جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401

بانکداری فیجیتال: جهشی فراتر از دیجیتالی شدن

 

مدت دوره:

8 ساعت

پیش نیاز دوره:

فاقد پیش نیاز

زمان تشکیل کلاس:

18 و 25 خرداد

ساعت 14 الی 17

هزینه ثبت نام:

به ازای هر نفر  7.500.000  ریال به صورت خالص

 

 


معرفی دوره

بانک های زیادی در سراسر جهان فرایند دیجیتال سازی سیستم های قدیمی خود یا توسعه پلتفرم های دیجیتالی مبتنی بر نوآوری های جدید را آغاز نموده اند. با این حال، بانک‌هایی که صرفا یک استراتژی 100% دیجیتالی را اجرا کرده اند، مجبور شده اند در بازطراحی و تمرکز بر زیرساخت های فیزیکی خود نیز تجدیدنظر کنند. با توجه به سناریوهای بانکداری درعصر جدید و تغییر مداوم فناوری های دیجیتالی و همچنین  رفتار مصرف کنندگان، به نظر می رسد نه بانکداری دیجیتال و نه شعبه ای(فیزیکی) به تنهایی قادر به رفع نیازهای مشتریان نمی باشند.

معتقدان به بانکداری صرفا دیجیتالی در حال تغییر دیدگاه های خود هستند و متوجه شده‌اند که نه بانکداری دیجیتال و نه بانکداری شعبه‌ای به تنهایی نمی‌تواند در برابر پارامترهای تجربه مشتری (CX) مقاومت کند و باید جهش  فیجیتال، اصطلاحی که ازترکیب دو کلمه مختلف  فیزیکی و دیجیتالی  ایجاد شده را برای بهره‌برداری از انقلاب فین‌تک انجام دهند.

بانکداری فیجیتال یک مدل اختلال است که بر اساس گفته فوربز، ترکیبی از انواع بانکداری شامل بانکداری آسان، بانکداری تلفن همراه، بانکداری اینترنتی، بانکداری تجربه، بانکداری شخصی و غیره است که این پتانسیل را دارد که فاکتور مهم اعتماد را با تجربیاتی که در نهایت به یک پارامتر مهم برای مشتریان تبدیل شده است، ترکیب کند. فیجیتال اهرمی است که دو چرخ کسب و کار بانکی یعنی اعتماد و تجربیات مشتری را به هم متصل می کند. استراتژی بانکداری فیجیتال در مورد در دسترس بودن بانکداری در هر زمان و هر مکان و تلفیق تجربیات بانکداری مرسوم و بانکداری مدرن است تا سفر مشتریان یکپارچه و کامل شود.

بانکداری فیجیتال یک مدل نوترکیب از کسب و کار بانکی است که از ترکیب مدل های بانکداری جامع، بانکداری سنتی(فیزیکی) و بانکداری دیجیتال و با تمرکز بر مدل های پیشران بانکداری از جمله بانکداری داده محور، بانکداری شناختی و بانکداری باز با هدف افزودن تعاملات انسانی و ایجاد پلی بین فضای فیزیکی برند و تحول دیجیتال که  منجر به رضایت مشتریان می شود به وجود می آید.

از این رو، زمان آن فرا رسیده است که صنعت بانکداری، تحول فیجیتال را برای باز طراحی مدل کسب و کار و بکارگیری ظرفیت های دیجیتالی و فیزیکی و درک بهتر نیازهای مشتریان ، در راس استراتژی های تحول خود قرار دهد. 

 

 


  اهداف دوره

  • در این دوره با توجه به آخرین یافته های حوزه بانکداری و تجربیات بانک های بین المللی به مهمترین تحولات عصر دیجیتال پرداخته و سعی خواهد شد دیدگاه شرکت کنندگان، با جدیدترین اطلاعات، تکمیل و بروز شود.

 

 


 محتوای دوره

بررسی مفاهیم و تعاریف بانکداری فیجیتال

آشنایی با مدل نوترکیب بانکداری فیجیتال و ابعاد آن

آشنایی با مفاهیم و مدل های پیشران بانکداری فیجیتال (بانکداری داده محور، بانکداری شناختی، بانکداری باز)

مزیت های بانکداری فیجیتال

نقش شعب فیجیتالی در توسعه ظرفیت های بانکداری محلی

بانکداری مکان محور

بانکداری O2O (آنلاین –آفلاین)

تجارب بانک های بین المللی

 

 


مخاطبان دوره

  • مدیران و کارشناسان واحدهای کسب و کار، فناوری اطلاعات، سازمان و روش ها، طرح و برنامه، شعب

 

  



 مدرس دوره

  • محقق پیشین پسا دکتری در دانشگاه جیاتونگ شانگ های و شرکت علی بابای چین
  • عضو هیئت مدیره و هیئت موسس انجمن علمی کارآفرینی کسب و کار های نوین ایران
  • مولف، مترجم کتاب و نویسنده مقالات
  • مدرس دانشگاه