جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401

بانکداری جامع

 

مدت دوره:

16 ساعت

پیش نیاز دوره:

بانکداری داخلی 1 و 2، بازاریابی

زمان تشکیل کلاس:

 28 اردیبهشت و 4 و 11 و 18 خرداد

ساعت 8:30 الی 12:30

 هزینه ثبت نام:

به ازای هر نفر  10.700.000  ریال به صورت خالص

 

 


معرفی دوره

بانک ها برای ادامه بقای خود و خلق مستمر ارزش برای ذینفعان نیاز به تطبیق با تغییرات روزانه و حتی لحظه ای در محیط های اجتماعی و کسب و کار دارند. این تطبیق از طریق بانکداری جامع امکان پذیر است. بانکداری جامع به عنوان رویکردی مشتری محور است که شامل  بازه وسیعی از خدمات تجاری، سرمایه گذاری، شرکتی، خرد و... می شود. تقریبا در اکثر کشورها بانک های تجاری اجازه ورود به عرصه های گوناگونی همچون اوراق بهادار و بازارهای مالی را پیدا نموده اند و خطوط میان بانکداری تجاری و بانکداری جامع بسیار کمرنگ گردیده است.در بانکداری جامع اقسام مختلفی از خدمات مالی شامل دریافت سپرده، اعطای وام، معاملات طـلا، خـدمات مـالی مربوط به بازار سهام و اوراق بهادار، بیمه و حتی واسطه‌گری در معاملات املاک و خدمات غیرمالی به جهت تکمیل سبد خدمات وابسته مالی و بیشتر مشعوف کننده ارائه می‌شوند. هدف نهایی بانکداری جامع این است که مشتری همه خدمات مالی مورد نیاز خود را از طریق بانک دریافت کند و به این ترتیب به جای ارائه خدماتی محدود به مشتریانی پر تعداد که باعث افزایش هزینه‌های ارائه خدمات و مانع از شخصی سازی خدمات قابل ارائه می‌گردد، خدماتی گسترده و خاص به مشتریان مهم‌تر مدنظر قرار گیرد. این امکان وجود دارد که بانک‌ها بعضی از خدمات و محصولاتی را ارائه دهند و یا تجاری سازی کنند، که بانکداری جامع در اشکال متنوع و تحت عناوین بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی و بانکداری خرد آنها را ظاهر می کند. امتیازاتی همچون انعطاف پذیری در ارائه خدمات، قدرت انتخاب، مقرون به صرفه بودن، تعامل، تکیه بر فناوری، مشتری مداری، بهبود بهره وری از ویژگی های اصلی بانکداری جامع به شمار می روند. در این دوره آموزشی فراگیران با مبانی و مفاهیم بانکداری جامع، استراتژی و ساختار در حوزه بانکداری جامع و طبقه بندی  مشتریان و محصولات حوزه بانکداری جامع، بانکداری اختصاصی و بانکداری شرکتی، بانکداری اجتماعی، مجازی و خرد آشنا می شوند.

 

 

 


  اهداف دوره

  • توانمندسازی نیروی انسانی بانک از طریق آشنایی با آخرین دستاوردهای نظام بانکی در دنیا در استقرار بانکداری جامع
  • هم افزایی در واحدهای صف و ستاد
  • تقویت رویکرد جدید به بانکداری به منظور خلق ثروت و سودآوری

 


 محتوای دوره

تعاریف بانکداری جامع، اجزا و ارکان اصلی بانکداری جامع

مدل مفهومی بانکداری جامع

شکل گیری بانکداری جامع و مدرن

استراتژی های بانک ها برای مواجهه با بانکداری جامع

پیش نیاز‌ها و الزامات حرکت به سمت بانکداری جامع، تجهیز بستر اطلاعاتی

مطالعات موردی درباره انواع خدمات بانکداری جامع

مقایسه موردی با شرایط حاکم بر صنعت بانکداری کشور

مرور چالش های فرهنگی پیش روی توسعه خدمات بانکداری جامع

بانکداری شرکتی

تاریخچه و تعاریف بانکداری شرکتی

اهداف، استراتژی ها و ساختار بانکداری شرکتی، تقسیم بازار و انتخاب مشتریان هدف

محصولات و خدمات بانکداری شرکتی

فرایندهای کاری در بانکداری شرکتی

مشاغل کلیدی در بانکداری شرکتی

ساختار سازمانی بانکداری شرکتی

مشاوره در بانکداری شرکتی

افق های پیش روی بانکداری شرکتی در ایران

بررسی تجربیات جهانی و نمونه های ملی

بانکداری اختصاصی

بانکداری در گذر زمان، شکل گیری بانکداری جامع و مدرن، مفاهیم و تعریف بانکداری جامع

اجزا و ارکان بانکداری جامع، استراتژی های بانک برای مواجهه با بانکداری جامع، بانکداری خرد و حرکت به سمت بانکداری اختصاصی

نگاهی به تاریخچه بانکداری اختصاصی در جهان، گزارشی از ثروت در جهان و ایران

اهداف، استراتژی ها و ساختارهای بانکداری اختصاصی، توجیه پذیری کسب و کار بانکداری اختصاصی، مشتریان بانکداری اختصاصی

 

   


مخاطبان دوره

  • رؤسا و معاونین شعب، سرپرستی ها، کارکنان واحدهای صف و ستاد

  



 مدرس دوره

  • کارشناسی ارشد مدیریت علوم بانکی، علوم سیاسی
  • عضو هیأت مدیره بانک
  • مدرس مؤسسه عالی اموزش بانکداری ایران و بانک
  • مؤلف کتاب و مقالات متعدد