دکتر فرشاد حیدری در دوازدهمین گردهمایی روسای شعب گفت: ضرورت آموزش و توسعه منابع انسانی برکسی پوشیده نیست و البته نقش منابع انسانی در پیاده‌سازی راهبردها بی بدیل است.

رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران در «دوازدهمین گردهمایی روسای موفق شعب بانک‌های کشور» ضمن تبریک دهه فجر و گرامیداشت شهدای شبکه بانکی در دوره همه گیری ویروس کرونا تصریح کرد: باتوجه به شرایط کرونایی ترجیح موسسه به منظور حفظ سلامت مدعوین نظر بر آن شد که در نهایت همایش در زمان هرساله به صورت مجازی برگزار شود. این همایش ۱۲ سال است که به صورت منظم و سالیانه برگزار شده است.



دکتر حیدری با اشاره به «آموزش و توسعه منابع انسانی» به عنوان محور اصلی همایش گفت: ضرورت آموزش و توسعه منابع انسانی بر کسی پوشیده نیست و در عین حال یکی از بزرگترین مسایل‌در نظام بانکی را تعیین اهداف، راهبردها، نظارت بر حسن اجرای راهبردها بدانیم، آنگاه کارکنان یکی از کلیدی‌ترین موارد در این بین نقش کارکنان در پیشبرد راهبردها و نظارت بر حسن اجرا و تحقق اهداف است. لذا کارکنان باید دارای ویژگی‌هایی باشند که به واسطه آنها اهداف محقق شود.
رئیس موسسه آموزش عالی بانکداری ایران یادآور شد: نقش منابع انسانی در پیاده‌سازی راهبردها بی بدیل است.
وی افزایش بهره وری را خط مقدم آموزش منابع انسانی دانست و عنوان کرد: بهره وری را منبع کارایی و اثربخشی است، لذا پس از جذب و استخدام منابع انسانی، به کارگیری و نگهداری از آنان حائز اهمیت است. البته باید تأکید کنم، در به کارگیری و توانمندسازی کارکنان، آموزش و ارتقای دانش و افزایش مهارت کارکنان ضروری است.
دکتر حیدری در ادامه افزود: نرخ بالای خروج کارکنان در سال های ابتدایی خدمت است، لذا ضروری است، بانک ها ضمن فراهم آوردن شرایطی برای حفظ انگیزه کارکنان، ملاحظات مرتبط با حقوق و دستمزد و حفظ شرایط رقابتی از خروج این افراد تحصیلکرده جلوگیری کنند و در بلندمدت از این ناحیه آسیبی به نظام بانکی از نظر منابع انسانی وارد نشود.

لازم به ذکر است دوازدهمین دوره گردهمایی رؤسای موفق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور با عنوان «آموزش و توسعه منابع انسانی شعب» روز پنجشنبه مورخ ۱۴ بهمن ماه سال جاری به صورت آنلاین برگزار شد.
این همایش باتوجه به نقش مهم رؤسای موفق شعب در موفقیت و پیشبرد استراتژی‌ها، اهداف عملیاتی بانک‌ها و مؤسسات در نیل به اهداف نهایی سیاست گذار پولی و بانکی، همه ساله توسط مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران با هدف انتقال تجربیات و مهارت‌های علمی رؤسای شعب و همچنین با هدف قدردانی و تکریم از مدیریت شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به عنوان ارزشمندترین دارایی آنها برگزار می‌شود. تقویت مهارت‌های موردنیاز رؤسای شعب، بحث و تبادل نظر میان رؤسای شعب نیز از دیگر اهدافی هستند که از برگزاری این گردهمایی دنبال می‌شوند.
گفتنی است در پایان این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره کارکنان شبکه بانکی که در اثر شیوع ویروس کرونا جان باختند، از روسای موفق برگزیده شعب بانکی تقدیر به عمل آمد.