مقدمه

در دهه گذشته تغییرات سیستمیک فناوری، ادغام سریع جهانی و سیاسی، ورشکستگی­ های فاجعه بار، و مقررات فزاینده شرکتی، فرصت­ها و چالش های مهمی را برای بخش بانکداری جهانی به وجود آورده است. به طور خاص، بحران مالی 2009-2007 نشان داد که استفاده بیش از حد از اهرم و نقدینگی ناکافی، استقلال بانکداری جهانی را مختل کرده است. علاوه بر این، حاکمیت ضعیف سیستم بانکی منجر به قیمت گذاری اشتباه ریسک­ های اعتباری و نقدینگی، شکست های سیستمیک شرکتها و از دست دادن اعتماد به نفس کلی در سیستم مالی جهانی شده است. همچنین، این مشکلات منجر به استقرار قوانین جدید مربوط به کفایت سرمایه و اقدامات احتیاطی توسط کمیته نظارت بر بانکداری بال شده ­اند.

 اهداف دوره:

  • آشنایی مدیران ارشد سیستم بانکی با بازارهای مالی و محصولات جدید
  • ارتقاء ثبات مالی و دستیابی به افزایش سودآوری

سرفصل دوره:

1- چشم انداز اقتصادی جهانی : 2015 و فراتر

2- بحران مالی و ورشکستگی بانکهای بین المللی، و پیمان بال

3- مدیریت ریسک سازمان

4- تشخیص یک برنامه مدیریت ریسک خوب از بد

5- توسعه برنامه مدیریت ریسک توسط بانک­ها

 دریافت فرم ثبت نام

 دکتر ابوالحسن جلیلوند

رییس آکادمیک دوره ­ای با بیش از 30 سال تجربه اجرایی در سطح بین المللی و به عنوان رییس دانشکده و پژوهشگر ارشد در دانشگاههای دولتی و خصوصی برتر آمریکا (دانشگاه لویولا شیکاگو) و کانادا (دانشگاه دالهوزی) و همچنین انجام پروژه­های تحقیقاتی در مورد سیاست­های تأمین مالی از طریق استقراض، مدیریت ریسک، بدهی­ های مستقل، تجدید ساختار و حاکمیت که از طریق کمک های مالی تحقیقاتی مورد حمایت قرار گرفته، بخشی از فعالیتهای ایشان را شکل می­ دهد.

 ضمناً ایشان به عنوان متخصص مالی و نظارتی، از طرف شرکت­های دولتی و خصوصی در آمریکا نیز فعالیت نموده­ اند. در سال 2009 به سبب مهارت در آموزش اخلاق تجاری، توسط مؤسسه اتیس فر نیویورک به عنوان یکی از 100 فرد برتر در زمینه اخلاق تجاری انتخاب گردیده ­اند.

به عنوان یکی از نخستین دریافت کنندگان جایگاه تکنولوژی آموزشی نوین، ایشان دوره­ های آنلاین کارشناسی و اجرایی شامل اولین دوره کارشناسی ارشد مدیریت عمومی در کانادا و یک دوره MBA بین قاره­ ای مرکب (آنلاین / حضوری)، مستقر در کشورهای چین، آفریقای جنوبی و آفریقای مرکزی را برگزار نموده، و گسترش برنامه ­های مشارکت در حوزه ­هایی همچون خدمات مالی، اوراق بهادار، مبادلات ارزی و داروسازی نیز از تجربیات ایشان می ­باشد.

ایشان مدرک دکتری خود را در رشته فاینانس از دانشگاه کارولینای شمالی، مدرک MBA را از دانشگاه اوکلاهاما و لیسانس خود را از مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران اخذ نموده­ اند. در حال حاضر در دانشکده بازرگانی کوئین لان دانشگاه لویولای شیکاگو مشغول به فعالیت بوده و عضویت هیأت مشاوره دانشکده بازرگانی دانشگاه ایالتی شیکاگو را به عهده دارند.