جدول دوره های آموزش حرفه ای آبان سال 1401

اصول کاربردی طراحی و توسعه محصولات و خدمات

مدت دوره:

8 ساعت

پیش نیاز دوره:

آشنایی با مفاهیم پایه حوزه طراحی محصول

آشنایی با مفاهیم طبقه بندی مشتریان و بخش بندی بازار

تاریخ برگزاری:

18 و 25 آبان

ساعت 8:30 الی 12:30

آموزش به صورت آنلاین می باشد.

 دریافت بروشور دوره

مهلت ثبت نام:

16 آبان 1401

هزینه دوره به ازای هر نفر: 

7.000.000 ریال به صورت خالص

هزینه دوره شامل محتوای آموزشی و صدور گواهی­نامه می باشد.

 معرفی دوره

متغیر بودن قوانین رقابتی در دنیای کسب وکار و پارامترهای عرضه و تقاضا، فرایند ارائه محصول جدید به بازار را با اهمیت خاصی جلوه داده است. اکثر سازمان ها امروزه بیش از هر زمان دیگری دریافته اند که صرف تکیه و اعتماد به اهرم‌های رقابتی سنتی مانند افزایش کیفیت، کاهش هزینه و تمایز در فروش محصولات و خدمات بیشتر کافی نبوده و در عوض مفاهیمی همچون سرعت، چابکی و انعطاف پذیری در رقابت، نمود قابل توجهی پیدا کرده‌اند و گرایش به سمت ارائه محصولات و خدمات جدید به بازار خود دلیل موجهی بر این تغییر نگرش است. از این­ رو سازمان‌ها ضمن نیاز به بهره ­مندی از روش‌های نوین برای توسعه محصولات خود، می بایست با طراحی­ های بین بخشی و استفاده از برایند تفکرات نخبگان سازمان، نسبت به طراحی محصولات فراتر از شرایط حاضر اقدام کنند تا آن­ ها را در کوران رقابت با رقبای خود در سطح قابل قبولی از موفقیت قرار دهند.

طراحی و برنامه‌ريزی محصول فعاليتی است كه هدف از آن تعيين ويژگی­ های محصولی است كه توسط واحد طراحی و توسعه محصول ارائه می شود. اين كار مستلزم جمع‌آوری اطلاعات درخصوص نيازهای مصرف‌كنندگان، نتايج پژوهش های واحد تحقيق و توسعه، تعیین دوره عمر محصول، شناخت سياست های سازمان، رصد عملکردی رقبا، كاربرد محصول، نیازهای فصلی مشتریان و… می باشد.

طراحی و برنامه‌ريزی محصول از وظايف هميشگی مديريت توليد می باشد و طراحی محصول ارتباط بين بخش­ های بازاريابی و توليد است. بخش بازاريابی خصوصيات عمومی محصول را تعيين می کند و بخش توليد مشخصات فنی محصول را طوری تعيين می نماید كه خصوصيات عمومی فوق بصورت مؤثرترين و كاراترين شكل ممكن باشد.

                                                  

     طراحی شده برای یادگیری

    تعريف يا شناخت محصول از ديدگاه­ های مختلف

    بررسی آمیخته محصولات و شناسایی خط محصولات و نحوه تدوین آن

    آشنایی با نحوه رصد رفتار رقبا و ارزیابی محصولات آن­ ها

    آشنایی با روش­ های ایده پردازی درحوزه محصول

    بررسی مفاهیم علمی طراحی و توسعه محصول

    نیازسنجی محصول

    دوره عمر محصول

    بهبود محصول

    آشنایی با مفاهیم عملی طراحی و توسعه محصول

    بررسی برخی محصولات صنایع مشابه و بررسی موفقیت و عدم موفقیت آن­ ها

    آموزش کنترل و پایش محصول

      مخاطبان دوره
    • مدیران و کارشناسان بازاريابی طراحی و توسعه محصول، تولید و سایر حوزه­ های مرتبط با طراحی محصول

     مدرس دوره
    • رئیس اسبق اداره مطالعات و تحقیقات بازار بانک
    • دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
    • مترجم کتاب، پژوهشگر برتر منتخب مراسم هفته پژوهش بانک مرکزی در سال 1394

    آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

    شماره های تماس: 27899280 - 27899279

    دورنگار: 22846899

    ایمیل:  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.