جدول دوره های کوتاه مدت خردادماه سال 1403

دوره آموزشی

برنامه ریزی استراتژیک

تاریخ برگزاری: 

20 و 22 خرداد 1403

ساعت 8 الی 16

مدت دوره: 16 ساعت

پیش نیاز دوره: 

فاقد پیش ­نیاز

مخاطبان دوره:

مدیران و کارشناسانی که در فرآیند برنامه ریزی استراتژیک مشارکت دارند

آموزش به صورت حضوری می باشد.

57.500.000 ریال به صورت خالص

هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهی­نامه می باشد.

  معرفی دوره

مطالعات نشان می دهد که برنامه ریزی استراتژیک در میان 52 ابزار پرکاربرد مدیریتی، بیشترین استفاده و در عین حال رضایت را در شرکت های سراسر دنیا داشته است. این شواهد حاکی از آن است که مفهوم مدیریت استراتژیک هنوز هم یک بحث داغ و مورد علاقه مدیران در سراسر دنیا به شمار می آید. این موضوع از آن جهت قابل تأمل است که از زمان طرح دیدگاه های مرتبط با حوزه استراتژی، بیش از 25 سال می گذرد و در این فاصله مفاهیم، ابزارها و متدهای مدیریتی بسیاری طرح شده و اوج گرفته اند؛ ولی با تمام این فراز و نشیب ها، مفهوم استراتژی و ابزارهای مرتبط با آن کماکان به عنوان یک روش کارآمد مورد توجه مدیران ارشد است. تغییرهای پرتلاطم محیط کسب و کار، دشواری روزافزون شرایط ادامه حیات برای سازمان ها و الزام آن ها برای داشتن رویکردی فعال و غیرمنفعل برای تحلیل جریان ها و روندهای محیطی، شاید یگانه دلیل استفاده از برنامه ریزی استراتژیک باشد. برنامه استراتژیک منعکس کننده رویکرد سازمان نسبت به آینده بوده و کلیه فعالیت های سازمان را به منظور رسیدن به آن ها جهت می دهد.

طراحی شده برای یادگیری

کلیات و تعاریف مفاهیم

  • جایگاه برنامه ریزی در مدیریت سازمان

اصول برنامه ریزی استراتژیک

  • تعیین یک چارچوب مرجع برای مفاهیم برنامه ریزی استراتژیک

مکاتب برنامه ریزی استراتژیک

بررسی اجمالی از فرآیند برنامه ریزی استراتژیک

  • عناصر اساسی برنامه ریزی استراتژیک
  • توسعه و مدیریت فرایند شکل گیری استراتژی

آشنایی با ماموریت سازمان

  • چشم انداز و ارزش های  سازمان
  • ایجاد یک بیانیه ماموریت برای سازمان

ارزیابی محیط خارجی

  • شناسایی عوامل محیط کلان
  • شناسایی عوامل محیط تخصصی
  • تحلیل رقابت و شناسایی سطوح رقابت
  • تحلیل ماتریس ارزیابی عوامل خارجی
  • تحلیل ماتریس CPM

ارزیابی محیط داخلی

  • ارزیابی عوامل داخلی سازمان جهت تدوین استراتژی سازمان
  • تحلیل ماتریس عوامل داخلی

تدوین برنامه ریزی استراتژیک

  • تجزیه و تحلیل SWOT
  • ماتریس SPACE

آشنایی با استراتژی­ های سطوح مختلف سازمان

  • استراتژی­ های سطح سازمان
  • استراتژی­ های سطح کسب و کار

مدرس دوره

  • دکترای مدیریت بازاریابی بین الملل
  • دانشیار دانشگاه
  • مدرس بانک ­ها
  • مؤلف کتب و مقالات متعدد

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

شماره های تماس: 29959280 - 29959279

دورنگار: 22846899

پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal