جدول دوره های کوتاه مدت خردادماه سال 1403

دوره آموزشی

برنامه ریزی استراتژیک

تاریخ برگزاری: 

20 و 22 خرداد 1403

ساعت 8 الی 16

مدت دوره: 16 ساعت

پیش نیاز دوره: 

فاقد پیش ­نیاز

مخاطبان دوره:

مدیران و کارشناسانی که در فرآیند برنامه ریزی استراتژیک مشارکت دارند

آموزش به صورت حضوری می باشد.

57.500.000 ریال به صورت خالص

هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهی­نامه می باشد.

  معرفی دوره

مطالعات نشان می دهد که برنامه ریزی استراتژیک در میان 52 ابزار پرکاربرد مدیریتی، بیشترین استفاده و در عین حال رضایت را در شرکت های سراسر دنیا داشته است. این شواهد حاکی از آن است که مفهوم مدیریت استراتژیک هنوز هم یک بحث داغ و مورد علاقه مدیران در سراسر دنیا به شمار می آید. این موضوع از آن جهت قابل تأمل است که از زمان طرح دیدگاه های مرتبط با حوزه استراتژی، بیش از 25 سال می گذرد و در این فاصله مفاهیم، ابزارها و متدهای مدیریتی بسیاری طرح شده و اوج گرفته اند؛ ولی با تمام این فراز و نشیب ها، مفهوم استراتژی و ابزارهای مرتبط با آن کماکان به عنوان یک روش کارآمد مورد توجه مدیران ارشد است. تغییرهای پرتلاطم محیط کسب و کار، دشواری روزافزون شرایط ادامه حیات برای سازمان ها و الزام آن ها برای داشتن رویکردی فعال و غیرمنفعل برای تحلیل جریان ها و روندهای محیطی، شاید یگانه دلیل استفاده از برنامه ریزی استراتژیک باشد. برنامه استراتژیک منعکس کننده رویکرد سازمان نسبت به آینده بوده و کلیه فعالیت های سازمان را به منظور رسیدن به آن ها جهت می دهد.

طراحی شده برای یادگیری

کلیات و تعاریف مفاهیم

  • جایگاه برنامه ریزی در مدیریت سازمان

اصول برنامه ریزی استراتژیک

  • تعیین یک چارچوب مرجع برای مفاهیم برنامه ریزی استراتژیک

مکاتب برنامه ریزی استراتژیک

بررسی اجمالی از فرآیند برنامه ریزی استراتژیک

  • عناصر اساسی برنامه ریزی استراتژیک
  • توسعه و مدیریت فرایند شکل گیری استراتژی

آشنایی با ماموریت سازمان

  • چشم انداز و ارزش های  سازمان
  • ایجاد یک بیانیه ماموریت برای سازمان

ارزیابی محیط خارجی

  • شناسایی عوامل محیط کلان
  • شناسایی عوامل محیط تخصصی
  • تحلیل رقابت و شناسایی سطوح رقابت
  • تحلیل ماتریس ارزیابی عوامل خارجی
  • تحلیل ماتریس CPM

ارزیابی محیط داخلی

  • ارزیابی عوامل داخلی سازمان جهت تدوین استراتژی سازمان
  • تحلیل ماتریس عوامل داخلی

تدوین برنامه ریزی استراتژیک

  • تجزیه و تحلیل SWOT
  • ماتریس SPACE

آشنایی با استراتژی­ های سطوح مختلف سازمان

  • استراتژی­ های سطح سازمان
  • استراتژی­ های سطح کسب و کار

مدرس دوره

  • دکترای مدیریت بازاریابی بین الملل
  • دانشیار دانشگاه
  • مدرس بانک ­ها
  • مؤلف کتب و مقالات متعدد

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

شماره های تماس: 29959280 - 29959279

دورنگار: 22846899

پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

    جدول دوره های کوتاه مدت خردادماه سال 1403

    دوره آموزشی

    مدیریت ریسک نقدینگی در بانک‌ها

    تاریخ برگزاری: 

    19 و 26 خرداد 1403

    ساعت 15 الی 19

    مدت دوره: 8 ساعت

    پیش نیاز دوره: 

    فاقد پیش ­نیاز

    مخاطبان دوره:

    کارکنان واحدهای ریسک

     دارایی و بدهی

     سایر کارکنان حوزه‌های مرتبط به تشخیص سازمان

    آموزش به صورت حضوری می باشد.

    24.500.000 ریال به صورت خالص

    هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

      معرفی دوره

    ریسک نقدینگی از مهمترین ریسک‌هایی است که بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با آن روبرو هستند. به واسطه ماهیت این نوع ریسک، می‌توان گفت دامنه و پیچیدگی ریسک نقدینگی در بانک‌ها می‌تواند بیش از سایر ریسک‌ها باشد. بنابراین لازم است مدیران بانکی با اصول مدیریت این نوع ریسک آشنایی کافی پیدا کرده و حداقل اقدامات استاندارد در رابطه با آن را رعایت کنند.

    هدف از برگزاری این دوره آشنایی با اصول و استانداردهای مدیریت ریسک نقدینگی در بانک‌ها می ­باشد.

    طراحی شده برای یادگیری

    مقدمه

    ریسک؛ تعریف و چرایی مدیریت آن

    ثبات و سلامت بانکی و مدیریت ریسک

    ریسک نقدینگی؛ تعاریف و ماهیت آن در بانک‌ها

    اصول مدیریت ریسک نقدینگی در بانک‌ها

    حداقل الزامات مدیریت ریسک نقدینگی در بانک‌ها

    مدرس دوره

    • دکتری مدیریت مالی
    • مدرس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران

    آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

    شماره های تماس: 29959280 - 29959279

    دورنگار: 22846899

    پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

    پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

      جدول دوره های کوتاه مدت خردادماه سال 1403

      دوره آموزشی

      بانکداری الکترونیکی و احراز هویت 

      تاریخ برگزاری: 

      20 خرداد 1403

      ساعت 8 الی 14

      مدت دوره: 6 ساعت

      پیش نیاز دوره: 

      فاقد پیش ­نیاز

      مخاطبان دوره:

      کلیه کارکنان بانک­ ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

      آموزش به صورت حضوری می باشد.

      23.500.000 ریال به صورت خالص

      هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

        معرفی دوره

      این دوره به منظور آشنايی با بانكداری الكترونيكی و چالش و مزايای آن، اهميت احراز هويت در ارايه خدمات بانكی غيرحضوری، مخاطرات احراز هويت الكترونيكی از منظر پولشويی و روش ­های احراز هويت از راه دور برگزار می گردد.

      هدف از برگزاری دوره، زمينه سازی انجام بانكداری الكترونيكی غيرحضوری از منظر رفع نگرانی احراز هويت با بررسی مزايای بانكداری الكترونيكی و مخاطرات پولشويی می باشد.

      طراحی شده برای یادگیری

      شناسايی بانكداری الكترونيكی

      مزايا و چالش ­های آن

      روش­ های احراز هويت و شناسايی مشتری حقابه

      مدرس دوره

      • کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی
      • رئیس کل مبارزه با پولشویی بانک
      • مشاور حقوقی مدیر عامل بانک
      • 27 سال سابقه تدریس
      • مؤلف کتب و مقالات متعدد

      آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

      شماره های تماس: 29959280 - 29959279

      دورنگار: 22846899

      پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

      پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

        جدول دوره های کوتاه مدت خردادماه سال 1403

        دوره آموزشی

        اشتهای ریسک و بیانیه ریسک پذیری

        تاریخ برگزاری: 

        20 خرداد 1403

        ساعت 8 الی 12

        مدت دوره: 4 ساعت

        پیش نیاز دوره: 

        فاقد پیش ­نیاز

        مخاطبان دوره:

        مدیران و کارشنان واحدهای:

        ریسک

        تحقیقات

         بودجه

         عملکرد

        آموزش به صورت حضوری می باشد.

        12.500.000 ریال به صورت خالص

        هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

          معرفی دوره

        در این دوره به بررسی اشتهای ریسک و بیانیه ریسک پذیری به عنوان یکی از اصول مدیریت ریسک سازمانی  پرداخته می شود. بررسی­ ها نشان داده است که به هر اندازه، مدیریت در بسط و بکارگیری اسناد اشتهای ریسک در حوزه ­های مختلف سازمان تواناتر باشد، فعالیت­ های بیشتری تحت پوشش فرایند مدیریت ریسک قرار گرفته و فرایندها و بخش­ های مختلف سازمان در مواجه با ریسک­ های مختلف به صورت هوشمندانه و همسو با استراتژی ­های سازمان عمل می کنند. در این دوره ضمن معرفی اقدامات اجرایی مؤثر توسط هیأت مدیره، مدیران و سایر کارکنان در ارتباط با چارچوب اشتهای ریسک، تلاش می شود تا با ارائه نحوه طراحی، تدوین و بکارگیری فرایندها و اسناد اشتهای ریسک و بیانیه ریسک ­پذیری در فعالیت­ های مختلف بتوان رویدادهای بالقوه ای که ممکن است استراتژی­ ها و اهداف کسب و کار را تحت تأثیر قرار دهد شناسایی و آن ها را در محدوده اشتهای ریسک سازمان مدیریت نمود، تا در نهایت اطمینان معقولی از تحقق اهداف کلان سازمان حاصل گردد.

        طراحی شده برای یادگیری

        جایگاه اشتهای ریسک در مدیریت ریسک سازمانی

        مفاهیم مرتبط با اشتهای ریسک

        رابطه بین اشتهای ریسک، استراتژی و اهداف کسب و کار

        اشتهای ریسک سازمان و پتانسیل پذیرش ریسک

        نحوه طراحی چارچوب اشتهای ریسک

        خطوط دفاعی و چارچوب اشتهای ریسک

        مسئولیت­ های هیأت مدیره، هیأت عامل، مدیران و کارکنان در ارتباط با سند اشتهای ریسک

        مدل اجرای چارچوب اشتهای ریسک

        بیانیه ریسک پذیری و ارائه مثال­ های متعدد

        مدرس دوره

        • دکتری مدیریت تحقیق در عملیات
        • رئیس واحد ریسک عملیاتی بانک

        آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

        شماره های تماس: 29959280 - 29959279

        دورنگار: 22846899

        پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

        پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

          جدول دوره های کوتاه مدت خردادماه سال 1403

          دوره آموزشی

          کارگاه فروش حرفه ای خدمات بانکی در سطح شعبه (مقدماتی)

          تاریخ برگزاری: 

          20، 22، 27 و 29 خرداد 1403

          ساعت 8 الی 12

          مدت دوره: 16 ساعت

          پیش نیاز دوره: 

          فاقد پیش ­نیاز

          مخاطبان دوره:

          رؤسا، معاونین، مسؤلین دوایر و بانکداران شعب بانک­ ها

           مدیران و کارشناسان ستادهای استانی بانک­ ها

           رؤسای نواحی و ناظرین شعب در مناطق

          آموزش به صورت حضوری می باشد.

          47.500.000 ریال به صورت خالص

          هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

            معرفی دوره

          با توجه به اهمیت فروش خدمات در بانک­ ها و مؤسسات مالی و اعتباری و تأثیر آن در جذب منابع و ایجاد درآمدهای کارمزدی در این کارگاه مکانیزم فروش خدمات بانکی با توجه به ویژگی های خاص این خدمات مطرح می ­شود. 

          طراحی شده برای یادگیری

          آشنایی با مفهوم فروش و جایگاه آن در نظام بازاریابی بانک ­ها

          فرآیند تدوین یک برنامه فروش و ساختار استاندارد یک برنامه فروش برای شعب بانک­ ها

          تجزیه و تحلیل وضعیت فروش فعلی شعب

          برررسی ظرفیت­ ها و پتانسیل سنجی شعبه برای ارتقای فروش

          تدوین اهداف فروش شعبه

          مکانیزم اجرا و پیاده سازی برنامه فروش

          ارزیابی درجه موفقیت برنامه فروش و مکانیزم­ های اصلاحی جهت بهبود و تحقق اهداف

            (برای آشنایی مخاطبین با  مراحل3 الی 7  یک برنامه فروش برای یک شعبه منتخب بانکی با مشارکت شرکت کنندگان تدوین خواهد شد.)

          آشنایی با تاکتیک ­های ارتقای فروش در شعب بانک ­ها (فروش مکمل، فروش ارتقاء یافته، انواع روش­ های پیشبرد فروش و...)

          فرآیند فروش به مشتریان خرد، اصناف و اختصاصی در داخل شعبه

             (این بخش به صورت ایفای نقش با مشارکت شرکت کنندگان اجرا می گردد.)

          تکنیک ­ها و روش­ های اقناع مشتری و اخذ پاسخ مثبت در فروش

          آشنایی با تجربیات فروشندگان حرفه ای خدمات بانکی در ایران

          رویکردهای نوین فروش خدمات بانکی در چارچوب بانکداری دیجیتال

          ابزارهای جدید برای فروش خدمات بانکی بر اساس تکنولوژی­ های نوین در بازاریابی (MAR-TECH)

          آشنایی با تجربیات بانک­ های موفق دنیا در فروش خدمات بانکی

          مدرس دوره

          • دکترای مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل)
          • مدرس بانک و دانشگاه
          • مؤلف مقالات و کتب متعدد

          آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

          شماره های تماس: 29959280 - 29959279

          دورنگار: 22846899

          پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

          پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal