جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401
|
تجزیه و تحلیل صورت های مالی بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی
مدت دوره: 34 ساعت پیش نیاز دوره: آشنایی با اصول حسابداری 1 و 2 زمان تشکیل کلاس: 16 ، 18 ، 21، 23 ،25 و 30 خرداد ساعت 8 الی 14 هزینه ثبت نام: به ازای هر نفر 17.500.000 ریال به صورت خالص
|
|
آشنایی فراگیران با جنبه های مختلف بررسی صورت های مالی بانک ها و مؤسسات اعتباری ایرانی وکاربردهای هدفمند این بررسی ها و دستیابی به دانش فنی و اجرایی و نیز ابزارهای عملی تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی یک بانک یا موسسات اعتباری ایرانی.
|
|
آشنایی با ساختار صورت های مالی اساسی در بانک های شاغل در ایران
روش های متداول برای بررسی صورت های مالی
معرفی ابزارهای تجزیه و تحلیل چند جانبۀ صورت های مالی بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی ایرانی
|
|
جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401
|
بانکداری فیجیتال: جهشی فراتر از دیجیتالی شدن
مدت دوره: 8 ساعت پیش نیاز دوره: فاقد پیش نیاز زمان تشکیل کلاس: 18 و 25 خرداد ساعت 14 الی 17 هزینه ثبت نام: به ازای هر نفر 7.500.000 ریال به صورت خالص
|
|
بانک های زیادی در سراسر جهان فرایند دیجیتال سازی سیستم های قدیمی خود یا توسعه پلتفرم های دیجیتالی مبتنی بر نوآوری های جدید را آغاز نموده اند. با این حال، بانکهایی که صرفا یک استراتژی 100% دیجیتالی را اجرا کرده اند، مجبور شده اند در بازطراحی و تمرکز بر زیرساخت های فیزیکی خود نیز تجدیدنظر کنند. با توجه به سناریوهای بانکداری درعصر جدید و تغییر مداوم فناوری های دیجیتالی و همچنین رفتار مصرف کنندگان، به نظر می رسد نه بانکداری دیجیتال و نه شعبه ای(فیزیکی) به تنهایی قادر به رفع نیازهای مشتریان نمی باشند.
معتقدان به بانکداری صرفا دیجیتالی در حال تغییر دیدگاه های خود هستند و متوجه شدهاند که نه بانکداری دیجیتال و نه بانکداری شعبهای به تنهایی نمیتواند در برابر پارامترهای تجربه مشتری (CX) مقاومت کند و باید جهش فیجیتال، اصطلاحی که ازترکیب دو کلمه مختلف فیزیکی و دیجیتالی ایجاد شده را برای بهرهبرداری از انقلاب فینتک انجام دهند.
بانکداری فیجیتال یک مدل اختلال است که بر اساس گفته فوربز، ترکیبی از انواع بانکداری شامل بانکداری آسان، بانکداری تلفن همراه، بانکداری اینترنتی، بانکداری تجربه، بانکداری شخصی و غیره است که این پتانسیل را دارد که فاکتور مهم اعتماد را با تجربیاتی که در نهایت به یک پارامتر مهم برای مشتریان تبدیل شده است، ترکیب کند. فیجیتال اهرمی است که دو چرخ کسب و کار بانکی یعنی اعتماد و تجربیات مشتری را به هم متصل می کند. استراتژی بانکداری فیجیتال در مورد در دسترس بودن بانکداری در هر زمان و هر مکان و تلفیق تجربیات بانکداری مرسوم و بانکداری مدرن است تا سفر مشتریان یکپارچه و کامل شود.
بانکداری فیجیتال یک مدل نوترکیب از کسب و کار بانکی است که از ترکیب مدل های بانکداری جامع، بانکداری سنتی(فیزیکی) و بانکداری دیجیتال و با تمرکز بر مدل های پیشران بانکداری از جمله بانکداری داده محور، بانکداری شناختی و بانکداری باز با هدف افزودن تعاملات انسانی و ایجاد پلی بین فضای فیزیکی برند و تحول دیجیتال که منجر به رضایت مشتریان می شود به وجود می آید.
از این رو، زمان آن فرا رسیده است که صنعت بانکداری، تحول فیجیتال را برای باز طراحی مدل کسب و کار و بکارگیری ظرفیت های دیجیتالی و فیزیکی و درک بهتر نیازهای مشتریان ، در راس استراتژی های تحول خود قرار دهد.
|
|
بررسی مفاهیم و تعاریف بانکداری فیجیتال
آشنایی با مدل نوترکیب بانکداری فیجیتال و ابعاد آن
آشنایی با مفاهیم و مدل های پیشران بانکداری فیجیتال (بانکداری داده محور، بانکداری شناختی، بانکداری باز)
مزیت های بانکداری فیجیتال
نقش شعب فیجیتالی در توسعه ظرفیت های بانکداری محلی
بانکداری مکان محور
بانکداری O2O (آنلاین –آفلاین)
تجارب بانک های بین المللی
|
|
جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401
|
مدیریت و نظارت ریسک بازار در صنعت بانکداری
مدت دوره: 8 ساعت پیش نیاز دوره: آشنایی با مفاهيم ريسک و انواع آن در بانک و صورتهاي مالي و اقلام مختلف آن زمان تشکیل کلاس: 22 و 29 خرداد ساعت 8:30 الی 12:30 هزینه ثبت نام: به ازای هر نفر 7.500.000 ریال به صورت خالص
|
|
با توجه به تغییرات مداوم در عوامل محیطی و سیستمهای اقتصادی هر روز ریسکهای متفاوتی بر ساختار مالی بانكها اثر میگذارند. از اين رو بانکها به دلیل ماهیت فعالیت هاي خود با ریسکهای متعددی دستوپنجه نرم میکنند. چهار ریسک اصلی که بانکها با آن مواجه هستند ریسک اعتباری، ریسک بازار، ریسک نقدینگی و ریسک عملیاتی است. يکي از ریسکهاي با اهمیت در بانکها، ریسک بازار است. سرمایهگذاری در داراییهایی که ارزش آنها به صورت روزانه تغییر میکند مثل سهام، اوراق بدهی، ارز، طلا، کالاهای اساسی و ... بانک را با ریسک بازار مواجه میکند. در اين دوره، ابتدا مفاهيم کليدي مربوط به ريسک بازار و در ادامه روشهاي محاسباتي آن تشريح خواهد شد.
|
|
مقدمه ريسک بازار
مديريت و اندازهگيري ريسک بازار
نظارت بر فرآيند مديريت ريسک بازار
مقررات و استانداردهاي بين المللي
|
|
جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401
|
بررسی اسناد حمل با رويكرد UCP600
مدت دوره: 16 ساعت پیش نیاز دوره: اعتبار اسنادی و UCP600 زمان تشکیل کلاس: 21 و 28 خرداد و 4 و 11 تیر ساعت 8:30 الی 12:30 هزینه ثبت نام: به ازای هر نفر 10.700.000 ریال به صورت خالص
|
|
در راستای حفظ منافع كليه طرف های درگير در هر يك از روش های پرداخت در بازرگانی بين الملل شناخت اسناد حمل، نحوه تنظيم و بررسی اين اسناد بسيار حائز اهميت می باشد. در روش اعتبارات اسنادی به دليل ايفای تعهداتی كه منوط به ارائه و دريافت اسناد مطابق با شرايط اعتبار اسنادی و UCP600 می باشد اين موضوع اهميت بيشتری نيز می يابد. بنابراين در فرايند اعتبارات اسنادی، كنترل اسناد يكی از حساس ترين بخش های كار بوده و تخصص در اين حوزه مستلزم اشراف كامل به قوانين حاكم بر اعتبارات اسنادی می باشد.
|
|
معرفی اجمالی انواع اسناد و ويژگی های آن ها
معرفی اسناد حمل و ويژگی آن ها
اسناد حمل و UCP600
مغايرت در اسناد و فرايند قبولی يا عدم قبولی مغايرت
پيام های سوييفتی مربوطه
بررسی اجمالی مجموعه مقررات ارزی بانك مركزی
|
|
جدول دوره های کوتاه مدت فصل بهار سال 1401
|
روش ها و ابزارهای نوین تأمین مالی و نقدینگی (ابزارهای بازار پول، بازار سرمایه، ابزارهای مشتقه و صکوک)
مدت دوره: 12 ساعت پیش نیاز دوره: فاقد پیش نیاز زمان تشکیل کلاس: 23 خرداد الی 20 تیر 8:30 الی 12:30 هزینه ثبت نام: به ازای هر نفر 12.500.000 ریال به صورت خالص
|
|
يكی از مشكلات اصلی بخش واقعی اقتصاد، عدم تكافوی سرمايههای پراكنده و كوچك در دست مردم براي انجام سرمايه گذاری های لازم است. نظام مالی مطلوب، نظامی است كه بتواند به اندازة كافی به طراحی ابزارهای مالی مناسب بپردازد تا افرادی كه توانايی سرمايهگذاری دارند اما فاقد سرمايه لازم هستند با استفاده از اين ابزارها به تجميع سرمايههای در دست مردم بپردازند. بانک ها به عنوان یکی از مهمترین نهادهای بازار پول، نقشی انکارناپذیر در تأمین مالی طرح های تولیدی، خدماتی و تجاری دارند. در حال حاضر بانكداری بدون ربا در ايران با چالش ها و مشكلاتی روبه روست كه آسيبشناسی دقيق اين چالشها در كشور و ارائه راهكارهايی به منظور رفع اين نواقص و مشكلات يك نياز و ضرورت اجتنابناپذير است. از سوی ديگر به منظور دستيابی بانكداری اسلامی به جايگاه واقعی خود، نوآوری و ارائه پاسخ به موقع و مناسب به نيازهاي مشتريان از اهميت زيادی برخوردار است. در اين راستا يكی از فرصتهای پيش روی نظام بانكی، تنوع بخشی و توسعه شيوهها و ابزارهای نوين تأمين مالی و نقدينگی است كه افزون بر پويايی نظام بانكداری اسلامی، موجب تحقق اهداف توسعه اقتصادی نيز خواهد شد. بر همین اساس در اين دوره به منظور تأمين مالی مشتریان، افزايش نقدينگی و اصلاح ساختار ترازنامه بانكها، روش ها و ابزارهای جديد و نوين تأمين مالی مثل انواع صکوک و ابزارهای مشتقه که در بازارهای مالی از جمله بازارهای پول و سرمایه و سایر نهادهای مالی برای تأمین مالی دولت، شرکت های دولتی، بنگاه های مالی و شرکت های خصوصی و حتی خود بانک ها مورد استفاده قرار می گیرند، بررسی و فرآيند طراحی و اجرايی هر يك از ابزارها، به تفكيك به منظور پيادهسازی در بانكها و مؤسسات مالی و اعتباری تشريح خواهد شد.
|
|
مقدمه
طرح کلیات و مفاهیم موضوع
روش های سرمایه گذاری و انواع ابزارهای مالی
تعریف انواع صكوك و فرایند انتشار آن ها
ابزارهای مشتقه، شرایط و انواع مختلف آن
مديريت نقدينگی در بانكداری متعارف
ابزارهای مالی مديريت نقدينگی در بانكداری متعارف
مديريت نقدينگی در بانكداری اسلامی
ابزارهای مالی مديريت نقدينگی در بانكداری اسلامی
ابزارهای مديريت نقدينگی متناسب با نيازهای بانكداری اسلامی
مقايسه اوراق بهادار اسلامی با اوراق قرضه
مقايسه صكوك با اوراق مشتقه
نسبت های مالی؛ شاخص های تصمیم گیری در سرمایه گذاری و اعطای تسهیلات
شرکت های تابعه و ثالث و استفاده از ظرفیت آن ها در طراحی و بکارگیری ابزارهای مالی
نتيجهگيری و پيشنهادها
|
|