جدول دوره های آموزش حرفه ای آبان سال 1401

پیاده سازی چرخه مدیریت بهره وری با رویکرد بانک و بانکداری

مدت دوره:

20 ساعت

پیش نیاز دوره:

فاقد پیش ­نیاز

تاریخ برگزاری:

چهارشنبه ها 4 آبان الی 2 آذر

ساعت 8:30 الی 12:30

آموزش به صورت آنلاین می باشد.

 دریافت بروشور دوره

مهلت ثبت نام:

1 آبان 1401

هزینه دوره به ازای هر نفر: 

14.000.000 ریال به صورت خالص

هزینه دوره شامل محتوای آموزشی و صدور گواهی­نامه می باشد.

 معرفی دوره

مدت ها باور عموم این بود که چرخه مدیریت بهره وری تنها در کارخانجات و بخش تولید قابل پیاده سازی است در حالی که امروزه در اکثر کشورهای توسعه یافته، بهره وری در بخش خدمات کاربرد وسیعی یافته و به شدت مورد توجه قرار گرفته است . چندی است که نظام بانکداری بیش از پیش در تلاش است تا با انجام تغییرات و روزآمدسازی رویه ها و فرایندها، جایگاه و توان اجرایی و رقابتی خود را بالاتر ببرد که در این رهیافت ارتقای بهره وری تأثیر بسزایی خواهد داشت. به ویژه که این موضوع مورد تأکید و توجه ساختارهای حاکمیتی و قانون نیز قرار گرفته است. در این دوره برای آشنایی شرکت کنندگان با این مقوله، ضمن پرداختن به کلیات و تعاریف، اجزا و مؤلفه ها، روش های اندازه گیری و الگوهای بهبود و ارتقای بهره وری در قالب شبیه سازی تعاملی طرح مسأله نموده و شرکت کنندگان مرحله به مرحله با تدوین و پیاده سازی یک چرخه مدیریت بهره وری به صورت کاربردی آشنا می شوند.

هدف از برگزاری این دوره آشنایی با مفهوم و مدل های بهره وری، شناخت روش های اندازه گیری بهره وری و شاخص های مرتبط با آن، تحلیل و اجرای روش های بهبود و ارتقای بهره وری به ویژه در حوزه بانک و بانکداری و پیاده سازی چرخه مدیریت بهره وری در جهت ارتقا و بهبود سیستم ها و فرایندها می باشد.

     طراحی شده برای یادگیری
    • تبیین و توضیح مفاهیم و مبانی بهره وری: چون بدون شناخت موضوع نمی توان در خصوص آن تصمیم گرفت بنابراین مفاهیم، تعاریف، دیدگاه ها، سطوح (اجرایی، عملیاتی، راهبردی) و اجزا و حتی سوء برداشت­ ها از بهره وری مورد بحث قرار می گیرد.
    • اجزا و مؤلفه های بهره وری: برای این که بتوان برنامه و طرحی در خصوص اجرای مدل های مدیریت بهره وری پیاده کرد؛ می بایست مؤلفه ها و اجزای مرتبط با بهره وری در مرحله " ورودی" ، " فرایند " و " خروجی" در قالب چرخه نگرش به بهره وری ، عوامل موثر بر بهره وری، و همچنین انواع بهره وری (جزیی و کلی) و مدیریت بهره وری فراگیر با رویکرد بانک و بانکداری را مورد بررسی قرار داد.
    • روش ها و مدل های آسیب شناسی: یکی از الزامات اجرای هر برنامه و طرحی، بررسی آسیب شناسی است. بنابراین روش ها و مدل های عملی آسیب شناسی، انواع چک لیست ها و پرسش نامه ها در حوزه آسیب شناسی محیطی و فرایندی مورد بحث قرار می گیرد.
    • اندازه گیری بهره وری: یکی از مهمترین مراحل پیاده سازی چرخه مدیریت بهره وری، اندازه گیری آن است که در این سرفصل به موضوع شاخص­ ها و انواع آن، مدل های اندازه گیری بهره وری، انواع شاخص بهره وری و تجزیه و تحلیل بهره وری با نظرداشت استانداردهای بانکداری مانند تاکید بر کارایی و اثربخشی مورد تاکید کمیته بال و اصول نظارت، می پردازیم.
    • مدیریت و ارزیابی عملکرد: یکی از موضوعات تأثیرگذار بر بهره وری مدیریت عملکرد و به تبع آن بکارگیری انواع شاخص های عملکرد در حوزه بانکداری است که در این سرفصل به آن می پردازیم.
    • بهبود بهره وری: کیفیت و بهره وری دو موضوع متفاوت ولی تاثیرگذار بر هم هستند. در این سرفصل به تفاوت ها و شباهت های این دو مقوله و همچنین انواع راهکارها و الگوهای بهبود بهره وری نظیر مدیریت مبتنی بر نتیجه، کایزن ، 5S و ... با تاکید بر روش های مناسب در بانک و بانکداری می پردازیم.
    • اجرا و پیاده سازی: در این سرفصل گزارش پیاده سازی چرخه مدیریت را تدوین و چارچوب مدل فراگیر بهره وری را ارائه می دهیم.

      مخاطبان دوره
    • کلیه کارکنان بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

     مدرس دوره
    • دارای مدرک پیشرفته مروجین بهره وری از سازمان بهره وری آسایی APO
    • عضو کمیته بهره وری بانک مرکزی ج.ا.ا

    آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

    شماره های تماس: 27899280 - 27899279

    دورنگار: 22846899

    ایمیل:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید