ارزیابی دقیق مخاطبان برای تصدی یک شغل یا ارتقاء به سطح شغلی بالاتر در سازمانی که در یک حوزه تخصصی مانند صنعت بانکداری فعالیت می ­کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پر واضح است که اشتغال و فعالیت در حوزه بانکداری، تخصص ­های ویژه و به روز برای مواجهه با پویایی­ های این صنعت رقابتی را می ­طلبد؛ چه بسا ارزیابی­ های نادرست و خالی از دقت لازم در راستای جذب یا بازتخصیص منابع انسانی در سازمانی که در این صنعت فعالیت می ­کند، عواقب ناگواری را برای آن سازمان به همراه داشته باشد و بقای آن سازمان را به مخاطره اندازد. لذا تصمیم ­سازان و مسئولان سازمانی که قصد جذب نیروی انسانی یا بازتخصیص بهینه منابع انسانی خود را دارند، می ­بایست در انتخاب شیوه و نهادی که وظیفه ارزیابی داوطلبان را به عهده می ­گیرد، نهایت دقت را به خرج دهند.

مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران، با توجه به تعاملات مؤثر و گسترده­ ای که با اساتید دانشگاهی و خبرگان و صاحب­نظران حوزه ­های علوم بانکی، مالی و اقتصادی، در طول حیات خود ایجاد نموده، را می ­توان به عنوان بهترین و معتبرترین مرجع برای طراحی و برگزاری آزمون­ های مختلف تخصصی در حوزه بانکی از جمله آزمون­ های استخدامی و آزمون­ های جامع کارکنان بانک ­ها و مؤسسات اعتباری و مالی و همچنین انجام مصاحبه ­های تخصصی و علمی با داوطلبان برگزیده در تکمیل فرایند ارزیابی قلمداد نمود. علاوه بر این، تجربه تشکیل شده در مؤسسه منتج از برگزاری آزمون­ های مختلف در طی سال­ های متمادی، منجر به ایجاد و تولید فرایندها، دستورالعمل­ ها و سامانه­ های مختلف و مناست برای برگزاری انواع آزمون ­های استخدامی و تخصصی با شیوه­ های مختلف شده است، که این قابلیت­ های اجرایی نیز مزید بر اعتبار مؤسسه در برگزاری آزمون­ های استخدامی، جامع و تخصصی در نظام بانکی کشور است.

مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران امکانات و آمادگی انجام کامل فرایند ارزیابی مخاطبان مدنظر یک نهاد مالی به صورت آزمون کتبی(تستی یا تشریحی)، انجام مصاحبه تخصصی-علمی یا ترکیبی از این دو صورت را دارد. علاوه بر این، با توجه به اینکه مؤسسه از اواخر سال گذشته و با بروز و شیوع ویروس کرونا، نسبت به ارتقای بسترهای برگزاری کلاس ­ها و آزمون­ های غیرحضوری اقدام نموده، در حال حاضر ظرفیت برگزاری آزمون­ های الکترونیکی غیرحضوری معتبر را نیز مهیا نموده و در صورت درخواست یک سازمان قادر به برگزاری چنین آزمون­ هایی است.

مزیت قابل توجه آزمون­ های غیرحضوری هزینه­ ها بسیار پایین و انعطاف بسیار بالای آن است. از آنجا که فرایند ارزیابی سطح دانش، تخصص و مهارت کارکنان شاغل در یک سازمان با اهدف مختلفی می­ تواند برگزار شود، این دو ویژگی ارزنده و منحصر به فرد می­ تواند در ارزیابی جامع کارکنان شاغل در یک سازمان بسیار حایز اهمیت باشد؛ چراکه با این شیوه می ­توان طی یک برنامه­ ریزی بلندمدت بدون اینکه نیاز باشد کارمند محل کار خود را ترک نماید و هزینه­ های تردد و تعامل با سایرین را خصوصا در شرایط فعلی (شیوع ویروس کرونا) متحمل شود، فرایند ارزیابی را در قالب آزمون الکترونیکی شامل سؤالات متنوع (چهارگزینه­ ای، تشریحی، پاسخ کوتاه، جای خالی و ...) یا مصاحبه برخط در محل خدمت به دفعات و در بازه های زمانی کوتاه (مثلا یک ساعت) انجام داد و کلیه داده­ های مربوط به آزمون­ های مختلف هر داوطلب که در زمان های مختلف برگزار شده را در بانک اطلاعاتی مربوط نگهداری نمود. سپس با استفاده از شیوه ­های علمی، داده­ های آزمون را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. چنین تحلیل ­هایی نه تنها به ارزیابی دقیق تر و منسجم ­تر از آزمون دهنده منجر می­ شود بلکه نقاط قوت و ضعف آزمون­ دهندگان را مشخص می­ نماید که می­ توان بر اساس آن نیازسنجی آموزشی و برنامه ­آموزشی هدفمندتری را تدوین نمود.

سازمان ­های متقاضی می ­توانند درخواست خود را به صورت مکتوب به مؤسسه اعلام نموده یا به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره ­های 27892468 - 27892443 تماس حاصل نمایند.

 

 

یکی از منابع ریسکی که یک سازمان با آن مواجه است، ریسک عملیاتی است که ناشی از عملکرد نادرست یا ناقص سامانه­ ها، فرایندها و اشتباهات انسانی نیروی کار در آن سازمان است. در بین عوامل ایجاد کننده ریسک عملیاتی، اشتباهات و خطاهای انسانی که نیروی کار در محیط کار مرتکب می­ شود، سهم عمده ­ای را به خود اختصاص داده است و باید مورد توجه مدیران سازمان قرار گیرد. آموزش صحیح و مؤثر نیروی انسانی یک سازمان کارآمدترین راهکار برای مدیریت این ریسک بوده و علاوه برآن منافع قابل توجه دیگری را نیز به دنبال دارد.

مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران را با توجه سابقه طولانی در برگزاری دوره ­ها و رویدادهای تخصصی متنوع علمی و آموزشی و همچنین تعاملات مؤثر و گسترده با اساتید دانشگاهی و خبرگان و صاحب­نظران حوزه­ های علوم بانکی، مالی و اقتصادی، می­ توان به عنوان بهترین و معتبرترین مرجع برای طراحی و برگزاری دروه ­های مختلف تخصصی در حوزه بانکی و مالی با شیوه ­های مختلف حضوری و غیرحضوری قلمداد نمود.

فرایند شناسایی نیازهای آموزشی یک نهاد مالی را می ­توان با برگزاری آزمون­ های جامع هدفمند از کارکنان حوزه­ های مختلف نهاد مالی انجام داد و با تحلیل و بررسی نتایج آزمون و همچنین با به اشتراک ­گذاری نتایج با مدیران ارشد نهاد مالی و دریافت بازخوردهای مرتبط نیازهای آموزشی هر حوزه تخصصی را تعیین و برنامه برگزاری دوره ­های  آموزشی مورد نیاز را طراحی نمود.

سازمان ­های متقاضی می ­توانند درخواست خود را به صورت مکتوب به مؤسسه اعلام نموده یا به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره ­های 27892468 - 27892443 تماس حاصل نمایند.

 

 

معاون آموزشی و پژوهشی: آقای دکتر محمد امیدی نژاد

 مسئول دفتر: آقای حسنی


 شماره تماس:
27893807  

 پست الكترونيك:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

به منظور آشنایی بیشتر کارکنان شبکه بانکی با تغییر و تحولات این حوزه و آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی صنعت بانکداری در سطح بین المللی، سمینارهای آموزشی در قالب برنامه یک یا چند روزه  نیز طراحی و ارائه می شود.

 

  سمینارهای آموزشی پیش رو:

 

سمینار آموزشی بازاریابی خدمات بانکی

راهکاری برای توسعه فراگیری مالی در عصر تحول دیجیتال 

مخاطبین: مدیران ارشد و میانی و کارشناسان حوزه های بازاریابی و شعب

زمان برگزاری: دوشنبه 22 آذر 1400 از ساعت 8:30 الی 13

مهلت ثبت نام: 17 آذر 1400

 

  سمینارهای آموزشی برگزار شده:

 

سمینار آموزشی « زیست بوم چک »

سمینار آموزشی ادغام و اکتساب در بانکداری 

 سمینار آموزشی کفایت سرمایه مبتی بر توافقنامه های بال 2 و بال 3

سمینار آموزشی مدیریت دارایی ها و بدهی ها در نظام بانکی کشور

سمینار آموزشی مدیریت ریسک عملیاتی در شعب بانک ها و موسسات اعتباری

 سمینار آموزشی ابعاد تقلب در چک و راهکارهای پیشگیری از آن