جدول دوره های کوتاه مدت آذرماه سال 1402

دوره آموزشی

تصمیم گیری‌های متحورانه اعتباری

  معرفی دوره

تصمیم گیری­ های متحورانه اعتباری نوعی از تصمیم گیری جدیدی است که کمتر در ارکان اعتباری موجود اعمال شده و بیشتر اوقات با توجه به تجارب افراد متشکل در آن رکن اعتباری و برداشت های متحوارنه از بخش نامه‌ها و دستورالعمل‌ها صورت می‌گیرد. نتیجه بررسی برصدها پرونده مطالبات غیرجاری مؤسسات اعتباری مبین آن می‌باشد که در اغلب اوقات تصمیم ­های گرفته شده مناسب نبوده و در راستای منافع مؤسسه اعتباری قرار نداشته و به‌تبع آن مشکلات فراوانی متوجه بانک ­ها نموده است.

طراحی شده برای یادگیری

چرا در رابطه با موضوعات زیر باید تصمیم متحورانه گرفت؟

موافقت بی چون و چرا با درخواست مشتری با وجود زیان­ های متوالی سنوات قبل

مخالفت بی‌قید و شرط با درخواست مشتری با وجود سرمایه درگردش مثبت وی

تمدید ضمانت ­نامه علی‌رغم مخالفت ذینفع و راضی نبودن ضمانت‌خواه

فوت ضمانت­ خواه و خودداری از پرداخت وجه ضمانت­ نامه مطالبه شده

عدم تنزیل سند تعهد پرداخت با وجود خالی بودن ظرفیت اعتباری متقاضی و ارائه وثیقه

مخالفت با درخواست مشتری با توجه شاخص­ های عدم مدیریت بهینه منابع از سوی وی

عدم پرداخت مبلغ 10درصد بیشتر از مبلغ مندرج پرفرما با توجه به قبول تلورانس 10درصد در متن گشایش اعتبار

عدم پرداخت محموله ­های بعد با توجه به پذیرش تدریجی استفاده از اعتبار، در متن گشایش اعتبار اسنادی

جایگاه شاخص سودمندی وام در مخالفت یا موافقت در پرداخت تسهیلات

جایگاه جاری / وام شرکا در اتخاذ تصمیم قطعی به عدم تخصیص منابع

مدرس دوره

جناب آقای اصغر پورمتین

  • 45 سال سابقه کار در اموراعتباری، نظارت و کارشناسی بر طرح ها
  • کارشناس ارشد علوم اقتصادی
  • 35 سال سابقه تدریس و 10 سال سابقه همکاری با مؤسسه عالی آموزش بانکداری
  • مؤلف کتب و مقالات متعدد

 

اطلاعات ثبت نام دوره


مهلت ثبت نام: 

6 آذر 1402

زمان تشکیل دوره:

11 آذر 1402

ساعت 8 الی 16

هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر:

24,000,000 ریال به صورت خالص

هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهی نامه می باشد.

 دریافت بروشور دوره

دوره به صورت حضوری تشکیل می شود

مخاطبان دوره

مدیران امور اعتباری

مسئولین شعب

 کارشناسان اعتباری

 کمیته های مختلف اعتباری

بازرسان

 حسابرسان

مدت دوره:

8 ساعت

پیش نیاز دوره:

فاقد پیش ­نیاز

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

شماره های تماس: 29959280 - 29959279

دورنگار: 22846899

پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

    جدول دوره های کوتاه مدت آذرماه سال 1402

    دوره آموزشی

    وفادارسازی مشتریان با تأکید بر جذب منابع

      معرفی دوره

    وفادارسازی مشتریان یکی از کم‌ هزینه‌ترین و بهترین کارهایی است که یک برند یا کسب‌وکار می‌تواند برای افزایش فروش خود در نظر بگیرد. هزینه جذب یک مشتری جدید بسیار بیش‌تر از هزینه حفظ یک مشتری قدیمی است. در دوره وفادار سازی مشتریان جدیدترین اصول و استراتژی­ های موثر برای جلب و حفظ مشتریان را می آموزید. راز موفقیت کسب و کارها داشتن مشتریان وفاداری است که حاضرند نه تنها از شما خرید بلکه خرید خود را تکرار و محصولات شما را به دیگران معرفی کنند. اما وفاداری خودبخود ایجاد نمی شود باید برای داشتن مشتری وفادار برنامه های مشخص اجرا کرد.

    در این دوره، جدیدترین روش ­ها و استراتژی­ های موثر برای جلب و حفظ مشتریان را به زبان ساده بررسی می­ کنیم. دوره وفادار سازی مشتریان به شما کمک می کند مشتریانی که وفاداری و تمایل به خرید مکرر از شما دارند را به دست آورید.

    هدف از برگزاری دوره آشنایی با اصول و فرآیند وفادارسازی مشتریان و نحوه اجرای برنامه های وفادارسازی در سازمان می باشد.

    طراحی شده برای یادگیری

    آشنایی با انواع وفاداری و تقسیم بندی مشتریان بر اساس میزان وفاداری

    آشنایی با انواع برنامه های وفادارسازی

    ارائه راه کارهایی برای وفادار‌سازی مشتریان

    آشنایی با انواع روش­ های پیاده سازی باشگاه مشتریان

    معرفی برنامه های وفادارسازی نسل سه

    آشنائی با شاخص های برتر اندازه گیری وفاداری مشتری

    مدرس دوره

    • دکترای مدیریت بازاریابی بین الملل
    • دانشیار دانشگاه
    • مدرس بانک­ ها
    • مؤلف کتب و مقالات متعدد

     

    اطلاعات ثبت نام دوره


    مهلت ثبت نام: 

    6 آذر 1402

    زمان تشکیل دوره:

    11 آذر 1402  ساعت 8 الی 16

     15 آذر 1402  ساعت 8 تا 12

    هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر:

    34,000,000 ریال به صورت خالص

    هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهی نامه می باشد.

     دریافت بروشور دوره

    دوره به صورت حضوری تشکیل می شود

    مخاطبان دوره

    مالکین و مدیران محصول

     مدیران و کارشناسان بازاریابی

    مدت دوره:

    12 ساعت

    پیش نیاز دوره:

    فاقد پیش ­نیاز

    آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

    شماره های تماس: 29959280 - 29959279

    دورنگار: 22846899

    پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

    پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

      جدول دوره های کوتاه مدت آذرماه سال 1402

      دوره آموزشی

      بهبود سرمایه نظارتی و نسبت کفایت سرمایه از مجرای افزایش سرمایه (تئوری و کاربردی)

        معرفی دوره

      نسبت کفایت سرمایه به عنوان یکی از برجسته‌ترین شاخص‌های سلامت یک موسسه اعتباری، نمایان‌گر توان جذب شوک‌های بانکی بوده و قدرت و مقاومت داخلی بانک در دوران بحران را آشکار می‌نماید. در این میان، مؤلفه "سرمايه" رکن کليدی در حفظ سلامت و ثبات بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی محسوب شده و مبنا و شاخص تعيين حدود نظارتی می باشد. لذا متناسب با افزايش دارايی های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بنا به دلايل مختلف از جمله نوسانات نرخ ارز، سرمايه آن‌ها نيز بايد افزايش يابد که راه‌حل مؤثر در چنین شرايطی نیز همین امر می‌باشد.

      افزایش سرمایه به‌ عنوان راهی برای تأمین مالی شرکت‌ها همواره مورد توجه شرکت‌ها و سهامداران آن‌ها بوده است. این فرآیند از روش‌های مختلف و طی مراحل متعددی انجام می‌شود. منابع مالی جدید به‌ منظور اصلاح ساختار سرمایه یا گسترش فعالیت‌های شرکت ازجمله افزایش ظرفیت و اندازه فعالیت، راه‌اندازی طرح‌های توسعه و پروژه‌ها و… به کار گرفته می‌شود. این دوره در خصوص موضوعات مرتبط با افزایش سرمایه تمامی شرکت‌های تولیدی و خدماتی و بازرگانی علی‌الخصوص بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، صرافی‌ها، لیزینگ‌ها، یک دوره کامل و جامع است که انواع افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات، سود انباشته، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و صرف سهام یا سلب حق تقدم را پوشش می‌دهد. 

      فراگیران این دوره در خصوص هر یک از انواع افزایش سرمایه شرکت‌های مختلف تسلط کافی کسب می‌نمایند به صورتی که می‌توانند مزایا و معایب هر کدام از روش‌های افزایش سرمایه را متوجه شوند و تشخیص دهند که کدام افزایش سرمایه با توجه به شرایط موجود، بیشترین مطلوبیت را نصیب شرکت و به تبع آن سهامداران خواهد نمود. همچنین به مباحثی نظیر؛ انواع ارزش‌ها در بازار اوراق بهادار، ارتقاء توان تصمیم‌گیری سهامداران و سایر اشخاص در مشارکت/عدم مشارکت در جریان افزایش سرمایه‌های شرکت‌ها، دلایل اختلاف بین قیمت سهام و حق تقدم آن و ... پرداخته خواهد شد.

      طراحی شده برای یادگیری

      مفهوم تأمین مالی و هدف از افزایش سرمایه

      دلایل افزایش سرمایه توسط شرکت‌ها

      انواع افزایش سرمایه (افزایش سرمایه از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران)

      مرور برخی از احکام قانونی و مقرراتی مرتبط با انواع افزایش سرمایه

      آشنایی با انواع ارزش‌ها در بازار اوراق بهادار

      ارزش‌گذاری سهام بر مبنای مدل فیشر

      فرآیند افزایش سرمایه و گزارش توجیهی آن

      افزایش سرمایه از محل صرف سهام

      نکات مهم در رابطه با افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی

      نحوه محاسبه قیمت سهام بعد از انواع افزایش سرمایه

      بررسی تغییرات صورت‌های مالی بعد از افزایش سرمایه در انواع افزایش سرمایه‌

      پذیره‌نویسی از طریق افزایش سرمایه

      مباحث مرتبط با حق‌تقدم‌ سهام

      مباحث مرتبط با ترتیب افزایش سرمایه در شرکت‌ها

      بحث و بررسی و ارایه مثال‌های مختلف در رابطه با انواع افزایش سرمایه

      ارایه راهکار پیرامون بهترین روش تأمین مالی

      مدرس دوره

      • کارشناسی ارشد حسابداری
      • عضویت در اکثر کارگروه‌های تدوین مقررات بانکی
      • مدرس دانشگاه و بانک

       

      اطلاعات ثبت نام دوره


      مهلت ثبت نام: 

      14 آذر 1402

      زمان تشکیل دوره:

      شنبه ­ها 18 آذر الی 23 دی 1402

      ساعت 14 الی 18

      هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر:

      49,000,000 ریال به صورت خالص

      هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی نامه می باشد.

       دریافت بروشور دوره

      دوره به صورت حضوری تشکیل می شود

      مخاطبان دوره

      کارکنان واحدهای: حسابداری و مالی،‌ سرمایه‌گذاری‌ها، امور مجامع،‌ حقوقی، تحقیق و توسعه، بازرسی و ریسک، مدیران و کارشناسان مرتبط با فعالیت شرکت‌های هلدینگ، واحدهای تأمین سرمایه، امور بیمه، لیزینگ و صرافی 

      مدت دوره:

      24 ساعت

      پیش نیاز دوره:

      آشنایی با صورت‌های مالی و اقلام مختلف آن

      آشنایی با مفاهیم مدیریت مالی

      آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

      شماره های تماس: 29959280 - 29959279

      دورنگار: 22846899

      پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

      پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

        جدول دوره های کوتاه مدت آذرماه سال 1402

        دوره آموزشی

        حسابداری ارزی

          معرفی دوره

        این دوره به منظور آشنایی پرسنل بخش ارزی بانک در شعب با عملیات حسابداری انواع خدمات ارزی طراحی گردیده است. تمامی خدمات ارزی قابل ارائه وفق مجموعه مقررات ارزی دارای تبعات مالی بوده که از طریق ثبت های حسابداری در تراز بانک ­ها منعکس می شود. آشنایی با اصول حسابداری ارزی و تأثیر آن بر صورت­ های مالی بانک، و ریسک­ های مترتب بر عملیات ارزی برای پرسنل شاغل در بخش ارزی، رؤسا، معاونین شعب ریالی و ارکان اعتباری بانک ضروری است.

        هدف از یادگیری این دوره به شرح ذیل می باشد:

        • یادگیری اصول حسابداری ارزی
        • آشنایی با تراز ارزی بانک و حساب­ های وضعیت ارزی و ارزش ریالی مبادلات ارزی به عنوان واسط و موجد تراز ارزی
        • انجام عملیات حسابداری خرید و فروش ارز، افتتاح انواع حساب­ های ارزی، تبدیلات ارزی
        • ثبت­ های حسابداری انواع حوالجات و نقل و انتقال وجوه ارزی
        • گشایش اعتبارات اسنادی در انواع مختلف (دیداری، مدت دار، ریفاینانس و فاینانس)
        • ارائه انواع تسهیلات ارزی (منابع داخلی، صندوق توسعه ملی، حساب ذخیره ارزی)

        طراحی شده برای یادگیری

         اصول و مبنای حسابداری ارزی

        • مقدمه و تاریخچه حسابداری ارزی
        • مراحل یکسان ساز نرخ ارز
        • بررسی حساب­ های وضعيت ارزی، كاربرد آن در ترازنـامـه
        • كاربرد حساب­ های وضعيت ارزی، تعریف وضعیت باز ارزی 
        • اصول اولیه حسابداری ارزی از ابتدای سال 81
        • شناسائی حساب‌های ارزی و ریالی، انواع معاملات ارزی، نرخ نامه

        عملیات غیربازرگانی

        • خرید و فروش ارزهای غیربازرگانی و نقل و انتقال وجوه ارزی
        • انواع سپرده‌های ارزی و محاسبه سود سپرده اشخاص
        • حوالجات ارزی، تبدیلات ارزی، تسعیر حساب‌های ارزی

        عملیات بازرگانی

        • اعتبارات اسنادی دیداری، اعتبارات اسنادی مدت دار (با تأخير پرداخت)
        • اعتبارات اسنادی ريفاينانس، تسهيلات حساب ذخيره ارزی
        • تنزيل اسناد مدت دار اعتبارات و بروات صادراتی
        • تسهیلات صندوق توسعه ملی

        مدرس دوره

        • 26 سال سابقه کار مرتبط در بانک
        • 17 سال سابقه تدریس در حوزه حسابداری بانکی
        • مدرس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران

         

        اطلاعات ثبت نام دوره


        مهلت ثبت نام: 

        4 آذر 1402

        زمان تشکیل دوره:

        سه شنبه ­ها 7 آذر الی 26 دی 1402

        ساعت 14 الی 18

        هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر:

        64,000,000 ریال به صورت خالص

        هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی نامه می باشد.

         دریافت بروشور دوره

        دوره به صورت حضوری تشکیل می شود

        مخاطبان دوره

        کارکنان واحدهای

         ارزی و اعتباری

        رؤسا و معاونین شعب

        مدت دوره:

        32 ساعت

        پیش نیاز دوره:

        مبانی بانکداری بین الملل

        بانکداری بین الملل کاربردی

        حسابداری بانکی

        آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

        شماره های تماس: 29959280 - 29959279

        دورنگار: 22846899

        پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

        پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

          جدول دوره های کوتاه مدت آذرماه سال 1402

          دوره آموزشی

          طراحی ساختارهای مدیریت ریسک تقلب

            معرفی دوره

          در دنیای امروز، بزرگ شدن بنگاه ­ها، پراکندگی جغرافیایی و رشــد فناوری، زمینــه ی وسوســه ارتــکاب تقلب در مدیران، کارکنان و افراد بیرونی مرتبط با ســازمان ها و بنگاه ها را فراهم کرده است. تقلب و فســاد، واقعیتی است که به راحتی نمی توان از آن چشــم پوشید. هیچ دســتگاهی از خطر تقلب مصون نیست. تقلب، هزینه کسب وکار را بالا می برد، زمینــه بی­ اعتمــادی جامعه را فراهم می کند و این امر می تواند لطمات زیادی بر شهرت سازمان وارد نماید. در این ارتباط مدیریت ریسک تقلب یک رویکرد مدیریت ریسک برای کشف، بازدارندگی و جلوگیری از تقلب در سازمان بوده و اقدامات لازم را جهت مدیریت این ریسک ارائه می کند. این دوره به مدیریت ریسک تقلب از منظری کل نگر نگاه می کند که شامل اقدامات پیشگیرانه برای ارزیابی ریسک و رسیدگی به آن است. هدف از برگزاری این دوره آشنایی با اصول و فرآیند مدیریت ریسک تقلب و نحوه اجرای آن در سازمان می باشد. 

          طراحی شده برای یادگیری

          ایجاد سیاست­ های حاکمیت ریسک تقلب

          انجام ارزیابی ریسک تقلب

          طراحی و استقرار پیشگیری و کشف تقلب

          فعالیت های کنترلی ریسک تقلب

          انجام تحقیقات ریسک تقلب

          نظارت و ارزیابی کل برنامه مدیریت ریسک تقلب

          مدرس دوره

          • دکتری مدیریت تحقیق در عملیات
          • رئیس واحد ریسک عملیاتی بانک

           

          اطلاعات ثبت نام دوره


          مهلت ثبت نام: 

          13 آذر 1402

          زمان تشکیل دوره:

          19 آذر 1402

          ساعت 8 الی 12

          هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر:

          10,000,000 ریال به صورت خالص

          هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی نامه می باشد.

           دریافت بروشور دوره

          دوره به صورت حضوری تشکیل می شود

          مخاطبان دوره

          کارکنان واحدهای:

          مدیریت ریسک

          مبارزه با پولشویی

          حراست

          بازرسی

          نظارت

          مدت دوره:

          4 ساعت

          پیش نیاز دوره:

          فاقد پیش نیاز

          آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

          شماره های تماس: 29959280 - 29959279

          دورنگار: 22846899

          پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

          پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal