معرفی دوره:

در اين دوره مقرر است موضوعات مبارزه با پولشويي به صورت پيشرفته‌تر و عملي مورد مداقه قرار گيرد و ضمن پرداختن به جديدترين مباحث و دغدغه‌هايي که در زمينه مبارزه با پولشويي در داخل کشور و در سطح بين‌ المللي وجود دارد، موارد پولشويي که در عمل اتفاق افتاده نيز بررسي شده تا الگوهاي مرتبط استخراج شود.

 

اهداف دوره:

— به روز نمودن دانش مبارزه با پولشويي و بکارگیری ان در امور روزمره کاري

 

مخاطبان دوره:

کارشناسان و مديران مرتبط با حوزه مبارزه با پولشويي بانک‌ها و موسسات اعتباري

پیشنیاز دوره:

گذراندن دوره آشنايي با کليات مبارزه با پولشويي و قوانين و مقررات مربوطه.

مدت دوره: 16 ساعت

معرفی دوره:

تقلب، سوء استفاده جهت منافع شخصی بصورت عمد و با روش کاملا غیر قانونی است. باعنایت به اینکه فعالیت جاعلین و کلاهبرداران در موسسات مالی و پولی اثر مستقیم روی خدمت رسانی به مشتریان این موسسات دارد، لذا به کارگیری تکنیک های شناسایی تقلب به منظور جلوگیری از اقدامات متقلبانه در سیستم های بانکداری اجتناب ناپذیر است. در سال های اخیر توسعه فن آوری های جدید راههای زیادی را برای انجام تقلب گشوده است. تکنیکهای شناسایی تقلب علاوه برآنکه تقلب ها را شناسایی کرده و مورد بررسی قرارمی دهد، از طرفی با شناخت رفتار کاربران با مشتریان سعی در پیش بینی رفتار آنها را داشته است. بدلیل هزینه بسیار زیاد تقلب، خصوصا در  چک ها که حسب بررسی های بعمل آمده اولین  آمار تقلب در عملیات بانکی را دارد، موسسات مالی و پولی را با جدیت به دنبال سرعت عمل در شناخت فعالیت متقلبان مجبور نموده است.

 

 اهداف دوره:

  • بررسی روش ها، شناسایی و تشخیص تقلب درچک و راهکارهای مقابله با آن

 

مخاطبان دوره:

کارکنان شعب بانک ها

پیشنیاز دوره: فاقد پیشنیاز

مدت دوره: 8 ساعت

معرفی دوره:

در نظام بانکداری نوین، هر شعبه به عنوان یک واحد تجاری استراتژیک  مستقل (SBU) در نظر گرفته می شود. بدین معنی که هر شعبه به عنوان یک مرکز مستقل درآمد - هزینه تلقی شده به نحوی که علاوه بر تأمین هزینه های مستقل خود و پوشش بخشی از هزینه های غیر مستقیم نظیر هزینه های سرمایه گذاری در زمینه فناوری اطلاعات و سایر زیر ساخت ها، هزینه های اداری، نیروی انسانی و عمومی، باید بتواند درآمد و به تبع آن سود مورد انتظار بانک از تأسیس شعب را بر آورده نماید. نوآوری در ارائه خدمات مالی، ارتقاء رضایت مشتریان، خدمات الکترونیک بانکی و... همگی شعارهایی هستند که بانک باید سرمشق کار خود قرار دهد. در این راستا باید درک درستی از مشتریان و رقبا داشته و لازمه آن داشتن طرح جامعی برای بازاریابی بر اساس ویژگی های محیطی تک تک شعب است،که  به عنوان بازاریابی درون شعبه یاد می شود.

 

 مخاطبان دوره:

کارشناسان بانک ها و موسسات اعتباری

پیشنیاز دوره: فاقد پیشنیاز

مدت دوره: 8 ساعت

معرفی دوره:

بانکداران در این دوره می آموزند که بسته های خدمات بانکی منحصر به فرد با محوریت جذب مشتری و ترغیب ایشان ارائه نمایند و از تکنیک های مبتنی بر شرایط برتری، برابری و پایین تری نسبت به رقبا به درستی بهره ببرند و همین طور از تکنیک های مبتنی بر مراقبت و نگه داشت مشتریان ارزنده به درستی استفاده نمایند.

 

اهداف دوره:

  • شناسایی مشتریان بانک در گروه های جداگانه مبتنی بر
     ویژگی ها و رفتار ایشان
  • تقویت روابط با مشتریان قدیمی و فعلی
  • تکنیک ها و تکنولوژی های نوین در جذب و نگهداشت مشتریان جدید و ارزنده

 

پیشنیاز دوره: با توجه سطح مخاطبین و پیشینه آموزشی آن ها تعیین می گردد.

مدت دوره: 8 ساعت

معرفی دوره:

 براساس مطالعات بین المللی بیش از 75 درصد ریسک بانک ها ناشی از ریسک اعتباری است بدون شک، ارتقاء و بهبود شاخص های مرتبط با رتبه بین المللی در صنعت بانکداری کشور در گرو تمرکز بانک ها بر مدیریت ریسک اعتباری موفق می باشد. تحقیقات نشان می دهد پذیرش ریسک اعتباری یک معامله بسیار نامنصفانه و نامتقارن برای بانک ها است. چرا که پیش گیری از یک ریال هزینه مطالبات مشکوک الوصول معادل سود پرداخت پنج ریال تسهیلات جدید است، بانکی که نتواند ریسک اعتباری را مدیریت نماید در بلند مدت دوام نمی آورد .

تا زمانی که پرداخت تسهیلات و ایجاد تعهدات بخش عمده فعالیت های بانک را تشکیل می دهد، تمرکز اصلی بانک باید بر مدیریت ریسک اعتباری معطوف گردد که در این میان روش های تحلیل گری اعتباری،عنصر کلیدی مدیریت ریسک  اعتباری  بانک محسوب می شود.

 

اهداف دوره:

  •  تغییر نگرش بانکداری وثیقه محور به جای بانکداری بر اساس اعتبارسنجی

 

مخاطبان دوره:

کلیه کارکنان شعب  بانک ها

 

پیشنیاز دوره: فاقد پیشنیاز

مدت دوره: 16 ساعت