جدول دوره های کوتاه مدت فصل تابستان سال 1401

مکاتبات بین بانکی و آیین نگارش سوییفت

مدت دوره:

12 ساعت

پیش نیاز دوره:

دانش زبان انگلیسی

آشنایی با پیام های سوییفتی رایج

زمان تشکیل کلاس:

2 ، 4 و 9 مرداد

ساعت 8:30 الی 12:30

هزینه ثبت نام:

به ازای هر نفر 9.000.000 ریال به صورت خالص

 

 معرفی دوره

در این دوره مکاتبات سوییفتی بین بانکی استاندارد آموزش داده می شود.

 

  اهداف دوره

  • ایجاد پیام های سوییفتی تشریحی استاندارد

  

     محتوای دوره

    متن پیام های سوییفتی رایج

    استاندارد پیام های متنی و تشریحی سوییفت

      مخاطبان دوره

    • کارکنان ارزی و سوییفتی

     

     مدرس دوره
    • کاشناسی ارشد زبان انگلیسی
    • 24 سال کار در زمینه سوییفت
    • 16 سال سابقه تدریس

    دوره به صورت مجازی برگزار می گردد.

    آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

    شماره های تماس: 27892497 - 27892458

     

    جدول دوره های کوتاه مدت فصل تابستان سال 1401

    مدیریت ترازنامه ویژه شعب

    مدت دوره:

    24 ساعت

    پیش نیاز دوره:

    فاقد پیش نیاز

    زمان تشکیل کلاس:

    2، 3، 5، 9، 10 و 12 مرداد

    ساعت 14:30 الی 18:30

    هزینه ثبت نام:

    به ازای هر نفر 13.800.000 ریال به صورت خالص

     معرفی دوره

    پیچیدگی محیط در عرصه رقابتی کسب وکار و افزایش انتظارات مشتریان، ضرورت آگاهی از نقاط قوت و ضعف سازمان و بهبود مستمر آن را آشکارکرده است. ازطرفی دیگر آنچه در رقابت پذیری حائز اهمیت است، توانایی سازمان برای عمل و عکس العمل در محیط رقابتی است.

    این شرایط در مورد بانک ها حساس تر به نظر می رسد چرا که خیلی از کارشناسان معتقدند که اولین حلقه ارتباطی نظام اقتصادی  با مردم، شعب بانکی هستند و در بانک ها شعبه درمدیریت کلان موسسه به عنوان نقطه ای استراتژیک قلمداد می شود. شعبه نقطه برخورد، تعامل و تلاقی ما با مشتریان، ویترین سازمان و نقطه بروز و ظهور و تبلور همه سیاست ها، برنامه ها و تلاش های بانک است و به همین جهت همواره کانون و محور برنامه ریزی بوده است. بنابراین آنچه باعث رشد و شکوفایی بانک ها و سپس اقتصاد می شود شعب بانک ها هستند. مدیریت موثر ترازنامه در شعب نه تنها باعث بهبود عملکرد آنان و سپس کل بانک می شود بلکه در سطح کلان می تواند باعث بهبود اقتصاد نیز گردد.

     

      اهداف دوره

    • افزایش کارایی و بهبود عملکرد مالی شعب

       محتوای دوره

      مفهوم تعادل دارایی و بدهی

      آثار سوء عدم تعادل دارایی و بدهی بر یک سازمان

      ارتباط سلسله مراتبی شعب بانکی و برنامه های مدیریت ترازنامه در سطوح کلان و راهبردی

      آشنایی با ساختار صورت های بانک ها

      مفهوم هزینه و کابرد آن در نظام بانکی و انواع هزینه ها

      مفهوم درآمد و کاربرد آن در نظام بانکی و انواع درآمدها

      نقش بنیادی و اساسی عملکرد شعب در ساختار بهینه ترازنامه و سود و زیان بانک

      شاخص های ارزیابی عملکرد و شعب بانک ها

      نحوه تنظیم تعاملی مدیریت شعب با عوامل درون و برون سازمانی در راستای بهینه سازی تجهیز و تخصیص منابع

      پرسش و پاسخ های کاربردی

       

        مخاطبان دوره

      • رؤسا و معاونین شعب بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

       

       مدرس دوره
      • دکترای تخصصی در مدیریت مالی و حسابداری
      • عضو محترم شورای پول و اعتبار
      • مؤلف کتاب و مقالات در حوزه مدیریت مالی
      • مدرس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران

      دوره به صورت مجازی برگزار می گردد.

      آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

      شماره های تماس: 27892497 - 27892458

      جدول دوره های کوتاه مدت فصل تابستان سال 1401

      مدیریت مشتری و ارتباط با مشتری

      مدت دوره:

      16 ساعت

      پیش نیاز دوره:

      مبانی و اصول بازاریابی بانکی

      زمان تشکیل کلاس:

      3، 10، 24 و 31 مرداد

      ساعت 8:30 الی 12:30

      هزینه ثبت نام:

      به ازای هر نفر 10,700,000 ریال به صورت خالص

       معرفی دوره

      شاید یکی از اولویت های هر شعبه در نظام بانکی جذب مشتریان جدید و فروش محصولات به آن ها باشد. لکن نحوه ارتباط با مشتری و مدیریت مشتری از جمله موارد مهمی است که نقش حیاتی در فروش به مشتری دارد که متأسفانه کمتر به آن توجه شده است. چگونگی برقراری ارتباط با مشتریان، ایجاد و حفظ رضایت مندی مشتریان، وفادارسازی مشتریان از جمله مواردی است که در مدیریت مشتری بسیار حیاتی است. تعامل با مشتریان ارزنده، مشتریان ناراضی و مشتریان شاکی، مهارت های ویژه ای را می طلبد که فراگیری آن ها به منظور مدیریت مشتریان امری ضروری است. لذا در دوره  مدیریت مشتری و ارتباط با مشتری ضمن آشنایی با مباحث کاربردی ارتباط با مشتری، تکنیک های عملی مدیریت مشتریان را می آموزیم.

       

        اهداف دوره

      • بهبود عملکرد مخاطبان در برخورد و ارتباط با مشتری
      • ارتقای توانایی مخاطبان در نگهداشت مشتریان فعلی و جلوگیری از رویگردانی مشتریان
      • فراگیری تکنیک های رضایت مندی مشتریان
      • مدیریت مشتریان کلیدی و ارزنده شعبه
      • مدیریت مشتریان ناراضی و شاکی
      • افزایش شاخص های رضایت و وفاداری مشتریان
      • حفظ و ماندگاری مشتریان فعلی
      • تبیین ارتباط بین عوامل موثر بر رضایت مشتری و کیفیت ادارک شده از خدمات بانک
      • تبیین تایر رایت مشتری بر حفظ و افزایش سهم بازار

        

         محتوای دوره

        آشنایی با مفاهیم و تعاریف رضایت مشتری و مشتری مداری

        مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و نقش کارکنان در ایجاد رضایت مشتریان در بانک ها

        بررسی جایگاه رقابتی بانک ها از دیدگاه مشتریان

        نرخ نفوذ محصولات در گروه های مختلف مشتریان

        اندازه گیری رضایت مشتریان در کانال های گوناگون و محصولات مورد استفاده

        اهمیت شناسایی مشتریان کلیدی، واحدهای سازمانی متولی شناسایی مشتریان کلیدی و ارائه خدمات به آن ها

        نقش مسئولان و کارکنان شعب در جذب، حفظ و ارتقای روابط با مشتریان کلیدی

        مدیریت ارتباط با مشتریان کلیدی

        مدیریت مشتریان شاکی و ناراضی

         

          مخاطبان دوره


        • رؤسا و معاونین شعب، مسئولین اعتباری و تحویلداران

         

         مدرس دوره

         

        • دکتری مدیریت بازرگانی
        • 15 سال سابقه کار بانکی
        • مؤلف مقالات و کتب متعدد
        • مدرس دانشگاه

         

        دوره به صورت مجازی برگزار می گردد.

        آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

        شماره های تماس: 27892497 - 27892458

         

        جدول دوره های کوتاه مدت فصل تابستان سال 1401

        عقد خرید دین از جنبه حقوقی و بانکی

        مدت دوره:

        6 ساعت

        پیش نیاز دوره:

        فاقد پیش نیاز

        زمان تشکیل کلاس:

        3 و 10 مرداد

        ساعت 9  الی 12

        هزینه ثبت نام:

        به ازای هر نفر  6.300.000  ریال به صورت خالص

         معرفی دوره

        عقد خرید دین حسب قانون برنامه پنجم توسعه به عقود موضوع قانون عملیات بانکی بدون ربا اضافه گردید و متعاقب آن خدمت اعتبار در حساب جاری نیز به استناد قانون رفع موانع تولید مجاز شد و در سال 1397 نیز قانون صدور چک دستخوش تغییر گردید. تغییر مقررات و ایجاد فرصت جدید برای تولیدکنندگان از یک سو و لزوم آگاهی از چگونگی روند اعطای تسهیلات در خصوص عقود مورد نظر از سوی دیگر ایجاب می نماید که کارکنان بانک ها و موسسات اعتباری دوره آموزشی مورد نظر را طی نمایند.

          اهداف دوره

        • بررسی مهمترین تغییرات در روند عقد خرید دین
        • رویه عملی و اجرایی بانک ها
        • ابهامات قانونی موجود مخصوصاً تغییرات قانون صدور چک

         

           محتوای دوره

          شناخت عقد خرید دین و روش های انجام آن

          چگونگی اجرای آن با توجه به اصلاح قانون صدور چک

          نکات لازم الرعایه در پرداخت تسهیلات خرید دین

          شناسایی وجوه اشتراک و افتراق عقد خرید دین و اعتبار در حساب جاری

           

            مخاطبان دوره


          • کارکنان بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

           مدرس دوره
          • کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی
          • رئیس کل مبارزه با پولشویی بانک
          • مشاور حقوقی مدیر عامل بانک
          • 25 سال سابقه تدریس

          دوره به صورت مجازی برگزار می گردد.

          آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

          شماره های تماس: 27892497 - 27892458

          جدول دوره های کوتاه مدت فصل تابستان سال 1401

          آشنایی با ضمانت نامه های ارزی (تئوری و کاربردی)

          مدت دوره:

          36 ساعت

          پیش نیاز دوره:

          فاقد پیش نیاز

          زمان تشکیل کلاس:

          سه شنبه ها

          4 مرداد الی 29 شهریور

          ساعت 8:30 الی 12:30

          هزینه ثبت نام:

          به ازای هر نفر 18,700,000 ریال به صورت خالص

           

           معرفی دوره

          با عنایت به اهمیت و نقش ویژه تجارت بین الملل در بین کشورها و شرکت های بین المللی ضرورت استفاده از ابزارهای بانکی بین الملل که از ابعاد مختلف به ویژه مالی، حقوقی و تجاری موجب اطمینان خاطر، استحکام و تسهیل روابط تجاری فیمابین بازرگانان شود بیش از پیش وجود دارد، یکی از این ابزارها، ارائه ضمانت نامه های ارزی در رابطه با ایفای تعهدات طرفین بابت قراردادهای منعقده و اعتبارات اسنادی گشایش یافته می باشد.

            اهداف دوره

          • آشنایی تئوری و کاربردی با ضمانت نامه های ارزی (وارداتی و صادراتی)

            

             محتوای دوره

            تعریف، ارکان، انواع، ویژگی و فرآیند اجرایی ضمانت نامه های ارزی

            ضمانت نامه های ارزی وارداتی و صادراتی

            نقش روابط کارگزاری در صدور ضمانت نامه های ارزی

            مقررات داخلی و بین المللی مربوطه

            چکیده ای از روش های پرداخت بین المللی

            ارائه Case Study به فراخور مباحث مربوطه

             

              مخاطبان دوره


            • کارکنان واحدهای ارزی ستاد، شعب ارزی، بین الملل و عملیات ارزی بانک ها

             

             مدرس دوره
            • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی
            • 30 سال سابقه کار بانکی
            • مدرس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران

            دوره به صورت مجازی برگزار می گردد.

            آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

            شماره های تماس: 27892497 - 27892458