جدول دوره های آموزش حرفه ای آبان سال 1401

روش ها و ابزارهای نوین تأمین مالی و نقدینگی

(ابزارهای بازار پول، بازار سرمایه، ابزارهای مشتقه و صکوک)

مدت دوره:

20 ساعت

پیش نیاز دوره:

فاقد پیش نیاز

تاریخ برگزاری:

دوشنبه ها 9 آبان الی 7 آذر

ساعت 8:30 الی12:30

آموزش به صورت آنلاین می باشد.

 دریافت بروشور دوره

مهلت ثبت نام:

7 آبان 1401

هزینه دوره به ازای هر نفر: 

15.000.000 ریال به صورت خالص

هزینه دوره شامل محتوای آموزشی و صدور گواهی­نامه می باشد.

 معرفی دوره

 

يكی از مشكلات اصلی بخش واقعی اقتصاد، عدم تكافوی سرمايه‌های پراكنده و كوچك در دست مردم برای انجام سرمايه‌گذاری های لازم است. نظام مالی مطلوب‌، نظامی است كه بتواند به اندازه كافی به طراحی ابزارهای مالی مناسب بپردازد تا افرادی كه توانايی سرمايه‌گذاری دارند اما فاقد سرمايه لازم هستند با استفاده از اين ابزارها به تجميع سرمايه‌های در دست مردم بپردازند. بانک­ ها به ­عنوان یکی از مهمترین نهادهای بازار پول، نقشی انکارناپذیر در تأمین مالی طرح­ های تولیدی، خدماتی و تجاری دارند. در حال حاضر بانكداری بدون ربا در ايران با چالش ­ها و مشكلاتی روبه ­روست كه آسيب‌شناسی دقيق اين چالش‌ها در كشور و ارائه راهكار‌هايی به­ منظور رفع اين نواقص و مشكلات يك نياز و ضرورت اجتناب‌ناپذير است. از سوی ديگر به منظور دستيابی بانكداری اسلامی به جايگاه واقعی خود، نوآوری و ارائه پاسخ به­ موقع و مناسب به نيازهای مشتريان از اهميت زيادی برخوردار است. در اين راستا يكی از فرصت‌های پيش روی نظام بانكی، تنوع بخشی و توسعه شيوه‌ها و ابزارهای نوين تأمين مالی و نقدينگی است كه افزون بر پويايی نظام بانكداری اسلامی، موجب تحقق اهداف توسعه اقتصادی نيز خواهد شد. بر همین اساس در اين دوره به­ منظور تأمين مالی مشتریان، افزايش نقدينگی و اصلاح ساختار ترازنامه بانك‌ها، روش ­ها و ابزارهایي جديد و نوين تأمين مالی مثل انواع صکوک و ابزارهای مشتقه که در بازارهای مالی از جمله بازارهای پول و سرمایه و سایر نهادهای مالی برای تأمین مالی دولت، شرکت­ های دولتی، بنگاه­ های مالی و شرکت­ های خصوصی و حتی خود بانک ­ها مورد استفاده قرار می­ گیرند، بررسی و فرايند طراحی و اجرايی هر يك از ابزارها، به تفكيك به­ منظور پياده‌سازی در بانك‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری تشريح خواهد شد.

     طراحی شده برای یادگیری

    طرح کلیات و مفاهیم موضوع

    روش­ های سرمایه ­گذاری و انواع ابزارهای مالی

    تعریف انواع صكوك و فرایند انتشار آن­ ها

    ابزارهاي مشتقه، شرایط و انواع مختلف آن

    مديريت نقدينگی در بانكداری متعارف

    ابزارهای مالی مديريت نقدينگی در بانكداری متعارف

    مديريت نقدينگی در بانكداری اسلامی

    ابزارهای مالی مديريت نقدينگی در بانكداری اسلامی

    ابزارهای مديريت نقدينگی متناسب با نيازهای بانكداری اسلامی

    مقايسه اوراق بهادار اسلامی با اوراق قرضه

    مقايسه صكوك با اوراق مشتقه

    نسبت­ های مالی؛ شاخص ­های تصمیم­ گیری در سرمایه­ گذاری و اعطای تسهیلات

    شرکت­ های تابعه و ثالث و استفاده از ظرفیت آن ­ها در طراحی و بکارگیری ابزارهای مالی

     

      مخاطبان دوره

    • کارکنان واحدهای مالی و اعتباری

     مدرس دوره

    • دکتری تخصصی مدیریت کارآفرینی گرایش کسب وکار و بین الملل
    • 29 سال سابقه کار بانکی
    • مدرس دانشگاه
    • مؤلف کتب و مقالات متعدد

    آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

    شماره های تماس: 27899280 - 27899279

    دورنگار: 22846899

    ایمیل:  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.