوشنبه ها
ساعت 8:30 الی 12:30
17,000,000 اتمام ثبت نام
5 مدیریت ارتباط انسانی و رفتار سازمانی 12 کلیه کارکنان بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی 7 ، 14 و 21 دی
ساعت 12 الی 16
8,000,000 اتمام ثبت نام
6

مسئولیت شغلی متصدیان بانکی در قبال مشتریان و بانک

8 کارکنان شعب  18 و 25 دی
ساعت 8:30 الی 12:30
6,500,000 اتمام ثبت نام
7 نکات کلیدی در فرآیند اجرایی و نظارتی عقود اسلامی در شبکه بانکی کشور 12 کارکنان واحد های اعتبارات، مالی، اقتصادی، اداری، روسا و معاونین شعب بانک ها و مؤسسات اعتباری  12 ، 19 و 26 دی
ساعت 12 الی 16
8,000,000 اتمام ثبت نام
8 بلاکچین، رمزارز و سرمایه گذاری 8 کارکنان واحد سرمایه گذاری 18 و 25 دی
ساعت 8:30 الی 12:30
6,500,000 اتمام ثبت نام
9 نحوه مدیریت ریسک سقف پرداخت سرمایه در گردش (موضوع بخشنامه 1400/7/24 بانک مرکزی)* 8 مسئولین شعب، ارکان مختلف اعتباری شعب و مرکز، کارشناسان، بازرسان و ارکان نظارتی کنترلی 19 و 21 دی
ساعت 8:30 الی 12:30
6,500,000 اتمام ثبت نام
10 اصول بازرسی شعب در بانک ها 32 بازرسان شعب روزهای یکشنبه و سه شنبه
از 19 دی الی 12 بهمن
ساعت 8:30 الی 12:30

15,500,000

اتمام ثبت نام

11

نکات کاربردی دفاعی در دعاوی ابطال اجراییه بانک ها

6 کارکنان واحد حقوقی بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی 5 و 12 بهمن
ساعت 9 الی 12

5,500,000

اتمام ثبت نام

12 مدیریت دارایی و بدهی ارزی **

8

حضوری

از هر بانک یک گروه متشکل از مدیران خزانه داری ارزی، امور مالی، ریسک و بخش اقتصادی یا برنامه ریزی بانک با تخصص اقتصادی 21 و 28 دی
ساعت 8:30 الی 12:30
7,500,000 اتمام ثبت نام
13 مدیریت واحد روابط عمومی 12 مدیران ارشد روابط عمومی 22 و 29 دی و 6 بهمن
ساعت 8:30 الی 12:30
8,000,000 اتمام ثبت نام
14 مدیریت ذخایر ارزی 24 کارکنان واحد های بین الملل، خزانه داری و اتاق معاملات بانک ها از 22 دی الی 27 بهمن
چهارشنبه ها
ساعت 8:30 الی 12:30
12,500,000 اتمام ثبت نام
15 مانیتورینگ تسهیلات با اعتبارات اسنادی داخلی 12 کارکنان واحدهای اعتبارات، بانکداری شرکتی و بازاریابی بانک ها و موسسات اعتباری 23 و 30 دی و 7 بهمن
ساعت 8:30 الی 12:30
8,000,000 اتمام ثبت نام
16 پولشویی مبتنی بر ریسک 4 کارشناسان ادارات مبارزه با پولشويي بانک‌ها و موسسات اعتباری  25 دی
ساعت 8:30 الی 12:30
4,000,000 اتمام ثبت نام
17 آشنایی با حسابرسی صورت های مالی بانک ها 8 مدیران و کارشناسان واحدهای مالی، حسابرسی، بازرسی، اعتباری و سرمایه گذاری 25 دی  و 2 بهمن
ساعت 14 الی 18
6,500,000 اتمام ثبت نام
18 تجزیه و تحلیل صورت های مالی بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی 32 کلیه کارکنان بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی 25 ، 27 و 29 دی و
 2 ، 4 ، 6 ، 9 و 11 بهمن
ساعت 8:30 الی 12:30
12,500,000 اتمام ثبت نام
19 امنیت اطلاعات و ضوابط و مقررات حاکم بر آن 6 کارکنان واحدهای حوزه فناوری اطلاعات، سازمان و روش ها، طرح و برنامه، امنیت، ریسک و استراتژیک 2 و 3 بهمن
ساعت 9 الی 12
5,500,000 اتمام ثبت نام
20 مدیریت بازاریابی شعب ویژه روسای شعب و سرپرستان مناطق 16 کارکنان واحد بازاریابی و شعب 2 ، 9 ،16 و 23 بهمن
ساعت 8:30 الی 12:30
9,500,000 اتمام ثبت نام
21 سوییفت پیشرفته 20 کارکنان ارزی 3 ، 5  ،12،10 و 17 بهمن
ساعت 8:30 الی 12:30
11,000,000 اتمام ثبت نام
22 تشریحی بر سند حداقل الزامات ناظر بر ریسک فناوری اطلاعات مؤسسات اعتباری
موضوع بخشنامه شماره 191012/ 00 مورخ 1400/7/6 مدیریت‌کل نظارت بر بانک‌ ها و مؤسسات اعتباری*
24 مدیران و کارکنان واحدهای فناوری اطلاعات بانک‌ها و مؤسسات اعتباری روزهای دوشنبه و چهارشنبه
از 11 الی 27 بهمن
ساعت 9 الی 13
12,500,000 اتمام ثبت نام
23 بانک ها و مسئولیت اجتماعی (CSR) در جهان مدرن 16 مدیران و کارشناسان واحدهای بازاریابی، توسعه کسب و کار، طرح و برنامه و استراتژی 5 ، 12 و 19 بهمن و 3 اسفند
ساعت 8:30 الی 12:30
9,500,000 اتمام ثبت نام
24

گزارشگری مالی بر اساس استاندارد جهانی با تمرکز بر تهیه گزارش سالیانه 

(Annual Report) بانک ها*

8 کلیه کارکنان واحدهایی که در تهیه گزارش سالیانه (Annual Report) همکاری می کنند 6 و 13 بهمن
ساعت 8:30 الی 12:30
6,500,000 اتمام ثبت نام
25 علم داده و تحلیل کسب و کار 6 کارکنان واحد فناوری اطلاعات و ارتباط با مشتری 9 و 10 بهمن
ساعت 9 الی 12
5,500,000 اتمام ثبت نام
26 منتورینگ سازمانی 12 کارکنان واحد منابع انسانی بانک ها و مؤسسات اعتباری 9، 16 و 23 بهمن
ساعت 8:30 الی 12:30
8,000,000 اتمام ثبت نام
27

آشنایی با آزمون بحران و پیاده سازی آن دربانک ها و موسسات اعتباری**

20 حضوری از کارشناسان تا کمیته عالی مدیریت ریسک 11 بهمن الی 9 اسفند
دوشنبه ها
ساعت 8:30 الی 12:30
13,000,000 اتمام ثبت نام
28

آشنایی با پولشویی و اصول مقابله و پیشگیری از آن

8 کلیه کارکنان بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی 16 و 17 بهمن
ساعت 8:30 الی 12:30
6,500,000 اتمام ثبت نام
29 الزامات ناظر بر صدور کارت اعتباری* 4 کارکنان واحد اعتبارات، مالی، حسابداری، طراحی محصول و خدمات بانکی 17 بهمن
ساعت 8:30 الی 12:30
4,000,000 اتمام ثبت نام
30 قیمت گذاری در خدمات بانکی 6 مدیران واحد اعتبارات، بازاریابی، امورشعب، امور بین الملل و مالی 23 و 24 بهمن
ساعت 9  الی 12
5,500,000 اتمام ثبت نام

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

سی ­و پنجمین مباحثه علمی با عنوان «سامانه کهربا (EMV)» در ساعت 8:30 مورخ  سه شنبه 16 شهریورماه 1400 به صورت آنلاین برگزار گردید. در این مباحثه جمع کثیری از کارکنان بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غیربانکی کشور حضور داشتند.  برخی از سؤالاتی که در این مباحثه مورد بحث و تحلیل قرار گرفت به شرح ذیل بود:

سقف و تعداد مجاز تراکنش بدون رمز چه میزان می باشد؟

چه نوع کارت هایی در کهربا پشتیبانی می گردد؟

برای POS هایی که NFC ندارد باید چکار کنیم؟

اعیان 2 از کجا قابل دریافت می باشد؟

چگونه می توان تولید برنامک موبایلی را شروع کرد؟

برای چه سیستم عامل هایی می توان برنامک موبایلی تولید کرد؟

    دریافت فایل بروشور دوره

چنانچه بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی متقاضی برگزاری مباحثه مذکور در محل آن بانک و یا مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران  به صورت حضوری و یا آنلاین باشند، می توانند درخواست خود را به مدیریت آموزش حرفه ای اعلام نمایند.

شماره تماس: 27892498 27892475

سی ­و ششمین مباحثه علمی با عنوان «زیست بوم چک با نگاهی ویژه به الزامات قانونی و ملاحظات نظارتی مترتب بر آن» در ساعت 8:30 مورخ سه شنبه 23 شهریورماه 1400 به صورت آنلاین  برگزار گردید. در این مباحثه جمع کثیری از کارکنان واحد نظارت بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی بانک­ ها و موسسات اعتباری غیربانکی کشور حضور داشتند.برخی از موضوعاتی که در این مباحثه مورد بحث و تحلیل قرار گرفت به شرح ذیل بود:

زیست بوم چک چیست و چه موجودیت‌ هایی در آن دخیل هستند؟

هر یک از موجودیت‌ های موجود در زیست بوم یاد شده، چه وظایفی را بر عهده دارند؟

معماری و نحوه ارتباطات زیر سیستم‌های موجود در طرح تحول چک چگونه می‌باشد؟ (آشنایی با زیست‌بوم چک شامل ارتباطات سیستمی، عملکرد و همچنین سایر زیرسیستم‌هایی که به نوعی با سامانه‌های موجود در طرح تحول چک (شامل صیاد 2، پیچک، چکاوک 4 و چک دیجیتال) درگیر هستند.)

نحوه ارائه خدمت، احراز هویت و همچنین معماری سرویس‌های ارائه شده در بستر برنامک‌ های موبایلی حوزه پرداخت به چه صورت می‌باشد؟

الزامات و قوانین جدید حاکم بر چک چیست؟ (تصریح و شفاف‌سازی الزامات جدید حاکم بر چک، شامل امکانات و ظرفیت‌ های به وجود آمده، وظایف مشتریان، وظایف شعب، محرومیت‌ های تبیین شده در قانون و ...

مکانیزم عملکرد در خصوص چک‌های طرح جدید و طرح قدیم به چه صورت می‌باشد؟

صیاد (پیچک) چیست و ماموریت آن در در طرح تحول چک چه بوده و چه خدماتی را به مشتریان و بانک‌ ها ارائه می‌دهد؟

آخرین تغییرات ایجاد شده در زمینه روال‌های سنتی شعب (چک‌های موردی، چک‌های تضمینی و چک‌های بانکی و ...) به چه صورت می‌باشد؟

چه کانال‌ها و ابزارهایی امکان ارائه خدمت به مشتریان (در حوزه چک) را دارند و تفاوت‌ های آنان در چیست؟

  دریافت فایل بروشور دوره

چنانچه بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی متقاضی برگزاری مباحثه مذکور در محل آن بانک و یا مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران  به صورت حضوری و یا آنلاین باشند، می توانند درخواست خود را به مدیریت آموزش حرفه ای اعلام نمایند.

شماره تماس: 27892498 - 27892475

سی­ و چهارمین مباحثه علمی با عنوان «چالش ­های امهال مطالبات بانک­ ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی» در ساعت 8:30 مورخ یکشنبه 24 مردادماه 1400به صورت آنلاین برگزار گردید. در این مباحثه جمع کثیری از کارکنان واحدهای وصول مطالبات،اعتبارات، مديريت مالي، بازرسي و حسابرسي داخلي بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غیربانکی کشور حضور داشتند. برخی از سؤالاتی که در این مباحثه مورد بحث و تحلیل قرار گرفت به شرح ذیل بود:

امهال مطالبات طبق قوانين و مقررات چگونه بوده است؟

چالش‌ها و مشکلات ناشي از عدم وجود ضوابط ناظر بر نحوه امهال مطالبات چه مواردی می باشد؟

تعريف امهال و انواع روش‌ های امهال مطالبات چیست؟

ساز و کارهاي امهال مطالبات به تفکيک عقود اسلامی چگونه می باشد؟

مبنای امهال مطالبات چیست؟

تغييرات جديد دستورالعمل ابلاغي بانک مرکزی شامل چه مواردی است؟

عقد مشارکت مدنی کاهنده چیست؟

فرآيند شناسايی درآمد مطالبات امهالی به چه ترتیبی است؟

  دریافت فایل بروشور دوره

چنانچه بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی متقاضی برگزاری مباحثه مذکور در محل آن بانک و یا مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران به صورت حضوری و یا آنلاین باشند، می توانند درخواست خود را به مدیریت آموزش حرفه ای اعلام نمایند.

شماره تماس: 27892498 27892475