سومین کنفرانس مدیریت مالی بانک ها

زمان برگزاری:

دوشنبه 1 خرداد 1402

ساعت برگزاری:

14 الی 18

محل برگزاری:

خیابان پاسداران،  بین دشتستان هفتم و هشتم، موسسه عالی آموزش بانکداری ایران

کنفرانس به صورت حضوری برگزار می شود


درس های چالش های بانکداری ایالات متحده آمریکا در دو سال اخیر، برای کشور

آثار و تبعات سیاست گذاری ها و رفتار مدیران بر ساختار مالی بانک ها و ریسک های مرتبط

اهمیت آزمون بحران در مدیریت ریسک بانک ها

دکتر پویا ناظران

تحلیلگر اقتصادی

دکتر مرتضی اکبری

عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس بانکی

دکتر مهرداد سپه وند

کارشناس اقتصادی و بانکی

    

محورهای کنفرانس:


 سخنرانان و عناوین سخنرانی ها:

درس های چالش های بانکداری ایالات متحده آمریکا در دو سال اخیر، برای کشور

سخنران: دکتر پویا ناظران

آمریکا شدیدترین دوره انبساط پولی را در دوران کووید تجربه کرد. در پی آن، اقتصاد آمریکا بیشترین سطح تورم در چهل سال گذشته و دوره ای از سیاست انقباض پولی شدید را تجربه کرد. در ماه های اخیر، تحولات پولی آمریکا به کم ثباتی مالی رسیده است.

در هر مرحله، سیاستگذار پولی آمریکا واکنش هایی به این چالش ها داشته که برخی درست و برخی غلط بودند. با توجه به اقتصاد تورمی و سیستم بانکی ناسالم کشور، در مطالعه واکنش های سیاستگذار پولی آمریکا و تبعات آن می توان درس های مفیدی یافت.

 

آثار و تبعات سیاست گذاری ها و رفتار مدیران بر ساختار مالی بانک ها و ریسک های مرتبط

سخنران: دکتر مرتضی اکبری

ساختار مالی هر بانک مهم‌ترین شاخص در ارزیابی‌های عملکردی و ریسک‌های احتمالی آن بانک می باشد. چون این ساختار، نماد رفتار و سیاست‌های مدیریتی هر بانک و همچنین سیاست دولت و بانک مرکزی و نحوه نظارت این بانک از گذشته دور تا حال می باشد. هر سیاست و یا رفتار مدیران می‌تواند حاوی ریسک‌های متعددی باشد که عمده این ریسک‌ها می‌تواند در مواقع خاص بانک‌های کشور را دچار بحران های عدیده نماید. با بررسی این ساختار به خوبی می‌توان نحوه مدیریت بانک‌ها را در دوره‌های مختلف و همچنین آثار بحران‌های مالی و اقتصادی را بر هر بانک برای آینده، مورد ارزیابی قرار داد و احتمالا از وقوع آثار زیان بار سنگین آن جلوگیری نمود. 

اهمیت آزمون بحران در مدیریت ریسک بانک ها

سخنران: دکتر مهرداد سپه وند

با ورشکستگی بانک‌هایی چون بانک سیلکون ولی و سیگنچر در آمریکا که از آزمون بحران معاف شده بودند بحث اهمیت آزمون بحران در میان صاحب نظران و کارشناسان بانکی بالا گرفته است و انتظار می رود سخت گیری‌های بیشتری در آینده در این زمینه توسط مقامات بانکی در مقررات نظارتی لحاظ گردد. اهمیت آزمون بحران در نظام بانکی ایران نیز با توجه تاکیدات اخیر مقامات بانک مرکزی بر کنترل تورم، نیز افزایش خواهد یافت چرا که انتظار می رود نه تنها دسترسی بانک ها به وجوه بانک مرکزی دشوارتر شود، بلکه میزان رواداری بانک مرکزی در برخورد با بانک‌های متخلف نیز بدون تردید در آینده کمتر خواهد شد. در چنین شرایطی مهمترین ابزار برای بانک‌ها جهت در امان ماندن از مخاطرات برخورد نظارتی، در نظرگیری سناریو‌‌های بحران با رویکردپیشگیرانه است که اصول و کلیات آن در این سخرانی ارایه خواهد شد.

 

 دریافت فایل بروشور

تلفن های تماس:  29959281 - 29959283- 021

دورنگار: 22846899

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید