جدول دوره های آموزش حرفه ای آبان سال 1401
اصول کاربردی طراحی و توسعه محصولات و خدمات |
|||
مدت دوره: 8 ساعت پیش نیاز دوره: آشنایی با مفاهیم پایه حوزه طراحی محصول آشنایی با مفاهیم طبقه بندی مشتریان و بخش بندی بازار تاریخ برگزاری: 18 و 25 آبان ساعت 8:30 الی 12:30 |
|
||
مهلت ثبت نام: 16 آبان 1401 هزینه دوره به ازای هر نفر: 7.000.000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی و صدور گواهینامه می باشد. |
|
متغیر بودن قوانین رقابتی در دنیای کسب وکار و پارامترهای عرضه و تقاضا، فرایند ارائه محصول جدید به بازار را با اهمیت خاصی جلوه داده است. اکثر سازمان ها امروزه بیش از هر زمان دیگری دریافته اند که صرف تکیه و اعتماد به اهرمهای رقابتی سنتی مانند افزایش کیفیت، کاهش هزینه و تمایز در فروش محصولات و خدمات بیشتر کافی نبوده و در عوض مفاهیمی همچون سرعت، چابکی و انعطاف پذیری در رقابت، نمود قابل توجهی پیدا کردهاند و گرایش به سمت ارائه محصولات و خدمات جدید به بازار خود دلیل موجهی بر این تغییر نگرش است. از این رو سازمانها ضمن نیاز به بهره مندی از روشهای نوین برای توسعه محصولات خود، می بایست با طراحی های بین بخشی و استفاده از برایند تفکرات نخبگان سازمان، نسبت به طراحی محصولات فراتر از شرایط حاضر اقدام کنند تا آن ها را در کوران رقابت با رقبای خود در سطح قابل قبولی از موفقیت قرار دهند.
طراحی و برنامهريزی محصول فعاليتی است كه هدف از آن تعيين ويژگی های محصولی است كه توسط واحد طراحی و توسعه محصول ارائه می شود. اين كار مستلزم جمعآوری اطلاعات درخصوص نيازهای مصرفكنندگان، نتايج پژوهش های واحد تحقيق و توسعه، تعیین دوره عمر محصول، شناخت سياست های سازمان، رصد عملکردی رقبا، كاربرد محصول، نیازهای فصلی مشتریان و… می باشد.
طراحی و برنامهريزی محصول از وظايف هميشگی مديريت توليد می باشد و طراحی محصول ارتباط بين بخش های بازاريابی و توليد است. بخش بازاريابی خصوصيات عمومی محصول را تعيين می کند و بخش توليد مشخصات فنی محصول را طوری تعيين می نماید كه خصوصيات عمومی فوق بصورت مؤثرترين و كاراترين شكل ممكن باشد.
|
تعريف يا شناخت محصول از ديدگاه های مختلف بررسی آمیخته محصولات و شناسایی خط محصولات و نحوه تدوین آن آشنایی با نحوه رصد رفتار رقبا و ارزیابی محصولات آن ها آشنایی با روش های ایده پردازی درحوزه محصول بررسی مفاهیم علمی طراحی و توسعه محصول نیازسنجی محصول دوره عمر محصول بهبود محصول آشنایی با مفاهیم عملی طراحی و توسعه محصول بررسی برخی محصولات صنایع مشابه و بررسی موفقیت و عدم موفقیت آن ها آموزش کنترل و پایش محصول |
|
- مدیران و کارشناسان بازاريابی طراحی و توسعه محصول، تولید و سایر حوزه های مرتبط با طراحی محصول
|
|
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 27899280 - 27899279 دورنگار: 22846899 ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. |