جدول دوره های کوتاه مدت بهمن ماه سال 1402
دوره آموزشی آشنایی با کارکردهای هیأت انتظامی بانک ها |
زمان تشکیل دوره: 11 بهمن 1402 ساعت 8 الی 16 هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر: 24,000,000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهینامه می باشد. |
مخاطبان دوره مدیران عامل اعضای هیأت مدیره مدیران صف و ستاد مدت دوره: 8 ساعت پیش نیاز دوره: فاقد پیش نیاز |
معرفی دوره در این دوره شرکت کنندگان با کارکردهای هیأت انتظامی بانک ها، مجموعه قوانین و مقررات مربوطه، آثار عملکردی سطوح مختلف شغلی بانک و مسئولیت های حقوقی رده های مختلف شغلی کارکنان بانک ها در حوزه کارکردهای هیأت انتظامی بانک ها، توضیح مخاطرات احتمالی که کارکنان بانک ها را تهدید می نماید و نحوه مقابله با این موارد و تعدیل این نوع مخاطرات و بررسی تجربی احکام صادره هیأت انتظامی بدون ذکر نام محکومین جهت اطلاع شرکت کنندگان از حدود و ثغور احکام صادره آشنا می شوند. |
|
|
طراحی شده برای یادگیری |
قوانین و مقرّرات حاکم بر کارکردهای بانک ها قوانین و مقرّرات مربوط به کارکردهای هیأت انتظامی آئین نامه اجرایی هیأت انتظامی فرایندهای رسیدگی انواع مجازات های پیش بینی شده در قانون برای متخلفین احکام صادره توسط هیأت انتظامی بدون ذکر نام محکومین نقاط و نکات خطر (ریسک) آفرین برای کارکنان بانک ها راه کارهای اجرایی برای افزایش مصون ماندن کارکنان بانک ها از مخاطرات بررسی موردی |
مدرس دوره |
|
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |
جدول دوره های کوتاه مدت بهمن ماه سال 1402
دوره آموزشی مدیریت شکایات مشتریان |
زمان تشکیل دوره: 14 بهمن 1402 ساعت 8 الی 16 هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر: 24,000,000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهینامه می باشد. |
مخاطبان دوره کلیه کارکنان بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مدت دوره: 8 ساعت پیش نیاز دوره: فاقد پیش نیاز |
معرفی دوره از موضوعات مهم در ارتباط با مشتریان و بازاریابی، رسیدگی به شکایات مشتریان است. زمانی که به شکایت یک مشتری به خوبی پاسخ ندهیم، این مشتری شکایت خودش را به دیگران منتقل می کند و طبق برخی تحقیقات، این تجربه به حداقل ۱۰ نفر منتقل می شود که البته این موضوع امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی ممکن است به چند صد نفر و یا حتی چندین هزار نفر هم منتقل شود. به خاطر اهمیت این موضوع لازم است که مدیران کسب و کارها، فروشنده ها و بازاریاب ها با اصول رفتار با مشتری شاکی آشنا باشند و بتوانند به خوبی به شکایات مشتریان رسیدگی کنند. مفهوم مدیریت شکایت مشتری با خط مشیهای خدمات شرکت مرتبط است. این مقوله بخش مهمی از سیستم مدیریت کیفیت را تشکیل میدهد. تحقیقات اخیر نشان داده است که مدیریت شکایت مشتریان نه تنها بر روی رضایت آنان اثر مثبت دارد بلکه بر رضایت کارکنان یک سازمان نیز به نحو قابل توجهی تاثیرگذار است. مدیریت شکایت مشتریان عبارت است از تجزیه و تحلیل، طرحریزی، اجرا و کنترل تمامی فعالیتهایی که یک شرکت در برخورد با شکایتها انجام میدهد. در دوره حاضر به مبانی مهم مدیریت شکایات مشتریان با تمرکز بر شکایات مشتریان بانک پرداخته خواهد شد. هدف از برگزاری دوره آشنایی با اصول و مبانی مدیریت شکایات مشتریان و نحوه برخورد با شکایات مشتریان می باشد. |
|
|
طراحی شده برای یادگیری |
تعریف مدیریت شکایات مشتریان شناخت فرآیند مدیریت شکایات مشتریان تعریف رضایت و انواع آن شناسایی سطوح رضایت مشتریان و مشخص نمودن سطح نارضایتی مبتنی بر دسته بندی مشتریان عوامل ایجاد نارضایتی در مشتریان پیش نیازهای مدیریت شکایات مشتریان دسته بندی انواع اعتراضات مشتریان تکنیک های برخورد با اعتراضات مشتریان تیپ شناسی شخصیتی مشتریان شاکی و نحوه برخورد با آن |
مدرس دوره |
|
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |
جدول دوره های کوتاه مدت بهمن ماه سال 1402
دوره آموزشی بازرسی ارزی |
زمان تشکیل دوره: 16 بهمن 1402 ساعت 8 الی 16 هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر: 24,000,000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهینامه می باشد. |
مخاطبان دوره بازرسان ارزیمدت دوره: 8 ساعت پیش نیاز دوره: حسابداری پایه بانکداری داخلی بانکداری بین الملل |
معرفی دوره وظایف و مسئولیت های بسیار مهم و سنگین بر عهده همکاران بازرسی است چرا که باید همواره آسیب های داخلی و خارجی را بررسی و با اطلاع رسانی به موقع به مدیریت مؤسسات مالی و اعتباری، در مرتفع نمودن مشکلات، مؤثر واقع شوند و زمینه را برای ایجاد اعتماد و بالا بردن اعتبار در کنار ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان فراهم آورند. بررسی رعایت و اجرای دستور العمل ها از مهم ترین مؤلفه های بازرسی است چرا که پیشگیری و بازدارندگی بسیار آسان تر و کم هزینه تر از درمان است. رعایت و اجرای دستور العمل ها از مهم ترین مؤلفه هایی است که باید منابع انسانی بنگاه های اقتصادی به آن توجه ویژه ای داشته باشند. لذا این دوره به منظور معرفی جایگاه بازرسی و حسابرسی در بانک ها، به ویژه شناخت وظایف همکاران بازرسی طراحی شده است. هدف از برگزاری این دوره بررسی و اجرای دقیق بخشنامه ها و مقررات وضع شده، شفافیت در عملکرد و فرآیندهای اجرایی در بخش ارزی می باشد. |
|
|
طراحی شده برای یادگیری |
نحوۀ بررسی صندوق ارزی نحوۀ بررسی اعتبارات اسنادی نحوۀ بررسی حواله های ارزی واردات کالا و خدمات بروات اسنادی نحوۀ بررسی تسهیلات ارزی واردات کالا، ذخیره ارزی، توسعه ملی، فاینانس، ریفاینانس، بانک توسعه اسلامی، بانک جهانی اکو نحوۀ بررسی ضمانت نامه ارزی نحوۀ بررسی حسابداری ارزی نحوۀ بررسی درآمدها نحوۀ بررسی حساب های ارزی اشخاص نحوۀ بررسی خرید و فروش ارز غیربازرگانی حواله های عهده ما به ارز/ تبدیلات ارزی امور رایانه و سویفت نحوۀ بررسی و رسیدگی اسناد |
مدرس دوره |
|
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |
جدول دوره های کوتاه مدت بهمن ماه سال 1402
دوره آموزشی مدیریت ریسک تطبیق |
زمان تشکیل دوره: 15 بهمن 1402 ساعت 8 الی 12 هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر: 10,000,000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهینامه می باشد. |
مخاطبان دوره کارکنان واحدهای: رعایت قوانین و مقررات، ریسک مبارزه با پولشویی، تامین مالی تروریسم بازرسی، حراست مدت دوره: 4 ساعت پیش نیاز دوره: فاقد پیش نیاز |
معرفی دوره ریسک های تطبیق، مرتبط با ریسک های ناشی از عدم رعایت قوانین، مقررات و استانداردها بوده و از ریسکهای رایج و غالباً مهم جهت دستیابی به اهداف سازمانی می باشند. این ریسک تأثیر مستقیمی بر شهرت سازمان دارد، لذا برای سالهای متمادی، متخصصان تطبیق از یک چارچوب کاملاً پذیرفته شده برای برنامههای تطبیق و اخلاق به منظور جلوگیری و تشخیص به موقع عدم تطبیق و سایر اعمال خلاف استفاده کردهاند. در این ارتباط مدیریت ریسک تطبیق یک رویکرد مدیریت ریسک برای کشف، بازدارندگی و جلوگیری از عدم رعایت قوانین، مقررات و استانداردها در سازمان بوده و اقدامات لازم را جهت مدیریت این ریسک ارائه می کند. این دوره به مدیریت ریسک تطبیق از منظری کل نگر نگاه می کند که شامل اقدامات پیشگیرانه برای ارزیابی ریسک و رسیدگی به آن است. |
|
|
طراحی شده برای یادگیری |
راهنماهای داخلی و بین المللی در مورد برنامه های تطبیق و اخلاق رابطه بین تطبیق، کنترل داخلی و مدیریت ریسک سازمانی دامنه و موقعیت کارکرد تطبیق در سازمان کشف تقلب در مدیریت ریسک تطبیق حکمرانی و فرهنگ برای ریسک تطبیق ایجاد ساختارهای عملیاتی برای مدیریت ریسک تطبیق تعریف اشتهای ریسک تطبیق شناسایی، ارزیابی، اولویت بندی، پاسخ و نظارت بر ریسک تطبیق |
مدرس دوره |
|
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |
جدول دوره های کوتاه مدت بهمن ماه سال 1402
دوره آموزشی چالش ها و راهکارهای حسابرسی چرخه اعتباری بانک ها |
زمان تشکیل دوره: 17 بهمن 1402 ساعت 8 الی 16 هزینه ثبت نام دوره به ازای هر نفر: 24,000,000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهینامه می باشد. |
مخاطبان دوره کلیه ارکان نظارتی اعتباری رؤسای اداره اعتبارات کل کارشناسان اعتباری ناظرین اعتباری ادارات پیگیری وصول مطالبات ادارات حقوقی حسابرسان داخلی سازمان بازرسی کل کشور بازرسان مدت دوره: 8 ساعت پیش نیاز دوره: فاقد پیش نیاز |
معرفی دوره بنا به توصیه کمیته بال مستتر در نسخه جدید، تحت عنوان ناظرین بانکی و حسابرسان داخلی بانکها منتشر شده در ژانویه 2002، الزام به تشکیل حوزههای حسابرسی داخلی در بانکها نموده است. به دلیل پیچیده تر شدن عملیات بانکی، رشد فزاینده آن و رسیدگی به عملیات مختلف اجرایی آن که مستلزم افزایش ظرفیت حرفهای حسابرسان داخلی شبکه بانکی است، با توجه به برداشت های متفاوت حسابرسان از موضوع واحد، شایسته است برای نخستین بار نسبت به تبیین و تشریح دو حوزه حسابرسی و بازرسی در بخش تخصیص منابع دوره ای برگزار گردد. |
|
|
طراحی شده برای یادگیری |
علل درون سازمانی مطالبات غیرجاری شبکه بانکی کدام است؟ تقریباً اغلب بانکها به روش های مرسوم خویش نسبت به ظرفیت سنجی و اعتبارسنجی بنگاههای مختلف اقتصادی اقدام مینمایند روش علمی وصحیح آن کدام است و اشکالات تخصیص سرمایه گردش به میزان 90 درصدی فروش کدام است؟ استاندارد یک گزارش بررسی سرمایه درگردش کدام است و مواردی که اغلب کارشناسان گزارش آرایی مینمایند یا مشتری ذیحق را از گرفتن تسهیلات محروم و یا افرادی که شایسته دریافت تسهیلات نمی باشند کدام است؟ نحوهی صحیح بررسی طرحهای ایجادی، توسعه و تکمیل به چه ترتیب میباشد و کارشناسان در چه مواردی در گزارشات آرایی مینمایند یا مشتری ذیحق را از گرفتن تسهیلات محروم مینمایند کدام است؟ علل ابطال قراردادهای عقود اسلامی از سوی دادگاهها کدام است؟ مسئولیت طولانی شدن طرح و افزایش سرمایه گذاری طرح بدون بروز حوادث قهری و پیش بینی نشده بر عهده چه کسی است؟ ناظر، کارشناس یا ارکان اعتباری یا هر سه؟ ریسکهای نادیده گرفتن پیش بینی گردش وجوه نقد در میزان و مدت تخصیص منابع چیست؟ شرایط دین حال کمی تسهیلات کدام است و علل خودداری شبکه بانکی از مفاد این بخشنامه کدام است؟ |
مدرس دوره |
جناب آقای اصغر پورمتین
|
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |