دوره مهارت شغلی مدیریت عالی بانک

(در سطح دکتری)

 (DBMDoctorate of Bank Management

پیرو تأکیدات هیأت امنای محترم مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران از سال 1396 مبنی بر برگزاری دوره های کوتاه مدت و میان مدت حرفه ای و تخصصی برای کارکنان نظام بانکی کشور، مجموعه فعالیت های منسجم، منظم و مستمر مدیران و اعضای هیأت علمی مؤسسه در راستای تحقق اهداف تعیین شده آغاز شد. دوره  مهارت شغلی مدیریت عالی بانک از جمله دوره های حرفه ای است که پیرو مأموریت های جدید هیأت امنای محترم مؤسسه طراحی و برنامه ریزی شده است. تفاوت اساسی این دوره با دوره های مشابه مانند دکتری مدیریت حرفه ای کسب و کار

(Doctor of Business Administration) (DBAکه توسط سایر مؤسسات آموزشی ارایه می شود، تمرکز کامل آن  بر تامین نیاز های مهارتی مدیران فعال در صنعت بانکداری است؛ حال آنکه در دوره های DBA بهبود عملکرد مدیران با توجه به ویژگی های عمومی کسب و کارهای مختلف مــد نظر قرار گرفته است. به عبارت دیگر، دوره مهارت شغلی مدیریت عالی بانک به طور کاملاً خاص برای مدیران ارشد و کارشناسان زبده (مدیران بالقوه آتی) نظام بانکی کشور طراحی شده و از این لحاظ کاملاً منحصر به فرد است.

هدف دوره:

هدف اصلی در این دوره، ارتقاء سطح علمی و مهارت‌های شغلی مورد نیاز در مراتب مدیریت عالی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور می‌باشد. علاوه بر این دانش‌ آموختگان مدیریت عالی بانک شایستگی لازم برای تدریس حوزه‌های مرتبط با مدیریت بانک در بانک‌ ها و مؤسسات اعتباری کشور را نیز خواهند داشت.

ردیف

عنوان دروس

تعداد واحد

1

مدیریت منابع انسانی در بانک

2

2

تحلیل مسائل مالی در مدیریت امور بانکی

2

3

رهبری و مدیریت سازمانی

2

4

روش‌های تحلیل کمی و کیفی در تصمیم‌گیری

2

5

اقتصاد برای مدیران

2

6

روش تحقیق پیشرفته

2

7

فن‌آوری‌های نوین بانکی

2

8

تطبیق و مقررات بانکی

2

9

 حقوق بانکی ویژه مدیران

2

10

بانکداری سرمایه‌گذاری

2

11

حسابرسی بانکی

2

12

بازاریابی بانکی

2

13

مدیریت ریسک بانکی

2

14

حاکمیت شرکتی

2

15

مدیریت استراتژیک بانک

2

16

مدیریت دارایی و بدهی پیشرفته

2

17

مباحث نوین در بانکداری بین الملل

2

18

پروژه

6

جمع واحد دروس

40

دروس دوره که در جدول آمده است بر اساس مطالعه سرفصل دروس ارائه شده توسط مؤسسات آموزشی بین المللی فعال در زمینه ارائه آموزش های حرفه ای و تخصصی در حوزه بانکداری و بررسی سایر منابع مرتبط معتبر و تجربیات شکل گرفته در مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران طراحی شده است.

شرایط و ضوابط کلی شرکت در دوره:

- دارا بودن حداقل 5 سال سابقه کار در حوزه‌های مرتبط بانکی، پولی، مالی و اقتصادی،

- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد از مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران یا یکی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی عالی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،

شیوه های پذیرش دانشجو:

 دوره مدیریت عالی بانک با سه شیوه اختصاصی، عمومی و انفرادی به شرح ذیل قابل برگزاری است:

1- شیوه اختصاصی:

در این شیوه کلیه دانشجویان حاضر در دوره از بانک/ مؤسسه/ سازمان متقاضی بوده و نظرات بانک/ مؤسسه/سازمان طی فرایند ذیل برای برگزاری دوره لحاظ می شود:

- اعلام فهرست اسامی افراد متقاضی و مدنظر آن بانک/ مؤسسه/ سازمان برای شرکت در دوره،

- انجام فرایند ارزیابی و پذیرش مطابق ضوابط پذیرش دانشجو در دوره مدیریت عالی بانک،

- برگزاری جلسه مشترک با امور آموزش مؤسسه به منظور برنامه ریزی و اجرای دوره، و

- تنظیم قرارداد فیمابین برای برگزاری دوره.

بارزترین ویژگی این شیوه از برگزاری دوره در این است که بانک/ مؤسسه/ سازمان متقاضی می تواند ترکیب مطلوبی از کارکنان بخش های مختلف سازمان را به صورت هدفمند انتخاب و به صورت هماهنگ در معرض یک بسته آموزشی منسجم، کاربردی و متأثر از پویایی های صنعت بانکداری قرار دهد. پر واضح است که در چنین شرایطی نه تنها فراگیران آخرین تحولات و رویدادهای صنعت بانکداری را به صورتی هماهنگ و در چارچوب های علمی مورد بحث و بررسی قرار می دهند، بلکه قادر خواهند بود وضعیت سازمان محل خدمت خود را مبتنی بر مطالبی که از کلاس فراگرفته اند به صورتی کاملاً اصولی و از ابعاد گوناگون در کلاس درس و یا ساعات خارج از آن و حین انجام وظایف کاری مورد بحث و بررسی دقیق قرارداده و به تبع آن پیشنهادات و اقدامات پویا، مؤثر و هماهنگی را برای بهبود عملکرد سازمان خود ارایه نمایند که خود نتیجه اثربخشی بالای این شیوه برگزاری دوره است.

2- شیوه معرفی از سازمان محل خدمت (عمومی):

در این شیوه، داوطلب از طرف سازمان محل خدمت معرفی شده و دوره با حضور متقاضیان معرفی شده از سایر سازمان ها و نهادها ذی ربط برگزار می شود و تابع شرایط و ضوابط دوره در برگزاری دوره خواهد بود، عملکرد آموزشی شرکت کنندگان در دوره به اطلاع سازمان محل خدمت داوطلب خواهد رسید و هزینه های مربوط نیز از طریق سازمان محل خدمت اخذ خواهد شد.

3- شیوه انفرادی:

در این شیوه داوطلبان حایز شرکت در دوره می توانند به صورت انفرادی و با هزینه های شخصی در دوره شرکت نمایند.

گواهینامه دوره:

به دانش‌آموختگان، گواهی‌نامه دوره مهارت شغلی مدیریت عالی بانک که در نظام بانکی در سطح دکتری ارزیابی می گردد اعطا خواهد شد.

 

شماره های تماس: 9252 و 9253 و 9254 داخلی 2789-021
آدرس پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

آدرس موسسه: پاسداران- ایستگاه ضرابخانه- پلاک 195 کد پستی: 1664647111  


شاخص زیر پرتال بلند مدت

تست زیر پرتال بلند مدت