هجدهمین مباحثه علمی با عنوان « کنترل ریسک بانک در لایه‌های پنهان صورت­ های مالی مشتریان » در ساعت 8:30 مورخ 12 بهمن ماه 1399 به صورت آنلاین  برگزار گردید. در این مباحثه جمع کثیری از مدیران ارشد و میانی اعتباری بانک ­ها و موسسات اعتباری غیر بانکی کشور حضور داشتند. برخی از سؤالاتی که در این مباحثه مورد بحث و تحلیل قرار گرفت به شرح ذیل بود:

 

عدم توجه و تطبیق پیش بینی بودجه شرکت­ ها با تقاضای دریافت تسهیلات به نحوی که مشتری متعهد به باز پرداخت اقساط تسهیلات به صورت ماهیانه گردیده ولی در پیش بینی بودجه فقط پرداخت سود و تمدید قرارداد منعکس شده است.

مشتری تقاضای طرح توسعه دارد و مدت اجرای طرح را یک­سال و سهم الشرکه مشتری 8000 میلیارد ریال پیش بینی شده است ولی اجرای طرح بدون بروز حوادث قهری و پیش بینی نشده، سه سال به طول می‌انجامد آیا این موضوع قابل پیش بینی بود؟

با عدم ثبت تسهیلات استفاده شده‌ی تسویه نشده در دفاتر مشتری چه ریسک‌هایی متوجه بانک خواهد شد.

زمان بررسی اجمالی صورت­ های مالی متوجه فروش و خرید همزمان دارایی های ثابت وی می‌شوید این عمل چه ریسک‌هایی متوجه بانک خواهد نمود؟

ریسک‌های نادیده گرفتن پیش بینی گردش وجوه نقد در میزان و مدت تخصیص منابع چیست؟

 

  

  دریافت فایل بروشور دوره 

چنانچه بانک ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی متقاضی برگزاری مباحثه مذکور در محل آن بانک و یا مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران  به صورت حضوری و یا آنلاین باشند، می توانند درخواست خودرا به مدیریت آموزش حرفه ای اعلام نمایند.

شماره تماس: 27892498 27892475