جدول دوره های آموزش حرفه ای بهمن و اسفند سال 1401
|
|||
مدت دوره: 6 ساعت پیش نیاز دوره: آشنايي با: اصول حسابداری سرفصل های حسابداری/ بودجه بانک ها تا حدی آشنايی با خدمات قابل ارائه و همچنين ساختار، فرآيند و فعاليت بانک تاریخ برگزاری: 1 اسفند ساعت 8:30 الی 14:30
|
|
معرفی دوره |
هزينه يابي عبارت است از طبقه بندي و تسهيم صحيح هزينه ها به منظور تعيين بهاي تمام شده محصولات و خدمات واحد تجاري و تنظيم و ارائه اطلاعات مربوطه به نحوی که براي راهنمايي مديران و صاحبان واحد مزبور در جهت کنترل عمليات آن قابل استفاده باشد. اين امر بر سهولت در تصميمگيري آگاهانه کسب و کار تأکيد دارد و امکان تجهيز کارکردهای کنترل و نظارت را بخوبی فراهم مي کند. اين مدل باعث تعيين دقيق قيمت فروش/ کارمزد خدمات مي گردد. بنابراين با استقرار سيستم هزينه يابي، مي توان با دقت بيشتر و با استفاده از ابزارهاي متفاوت نسبت به کنترل هزينه و برنامه ريزی استراتژيک اقدام نمود. براساس مدل هزينه يابی بر مبنای فعاليت (ABC)، بعنوان بهترين روش برای هزينه يابی مؤسسات خدماتی (بانک ها)، هزينههای توليد و خدمت بر مبنای ميزان "فعاليت"(به عنوان مثال، تعداد انجام توليد يا خدمات ارائه شده در هر دوره مالی) تعيين می شود. در اين دوره آموزشی، ضمن ارائه مفاهيم نظری و همچنين يک مدل عملياتی (محاسبه بهای تمام شده يک واحد حواله ارزی در شعبه بانک نمونه با استفاده از روش ABC)، سعی بر ارتقای سطح آگاهی و آموزش کاربردی همکاران سيستم بانکی است، بطوريکه پاسخگوی نياز اوليه ايشان در طراحی و اجرای مدل محاسبه بهای تمام شده خدمات/ فعاليت بانک باشد. هدف از برگزاری دوره، آشنايي همکاران سيستم بانکی (بخصوص شاغلين در واحد حسابداری مديريت) با روش های نوين هزينه يابی و امکان استفاده از نتايج جهت تهيه گزارشات مربوطه است همانگونه که بررسي نوآوري هاي حسابداري مديريـت و هزينه در دو دهه گذشته، نشان می دهد تکنيک های حسابداري عمدتاً به سوی حسابداری مديريـت استراتژيک (مديريت مبتني بر ارزش) نشان می دهد، همگرا شده اند. بنابراين يکي از اهداف اصلي حسابداري بهای تمام شده، بهبود کيفيت برنامه ريزي استراتژيک (با رويکرد آينده نگر) مي باشد. از سوي ديگر، گزارشات مديريتي بايد شامل اطلاعات حسابداري هم از منظر منابع مصرف شده (حسابداري مديريـت) و هم از منظر خروجي ها و نتايج بدست آمده يعني هزينه هر فعاليت و ... (حسابداری بهای تمام شده) باشد، تا مبانی معتبری را برای تصميم گيری در اختيار مديران قرار دهد. |
مدرس دوره |
مخاطبان دوره | ||
|
|
طراحی شده برای یادگیری |
|
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. |